۱۳۹۱ دی ۱۶, شنبه

جبرییل روح است یا ملک ؟

Amatallah Fatima Ibraheemi‎‏

نمی‌پسندم · · · در تاریخ ‏دسامبر 27, 2012‏ و ساعت ‏13:37‏

  • شما، ‏‎Narges Alirezaee‎‏، ‏‎Rasool Sadeghi‎‏، ‏‎Ali Farhadi Gh‎‏ و ‏‏6‏ نفر دیگر‏ این را می‌پسندید.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi اگر قرآن را با دقت مطالعه کنیم می بینیم این معلم عالی مقام سخن می گوید و سخنگو اوست .روح القدس جبریل معلم ما به لطف و مدد الهی ست .وقتی جبریل می گوید: خدایا فقط ترا می پرستیم و فقط از تو مدد می جوییم. یعنی خداوند را تعبد و ستایش میکند.عده ای قرآن نفهم می گویند خدای قرآن خودش را عبادت می کند!!
  • Amatallah Fatima Ibraheemi قرآن سخن روح القدس و ارسال مدد الهی و راه مستقیم اتصال روحانی ست .قرآن بخوانید و از این مدد روحانی کمال بهره ببرید.ربنا اتمم علینا نعمک و بارک لنا
  • Amatallah Fatima Ibraheemi دوستان با عرض معذرت اشتباهات انشایی را نتوانستم تصحیح کنم مثل اینکه با موبایل محدودیتهایی وجود دارد. امیدوارم نوشته م واضح باشد
  • Karim Eslami دکتر جان با شما موافقم اما همیشه این گونه نیست و خدا متکلم وحده است >>>...وَإِيَّايَ فَاتَّقُونِ [البقرة : 41]
  • Karim Eslami وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ [المؤمنون : 52]
  • Sepehr Mohamadi جبرئیل معلم محمد مصطفی و برخی دیگر از انبیاء و رسل است اما نه همه آنها بیشتر وحیی که به بنی اسرائیل شده است از طریق جناب میکائیل بوده است و یهودیان با نهایت حماقت جناب جبرئیل را دشمن خود می دانستند و یکی از دلایلی که پیامبر اسلام را نپذیرفتند تلقی وحی ایشان از جناب جبرئیل بوده است! و آیه 97 بقره به همین معنا دلالت دارد.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi بله آقا مهندس موافقم که جبریل حامل کلام خدا هم بوده مانند : و اذا سألك عبادي عني فإني قريب أجيب دعوة الداع إذا دعان
  • Amatallah Fatima Ibraheemi بله آقاى محمدى .ميكال و جبريل هر دو روح هستند و بهمين سبب بهنگام نزول روح بسوی مریم از عبارت روحا من امرنا استفاده شده اگر جبریل یا میکال تنها روح خلق شده بودند همیشه بصورت روشن بیان میشد پس هر دو یک مقام و شخصیت دارند . وقتی خداوند در آیه ای ملایکه را جدا نام برده و سپس جبریل و میکال را کنار هم این شخصیتهای بزرگوار بیشتر معرفی میشود
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَرُسُلِهِ وَجِبْرِيلَ وَمِيكَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكَافِرِينَ) [Surat Al-Baqara : 98] via @QuranAndroid
  • Amatallah Fatima Ibraheemi همه ي ملائكه از مصطفين نيستند و فقط عده اى از ملائكه رسولان خاصى مى شوند مانند ملك الموت
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (اللَّهُ يَصْطَفِي مِنَ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا وَمِنَ النَّاسِ ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ) [Surat Al-Hajj : 75] via @QuranAndroid
  • Sepehr Mohamadi روح غیر ملک است و میکال و جبریل از ملائکه و فرشته اند!
  • Amatallah Fatima Ibraheemi برادر گرامی میکال و جبریل از اولوالعلم هستند یعنی فوق ملایکه.در کتب سابق به عنوان رییس ملایکه هم یاد شده
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ) [Surat Aal-E-Imran : 18] via @QuranAndroid
  • Amatallah Fatima Ibraheemi روح القدس و روح الأمين از نامهاى جبريل است.قرآن تنها كتابى ست كه أين واقعيت را روشن كرده زيرا القاى وحى بر قلب محمد را بواسطه ى جبريل معرفى كرده و در همين حال در جاهايى أو را روح الأمين و روح القدس خوانده
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (قُلْ نَزَّلَهُ رُوحُ الْقُدُسِ مِنْ رَبِّكَ بِالْحَقِّ لِيُثَبِّتَ الَّذِينَ آمَنُوا وَهُدًى وَبُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِينَ) [Surat An-Nahl : 102] via @QuranAndroid
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ) [Surat Ash-Shu'ara : 193] via @QuranAndroid
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (قُلْ مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِجِبْرِيلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلَىٰ قَلْبِكَ بِإِذْنِ اللَّهِ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَهُدًى وَبُشْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ) [Surat Al-Baqara : 97] via @QuranAndroid
  • Amatallah Fatima Ibraheemi تمام أين آيات سخن از نزول وحى بر قلب محمد دارد كه توسط جبريل روح القدس صورت گرفته
  • Reza Asgharzadeh وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ دو گروه هستند . نه اینکه ملائکه از اولوالعلم باشند.
  • Reza Asgharzadeh آقای محمدی از سخن شما تعجب کردم . فکر نمی کنم که جبرئیل معلم محمد (ص) و ما بوده باشد . بدلیل آیات : وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَـٰؤُلَاءِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا . اگر آیاتی در تایید سخن خود دارید بفرمایید تا ما هم بدانیم .
  • Amatallah Fatima Ibraheemi احسنت آقای اصغرزاده من هم همین را گفتم.اولوالعلم جبریل و میکال یعنی روح از سوی خداوند متعال است که به لوح محفوظ دسترسی دارند و امین علم هستند
  • Amatallah Fatima Ibraheemi خلقت آدم و عیسی دو تحول غیر عادی بوده است. جبریل و میکال دو روح مقدس که مستقیما به پیامبران آموزش خاصی دادند تا پیامبران بشری هم آن آموزه ها را به ما برسانند..کلا کتابهای مقدس در واقع حاوی تعالیم روح القدس + کلام و سفارشات الهی ست.مانند سفارشهای 10 گانه
  • Amatallah Fatima Ibraheemi علمی که به آدم و سلیمان و داود داده شد از علوم خاص است و نمی توان عمومیت بخشید و انتظار بدست آوردنش داشت هرچند الله متعال قادر و کریم و بخشنده ی علوم است و اگر کسی را لایق خواند او را از فیض رحمت خود محروم نگرداند
  • Reza Asgharzadeh بالاخره چه شد؟ اولوالعلم روح است یا جبرئیل و میکائیل؟ این دو هم که روح هستند! در مورد خلقت آدم اصلا باشما موافق نیستم . آدم همچون ما آفرینشی طبیعی و عادی داشته است . زیرا در قرآن هیچ دلیلی بر خلاف این نظر وجود ندارد و اصل آفرینش طبیعی و عادی است مگر آنکه قرآن آن را بصراحت ذکر کرده باشد . اما اجازه دهید بحث های متفاوت تداخل نکنند.
  • Reza Asgharzadeh از نظر بنده اولوالعلم انسانهای خواص هستند.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi به سوره ی آل عمران مراجعه کنید که سخن از گواهان خاص نزد الهی ست که ملایکه و روح هستند
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ) [Surat Aal-E-Imran : 18] via @QuranAndroid
  • Sepehr Mohamadi علم این دنیایی و ظاهری رسول الله از وحی بود و جبرئیل قایل وحی بود. برداشت من این است.
  • Reza Asgharzadeh آیۀ شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ دلالت بر شهادت خدا و ملائکه و انسانهای صاحب علم (و معرفت الهی) دارد. بدین ترتیب شهادت موجودات ذیشعور کامل می گردد . البته اولوالعلم را نیز می توان به برخی جنیان مومن و عالیمقام هم تعمیم داد .
  • Reza Asgharzadeh خانم امه الله در رابطه با کامنت نخست شما مایلم بگویم که عالیترین شکل یا درجه یا معنای عبادت " حمد " است و خدا البته که خود را حمد می کند. بلکه هیچ کسی نمی تواند به تمام و کمال حمد خدا کند مگر خود خدا . در عرفان ناب اسلامی حمد انسان برای خدا شرک است! زیرا انسان در مقابل خدا مبداء و مصدر حمد می گردد. باری ، این خداست که از طریق انسان خود را حمد می نماید و این توحید ناب اسلامی است. دیدنیها را انسان نمی بیند زیرا در اینصورت آن شرک خواهد بود. بلکه خداست که از میان دیدگان انسان جمال خود را می بیند.
  • Sepehr Mohamadi در همان آیه از اینکه ملائکه هم صاحب علم هستند سخن رفته است! "لاعلم لنا الا ما علمتنا" پس ملائکه هم صاحب علم هستند!
  • Reza Asgharzadeh اگر منظور شما اولوالعلم است ، موافق نیستم زیرا که این اصطلاح خاصی است و نه هر علم دانستنی . منظور از صاحبان علم کسانیکه صاحب اختیار و جستجوگری و اکتشاف و تولید هستند و این با انسان نزدیکتر و مناسبتر است .
  • Amatallah Fatima Ibraheemi وقتی اولو العلم در کنار ملایکه ذکر شود منظور روح یا اولوالعلم است همانطور که در شب قدر روح بهمراه ملایکه نازل میشوند
  • Narges Alirezaee إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ ﴿١٩﴾ ذِي قُوَّةٍ عِندَ ذِي الْعَرْشِ مَكِينٍ ﴿٢٠﴾ مُّطَاعٍ ثَمَّ أَمِينٍ ﴿٢١﴾ تکویر
  • Amatallah Fatima Ibraheemi این رسول کریم و ابرقدرت صاحب مقام نزد پروردگار عرش که بسیار امین و مطاع است همانا روح الامین جبریل است
  • Amatallah Fatima Ibraheemi خطاب هایی مانند قلنا و خلقنا در واقع اشاره به روح خدا و امر الهی در کنار قدرت و مشیت الله متعال است همانطور که در امر خلقت آدم و عیسی حضور و نفخ روح ذکر شده.پس اشاره ی قرآنی خلقنا معنی واضح دارد
  • Amatallah Fatima Ibraheemi انزله بعلمه. . .. علمه شدید القوی... قرآن بخوانیم تا متوجه شویم معلم وحی سخن می گوید و البته حامل کلام خدا نیز بوده
  • Amatallah Fatima Ibraheemi قرآن حاوی کلام الله می باشد نه اینکه تمام آن کلام الله باشد بهترین معنا را خداوند متعال خطاب به موسی گفت :
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (قَالَ يَا مُوسَىٰ إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَى النَّاسِ بِرِسَالَاتِي وَبِكَلَامِي فَخُذْ مَا آتَيْتُكَ وَكُنْ مِنَ الشَّاكِرِينَ) [Surat Al-Araf : 144] via @QuranAndroid
  • Amatallah Fatima Ibraheemi رسالات الهي مجموعه ى رهنمونهاى روح القدس و روح الأمين است و كلام الله تعالى سخنان و سفارشهاى الهى ست كه بسيار روشن با صيغه ى مفرد و اشاره به ذات مقدس الهي دارد و سخنگو خود الله متعال است
  • Amatallah Fatima Ibraheemi با مطالعه و تدبر قرآن روشن میشود در قرآن کلام خدا وجود دارد اما تمام قرآن مجموع رسالات الهی توسط روح القدس + کلام الله تعالی ست
  • Reza Asgharzadeh اولوالعلم قطعا انسان است ولاغیر! زیرا مطلقا ملائکه (که شامل جبرئیل هم می شود) علم اندکی دارند که خدا به آنها بطور غریزی یا غیر اکتسابی آموحته است . هیچ موجودی غیر از انسان لایق صفت اولوالعلم نیست از اینرو بنا بر قرآن جمیع ملائکه یا مطلق ملائکه بر آدم سجده کردند. در قرآن روح البته معانی گوناگون دارد ، یکی از آنها خود علم است و نه صاحبان آن . بنا بر این منظور از همراهی ملائکه و روح ، ملائکه و علم است . واسطۀ علم ، معلم نیست . معلم اختیار دارد و منبع و مبداء علم است . بنا بر این هیچ فرشته ائی از جمله جبرئیل نه تنها معلم محمد (ص) و پیامبران نبودند بلکه معلم مطلق انسان نبودند. اگر چه آنها ابزار دانش بودند! آیاتی را که بقصد معلم بودن جبرئیل استناد کرده اید ، اولا هیچ ربطی به جبرئیل ندارد ثانیا علّمه با معلم فرق دارد. بنا بر قرآن مطلق ملائکه (از جمله جبرئیل) از بیان الاسماء ناتوان بودند. پس چگونه چنین کسی می توان معلم محمد (ص) باشد!!؟؟ توجه داشته باشید که معلم بمعنای معروف و مشهور حتما باید صاحب اختیار و اکتشاف و مبداء و منبع علم باشد. انسان ممکن است که از سنگ و چوب هم خیلی چیزها علم بیآموزد اما سنگ و چوب معلم انسان محسوب نمی گردند. اما اینکه روح خدا و امر الهی در کنار قدرت و مشیت الله می باشد ، شرک آشکاریست! اینها عین هم هستند . یعنی تعبییرات گوناگونی از یک حقیقت واحد . بلکه مراد از جمع طبقات خدایان متعدد است!! و این هیچ لطمه ائی و خدشه ائی بر توحید ناب قرآنی وارد نمی سازد که هیچ بلکه اصلا توحید بدون آن معنی ندارد! در ضمن تمام کلمات قرآن کلام الله است ولو منتسب به سخن فرعون و شیطان باشند! نکتهۀ دیگر آنکه جبرئیل چیزی جز درجه ائی از آسمان وجودی انسان نیست . این آسمان وجودی همان آسمان علم و معرفت انسان است. ابلیس هم چیزی جز ذهن بازیگوش انسان نیست و همه چیز در وجود خود انسان هست از هفت آسمان و زمین گرفته تا جمیع ملائکه و بهشت و جهنم و...که خود بحث دیگریست .
  • Sepehr Mohamadi دلیلی جز خود برتربینی انسانها بر ادعاهای شما نمی بینم آقای اصغرزاده!

    ممنون از خانم امه الله این آیه علمه شدید القوی در ذهنم زنگ می زد اما یادم نیامد! ممنون که ذکرش کردید.
  • Reza Asgharzadeh شکی بر برتری مطلق انسان نیست . علم الاسماء (که بر آدم عرضه شد) شامل علم بر ملائکه ها و از جمله جبرئیل هم می باشد! یعنی جبرئیل بر خودش هم یا علم نداشت و یا آن اندک بود ولی آدم کاملا به جبرئیل علم داشت : علم الاسماء کله ! همچنین جبرئیل از خودش علم ندارد تا صاحب مقام معلم (بمعنای مشهور) باشد چه رسد به اینکه اولوالعلم باشد! استناد به آیات مذکور بی ریط و غلط است . مراد از شدید القوی خداست و نه جبرئیل که در معراج و کسب معارف عالیرتبه ضعیف و ناتوان بود. (علامۀ طباطبائی هر دو قول مفسران را در معنی عبارت آورده است) . و در این آیات مراد از رسول کریم ، پیامبر اسلام است: إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ ذِي قُوَّةٍ عِندَ ذِي الْعَرْشِ مَكِينٍ زیرا جبرئیل نمی توانسته دارای مقام ذی قوه عند ذی العرش باشد. از سوئی دیگر حضرت رحمت للعالمین ، رحمتی برای عالم ملائکه و جبرئیل و میکائیل هم بوده است! و بالاخره خود قرآن صراحتا جبرئیل را واسطۀ علم معرفی نمود . واسطۀ علم ، معلم نیست . معلم خداست . وما كان لبشر أن يكلمه الله إلا وحيا أو من وراء حجاب أو يرسل رسولا فيوحي بإذنه ما يشاء إنه علي حكيم . الشوری - 51. ولی تعریف عامیانه و مجازی از معلم برای جبرئیل ممکن است قابل قبول باشد اما ربطی به تعریف قرآنی معلم ندارد.
  • Reza Asgharzadeh این سخن که تمام قرآن مجموع رسالات الهی توسط روح القدس + کلام الله تعالی ست ، سخن صحیحی نیست و شرک آلود است. لااقل بگویید که کلام خدا گاهی بی واسطه (وحی مستقیم) بوده و گاهی با واسطه (جبرئیل) .
  • Karim Eslami سپهر جان آیا برای این گفته ی خود دلیلی هم دارید ؟ (((( Sepehr Mohamadi روح غیر ملک است و میکال و جبریل از ملائکه و فرشته اند!)))
  • Sepehr Mohamadi جناب اصغرزاده متاسفم که عرض کنم که این استکبار است و بزرگترین گناه آفرینش! برعکس همان استکبار ابلیس! او خود را تخم دو زرده آفرینش می دانست و شما هم به همچنین! بله انسان بر بسیاری از مخلوقات خدا تفضیل داده شده است اما نه همه:

    وَ فَضَّلْناهُمْ عَلى كَثيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضيلاً (17:70)

    جناب اسلامی روح غیر ملک است! ملائکه بر روح یا بوسیله روح نازل می شوند:

    يُنَزِّلُ الْمَلائِكَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ (16:2)
  • Amatallah Fatima Ibraheemi آقای اصغرزاده آیه ی 51 سوره شوری تمام ادعاهایتان را منفجر کرده دقت فرمایید :...او یرسل رسولا...این رسول همان روحی از سوی ذی العرش است که بسوی بشر فرستاده می شود
  • Amatallah Fatima Ibraheemi هرجاى قرآن سخن از فرستادن "روحا من أمرنا " آمده به خوبى حقيقت وحى بسوى بشر را بيان كرده است
  • Amatallah Fatima Ibraheemi انواع وحی در همان سوره ی شوری بیان شده:فرستادن رسول یا از پشت پرده ی ه خاص یا وحی و الهام خاصی که ممکن است در مورد نبیین حتی در خواب هم صورت گیرد مانند خواب پدر ابراهیم و امر ذبح فرزند ارشدش
  • Sepehr Mohamadi رسول از ملائکه است خانم امه الله هر چند ممکن است ملائکه به همراه جناب روح نازل شوند(بر اساس 16:2)
  • Amatallah Fatima Ibraheemi از میان ملایکه هم رسول فرستاده میشوند مثال همان ملایکه های همراه یعنی حفظه و شاهد هستند که در وقت مرگ جان ما را برمی گیرند و در روز حساب یا هوادار ما هسنند و یا پناه بر خدا فرد را به جهنم می اندازند که در آن لحظه وصف آن دو ملایکه سائق و شهيد است
  • Amatallah Fatima Ibraheemi ملايكه با مريم سخن می گفتند و در محراب با زکریا
  • Karim Eslami روح هم رسول است فَاتَّخَذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَاباً فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَراً سَوِيّاً [مريم : 17]
  • Karim Eslami دکتر امه الله برا چه میفرمایید که میکال هم روح است دلیلتان چیست ؟ آیاتی که دادید فقط به جبریل اشاره دارد
  • Amatallah Fatima Ibraheemi برادرم جناب آقا مهندس اولا معذرت از دیر کردن واسه اینکه دیشب اتصالم به فيسبوك یهو وایساد سببش هم موبایله بود که به سرش زده بود . .. در مورد پرسشتون عرض کنم ذکر نام جبریل و میکال در کنار هم دلیلی ست و همچنین اینکه خداوند در آیاتی اشاره فرموده روحا من امرنا .. یعنی بصورت نکره و اینکه روح فرستاده شده تنها روح نزد خدا نیست
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَرُسُلِهِ وَجِبْرِيلَ وَمِيكَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكَافِرِينَ) [Surat Al-Baqara : 98] via @QuranAndroid
  • Mohammad Khonji يَسْئَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي
  • Amatallah Fatima Ibraheemi الروح من أمر ربي ... كلا اتصال بشر با خالق بواسطه ى روح است بهمين خاطر در ادامه ى همين آيه سخن از رفتن أين واسطه يعنى روح است
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (وَلَئِنْ شِئْنَا لَنَذْهَبَنَّ بِالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ بِهِ عَلَيْنَا وَكِيلًا) [Surat Al-Isra : 86] via @QuranAndroid
  • Amatallah Fatima Ibraheemi روح در أين آيه اشاره به روح الأمين جبريل است كه رسول رب العالمين و عاليمقام از سوى خداوند عالم است
  • Reza Asgharzadeh خانم امه الله گرامی بنظر بنده صرف اینکه در قرآن گاه از فرستاده شدن جبرئیل به روحا من امرنا آمده یا روح الامین ربطی به الروح ندارد. الروح بمراتب بزرگتر از جبرئیل می باشد . مانند قطره در مقابل دریا! جبرئیل در واقع نمایندۀ الروح است. آیۀ و ما كان لبشر أن يكلمه الله إلا وحيا أو من وراء حجاب أو يرسل رسولا فيوحي بإذنه ما يشاء إنه علي حكيم ، وحی الهی را با ارسال رسول تفکیک کرده است و وحی الهی توسط ملائکه صورت می گیرند و نه اینکه خدا خودش مستقیما و بدون واسطه با بشر سخن بگوید . اصلا تمام آیه در نفی این عقیده است . پس وحی الهی توسط فرشتۀ وحی می باشد. در اینصورت پس رسول کیست؟ قرآن فاش می نماید که رسول خدا حضرت زکریا بسوی مردم وحی می کرد! فَخَرَجَ عَلَى قَوْمِهِ مِنَ الْمِحْرَابِ فَأَوْحَى إِلَيْهِمْ أَن سَبِّحُوا بُكْرَةً وَعَشِيًّا (مريم۱۱).

    همچنین عبارت « يرسل رسولا فيوحي بإذنه ما يشاء » مناسب جبرئیل که محکوم به جبر و امانت داری در رساندن کلام خداست و به همین خاطر امین نامیده شده ، نیست بلکه آن مناسب نبی و پیامبر است که صاحب اختیار می باشد . در ضمن توجه بفرمایید که عبارت « و ما کان لبشر » متوجۀ مطلق بشر است و نه افراد خاصی مانند پیامبران . بنا بر این ارسال رسول برای همۀ بشریت بوده و نه افراد خاصی مانند پیامبران. الله اعلم .
  • Karim Eslami دکتر فاطمه صرف نکره بودن روح حرفتان را تایید نمیکند زیرا اسماء علم هم در قرآن بصورت نکره آمده مانند قرآنی عربی>> إِنَّا أَنزَلْنَاهُ قُرْآناً عَرَبِيّاً لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ [يوسف : 2]
  • Karim Eslami برادر سپهر منظورم اینست که شما معتقدید جبریل ملک است آیا دلیلی بر این گفته دارید؟
  • عبدالله عبدالهی برادران و خواهران گرامی شما را به خواندن کتاب دنیای فرشتگان نوشته مرحوم عمر سلیمان الأشقر رحمه الله دعوت می کنم .
    http://www.aqeedeh.com/book/704/


    www.aqeedeh.com
    دنیای فرشتگان (عمر سلیمان اشقر) شرح رویکرد قرآن و سنت نسبت به فرشتگان الهی است. ...ادامه ...
  • Amatallah Fatima Ibraheemi (مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَرُسُلِهِ وَجِبْرِيلَ وَمِيكَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكَافِرِينَ) [Surat Al-Baqara : 98] via @QuranAndroid برادر مهندس دلیل بهتر از این آیه دارید؟
  • Amatallah Fatima Ibraheemi چرا جبریل و میکال در کنار هم دو نام معلوم ذکر شده درحالیکه ملایکه بصورت جمع جدا؟
  • Karim Eslami دکتر عزیز این دلیل کافی نیست که نام جبریل و میکال کنار هم در کنار فرشته ها هستند در این آیه رسولان هم هستند >>رسله>> و اگر شما جبریل را روح بدانید جزو رسولان هم هست و اگر روح بدانید باز هم جزو رسولان است اما راجع به میکال چیزی در قران نیامده
  • Karim Eslami تصحیح میکنم (و اگر شما جبریل را از ملایکه بدانید جزو رسولان هست و اگر روح بدانید باز هم جزو رسولان است اما راجع به میکال چیزی در قران نیامده غیر از یک اسم
  • Amatallah Fatima Ibraheemi اتفاقا برادر گرامی در مورد رسول شرح و بیان دقیقی در قرآن موجود است رسوب بشری یک همنوع ماست و رسول وحی یک روح است و رسول برگرفتن جان یک فرشته
  • Amatallah Fatima Ibraheemi در قرآن نام نگهبان جهنم که یک فرشته ی قوی بنیه است آمده : . خازن... و فرشته ی برگرفتن جان ملک الموت.و اما واسطه ی وحی یک روح است یا این روح جبریل یا میکال است گویا میکال در تورات و انجیل مامور ارسال وحی بسوی مرسلین معرفی میشده و بهمین سبب با جبریل دشمن بودند .اگر با کتابهای سابق یعنی تورات و انجیل آشتی کنیم و بجای کتابهای حدیث و روایتی خود قرار دهیم شاید شخصیت دو روح مقدس جبریل و میکال مشخص تر شود
  • Karim Eslami در قرآن نام یک فرشته آمده که جن هم هست و او ابلیس است و به نظر من فرشته ی مرگ یک نفر نیست >> وَلَوْ تَرَى إِذْ يَتَوَفَّى الَّذِينَ كَفَرُواْ الْمَلآئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ وَذُوقُواْ عَذَابَ الْحَرِيقِ [الأنفال : 50]
  • Karim Eslami دکتر جان من رسول وحی را قبول دارم و چنین میپندارم که او همان روح القدس و جبریل است که بر تمام پیامبران وحی را نازل میکرده اما با شما در باره ی میکال هم عقیده نیستم
  • Mohammad Khonji قول الله تبارك و تعالى وَ كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا ما كُنْتَ تَدْرِي مَا الْكِتابُ وَ لَا الْإِيمانُ وَ لكِنْ جَعَلْناهُ نُوراً نَهْدِي بِهِ مَنْ نَشاءُ مِنْ عِبادِنا وَ إِنَّكَ لَتَهْدِي إِلى صِراط مُسْتَقِيم صِراطِ اللّهِ الَّذِي لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ أَلا إِلَى اللّهِ تَصِيرُ الْأُمُورُ
    جبرئيل و ميكاييل
  • Karim Eslami میکال به نظر من روح نیست اما جبریل هست روح در قرآن مفرد است و نمیتوانند دو نفر روح باشند آیا برای روح بودن میکال دلیل قرآنی دارید؟
  • Karim Eslami http://www.quranmoslems.blogspot.nl/2010/01/blog-post.html

    quranmoslems.blogspot.com
    بنام خدای بخشاینده بخشنده (1) حمد و سپاس فقط مخصوص خدا پروردگار جهانها میباشد( 2...ادامه ...
  • عبدالله عبدالهی یکی از دوستان خواسته بودند که با کتابهای سابق آشتی کنیم و بجای کتابهای حدیث و روایتی آنها را بخوانیم .
    اولا کتابهای حدیثی را باید در صحیح بودن و یا نبودن آن دقت شود . و هر کسی نمی تواند از روی آنها با خواندن به برداشت درست برسد چون جوانب بسیاری دارد . که باید آنرا در نظر گرفت و مخصوص افرادی است که علم لازم را دارند.
    در مورد کتابهای روایتی هم باید منظور نویسندخ را دانست که معمولا راوی یک نظری را به خواننده تحمیل می کند . و به راست بودن یا نبودن روایت کاری ندارد.
    و اما کتابهای پیشین اگر شما یک نسخه از آنها را دیدید حتما ارائه دهید چون هر آنچه که از این کتابها در دنیا است همه بعد از 300 یا 400 سال بعد نوشته شده اند و نه تورات اصلی وجود دارد و نه انجیل اصلی و قرآن به ساختگی بودن آنها خبر داده است و شما هرگز نمی توانید به تورات ها و انجیل های حالا استناد کنید چون هیچکدام نه تورات هستند و نه انجیل ، بلکه نوشته انسانهای مقرض هستند.
  • Karim Eslami احسن الحدیث قرآن است و احادیث بر خلاف و ضد قرآن حکم میکنند http://www.quranmoslems.blogspot.nl/2010/01/blog-post_2473.html

    quranmoslems.blogspot.com
    بنام خدای بخشاینده بخشنده (1) حمد و سپاس فقط مخصوص خدا پروردگار جهانها میباشد( 2...ادامه ...
  • عبدالله عبدالهی برای اطلاع از فرشته ها شما فقط یک راه دارید ،آن هم قرآن و احادیث صحیح است. چون فقط قرآن که کتاب خدا است و حضرت رسول صلوات الله علیه و آله و صحبه و سلم به واسطه وحی گفته هایشان مستند می باشد و بقیه کسانی که علم خود را غیر از این منابع گرفته باشند برداشتی دروغین دارند چون هرگز ندیده اند . و خیال بافی می کنند.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi برادرم آقا مهندس علت اینکه فرشتگان مامور برگرفتن جان ها جمع ذکر شده اند به این سبب است که هر انسانی دو ملایکه مامور اخراج جانش هستند و حال که کفار جمع ذکر شده پس مجموعی از فرشتگان نیز جمع ذکر شده
  • Amatallah Fatima Ibraheemi در مورد قرآن چون سخن جبریل است و او معلم رسول بشری ست پس ترکیز در وصف و تعریف او بصورت خاص شده و او را الروح الامین و روح القدس معرفی کرده.یعنی معلم قرآن همان یک روح به نام جبریل است
  • عبدالله عبدالهی دین اسلام با ایمان و اطاعت از فرامین قرآن کتاب خدا و اطاعت از حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و صحبه و سلم رسول خدا است و ما کتاب خدا را داریم و خداوند نگهداری آنرا تضمین کرده است و سنت رسولش را با استفاده از کتب صحیح نه هر کتابی بدست می آوریم و برای ما خیلی مهم است که برداشت اصحاب حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و صحب و سلم را بدانیم و آنرا از احادیث صحیح بدست می آوریم. دشمنان اسلام چون از نابودی اسلام نا امید شدند . می خواهند این دو را از هم جدا کنند. ولی این دو با هم هستند .
  • عبدالله عبدالهی در مورد حضرت جبرعیل این بس که خدا به ایشان سلام داده است .و سلام خدا بزرگترین افتخار و فوزی عظیم است
  • Amatallah Fatima Ibraheemi برادر گرامی داستان بر داشت صحابه نیرنگ دشمنان است تا دروغهایی تحویلمان دهند
  • Amatallah Fatima Ibraheemi مومنین سابقین اسلام در قرآن وصف زیبایی شده اند که نباید بجای آن وصفهای زیبایشان از وصف صحابه استفاده کرد صحابه یعنی هر هم صحبت و آشنا.در سوره ی کهف دو نفر یکی کافر و دیگری مومن وصف صاحب گرفتند.و قرآن رسول الله را صاحب ملتش معرفی نموده:و ماصاحبکم بمجنون
  • Amatallah Fatima Ibraheemi صحابه وصفی ناقص و غیر دقیق است و بهمین خاطر احبار مذاهب شروع به فلسفه بافی نموده و برایش تعریف جدیدی بافتند که صحابه یعنی کسی که در وقت وفات رسول بر ایمان بوده و رسول از او راضی بوده!!
  • Amatallah Fatima Ibraheemi کتابهای روایی آنچنان بافته و ساخته و دروغین است که اندک دقت در آنها کشف اسرار کذابین است.
  • Mohammad Khonji بسم الله الرحمن الرحيم إذْ يَقُول لِصَاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إنّ اللّهَ مَعَنَا )
  • Mohammad Khonji بأختصار ::. الصحابي هو من لزم الرسول صلى الله عليه وسلم .. وعاش معاه ولزمه وصاحبه ...
    شرط مهم ان يكون مسلم فهمت !!
  • Amatallah Fatima Ibraheemi در این آیه صاحبش رسول الله است و گوینده جبریل است.و البته اگر صاحبش مومن همتوع بشری هم باشد بنده منکر صاحب خوب نیستم فقط میگویم وصف صحابه دقیق نیست.اما وصف الهی در مورد مهاجرین و انصار و السابقین بسیار دقیق است رضی الله عنهم و رضوا عنه
  • Amatallah Fatima Ibraheemi ممنون به یادم آمد درباره ی این آیه صحبت شود
  • Mohammad Khonji إِلَّا تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
  • Amatallah Fatima Ibraheemi خوب دقت کنیم.. نزول سکینه و تایید الهی برای فردی ست که نگران و آزرده است و او رسول الله بود که کفار او را اخراج و طرد کردند .ابتدای آیه سخن از تنهایی رسول و اخراج فردی اوست و در نهایت هم سخن از نزول سکینه و تایید اوست.شخص همراه رسول روح القدس جبریل بود و بهمین سبب حاجتی به نزول سکینه نداشت زیرا او حزن و ترسی نداشت.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi ما آنچنان گرم روایات شده ایم گویا ترازوی دین کج میشود اگر بگوییم همراه رسول نه ابوبکر بوده و نه مرد دیگری!! همراه رسول بشری نبود بلکه روح القدس بود که در قرآن تاکید شده او همراه و تایید کننده ی مرسلین و مومنین است
  • Amatallah Fatima Ibraheemi ... اذ اخرجه الذین کفروا... فقط رسول اخراج شد.اگر او مومن دیگری همراهش بود بمانند قصه ی موسی در سوره ی کهف ذکرش می آمد : فتاه.. یا قرآن می فرمود: اخرجهما ...
  • Reza Asgharzadeh والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان !! این آیۀ در رد نظریۀ باطل و من درآوردی " صحابه " است!
  • Reza Asgharzadeh آقای عبدالهی کتاب صحیح روائی وجود خارجی ندارد! بلکه تنها روش صحیح برای کشف احادیث صحیح ممکن است!
  • عبدالله عبدالهی ثانی اثنین همان حضرت ابوبکر صدیق است که حتی اکثر شیعیان هم این را قبول دارند و برخی اخیرا دست به تکذیب آن زده اند و بهترین دفاع را تکذیب یافته اند.
    و علت این که به ایشان لغب صدیق داده اند این است که ابو جهل آمد و به حضرت ابوبکر رضی الله عنه گفت که محمد ( صلوات الله علیه و آله و سلم ) می گوید که دیشب از مکه به بیت المقدس و از آنجا به آسمان رفته است (با حالت تمسخر ) و حضرت ابوبکر به سبب ایمان خود به رسول الله فرمودند اگر حضرت محمد صلوات الله علیه و آله گفته است پس رفته است و شکی نیست.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi اگر ابوبکر می بود پس نزول سکینه و تایید الهی بسوی او نازل شد نه رسول الله! که این خلاف اخبار قرآنی ست که مرسلین مورد تایید و نزول سکینه میشدند . در این آیه در واقع از تنها بودن رسول خبر آمده و سپس نزول سکینه برای رفع حزن رسول الله
  • عبدالله عبدالهی اگر (اینک) پیامبر را یاری نکنید، الله (همان‌گونه که پیشتر) یاری اش نموده است (اینک نیز یاری‌اش می‌کند)؛ آنگاه که کافران او را در آن حال که یکی از دو نفر بود، از مکه بیرون راندند. هنگامی که آن‌دو (=پیامبر و ابوبکر صدیق) در غار بودند و (پیامبر) به یارش (ابوبکر) می گفت: اندوهگین مباش؛ همانا الله با ماست. بدین‌ترتیب الله آرامشِ خویش را بر او نازل کرد و او را با سپاهیانی که ندیدید، یاری نمود (و شرک) و سخن کافران را پَست و بی¬اعتبار گردانید. و (توحید و) سخن الهی، برترین است. و الله توانای چیره و حکیم می‌باشد.
  • Karim Eslami برادر عبداللهی مومنین و خود پیامبر به تبعیت از قران دعوت شده اند و نه از چیز دیگری >>اتَّبِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ [الأعراف : 3]
  • Karim Eslami پیامبر دستور داشت که بر اساس قران مردم را هدایت کند و نه با حدیث دیگری که قران خود احسن الحدیث است ..........فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ [قـ : 45]
  • Karim Eslami پیامبر مسلمین را از نوشتن حدیث منع کرد و مسلمانان حدیث نمینوشتند تا 265 سال بعد که بخاری اولین کتاب حدیث را نوشت حال سوال من از شما پیروان احادیث اینست که قبل از انتشار اولین کتاب حدیث در طول 265 سال بعد از رسول اکرم مسلمانها چگونه عمل میکردند ؟ چون کتاب حدیث نبوده که به آن رجوع کنند
  • Reza Asgharzadeh انکار مطلق حدیث انکار قرآن و عقل است ! زیرا آیات خدا از جمله از طریق احادیث و روایات (یعنی آیات خدا در تاریخ) ظهور می نماید . بسیاری احادیث جعلی یا ضعیف یا مخلوطی از درست و نادرست هستند و بسیاری دیگر صحیح می باشند.
  • Sepehr Mohamadi آقای اسلامی از کجا دانستید پیامبر مسلمین را از نوشتن حدیث منع کرد؟ آیا خود این حدیث نیست؟ تازه حدیثی که هم خلاف عقل است هم خلاف قرآن!
    چرا که قرآن دائم دستور بر کتابت می دهد!
  • Reza Asgharzadeh پس از رحلت پیامبر مردم از آیات قرآن و سنت پیامبر و احادیث پیروی می کردند. بودن حدیث الزاما بودن کتاب حدیث نیست. مگر وقتی در حیات پیامبر قرآن بود ، کتاب قرآن هم بود!؟ در ضمن پیامبر اصلا حق نداشته کتابت حدیث را ممنوع نماید! یعنی حضرت رحمت للعالمین و رسولی برای همۀ انسانها سخنانی می گفت که بجز معدود افرادی در حیات او و جامعۀ او دیگر عالم بشریت می بایست برای همیشه محروم باشد!؟ وانگهی احادیث هم اکنون موجود هستند و دیگر قابل نفی و انکار و ممنوعیت نیستند . در نتیجه بحث ممنوعیت کتابت احادیث عبث و بیهوده است . اینک تنها کاری که باید کرد که درستی یا نادرستی آن را به روش صحیح علمی تشخیص داد.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi اتفاقا قرآن از حدیثی غیر از قرآن نهی میکند و وصف لهو الاحادیث لیضل عن سبیل الله و قول البشر همین سخن راویان است برادرم جناب آقا مهندس آیات بسیار زیبای قرآن برایتان دلیل آوردند منتها چون عده ای سخنان غیر خدا به مزاجشان بیشتر می چسپد چند حدیث غیر خدا و قول البشر را هم آوردند!
  • Sepehr Mohamadi خانم امه الله در ادبیات قرآن، خود قرآن هم حدیث است! شما دچار خطای زبان شناسی شده اید! حدیث به معنای خبر، حدیث به معنای سخن و حدیث به معنای روایت از رسول الله به کار رفته است! اینها یک چیز نیستند که! پیروی از فرمان رسول الله به نص خود قرآن وظیفه همه مسلمین است! قل ان کنتم تحبون الله اتبعونی یجببکم الله!
  • Mohammad Khonji يقيناً خداوند بر مؤمنان منّت نهاد و تفضّل كرد بدان گاه كه در ميانشان پيغمبري از جنس خودشان برانگيخت . ( پيغمبري كه ) بر آنان آيات ( او را مي‌خواند ، و ايشان را پاكيزه مي‌داشت و بديشان كتاب و فرزانگي ( يعني اسرار سنّت و احكام شريعت ) مي‌آموخت ، و آنان پيش از آن در گمراهي آشكاري ( غوطه‌ور ) بودند .
  • Mohammad Khonji خيلي عذر ميخوام رسول الله نگران و ازرده چه بود؟؟؟؟

    أَلاَ إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ} (سورة يونس / الآية62) ؟!
  • Mohammad Khonji بلكه ابوبكر بود كه نگران رسول الله ص بود لا غير
  • Mohammad Khonji وكذلك: {إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ}(سورة الأحقاف / الآية13).
  • Mohammad Khonji {وَيُنَجِّي اللَّهُ الَّذِينَ اتَّقَوا بِمَفَازَتِهِمْ لاَ يَمَسُّهُمُ السُّوءُ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ} (سورة الزمر / الآية61) ؟!
  • Mohammad Khonji {بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِندَ رَبِّهِ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ} (سورة البقرة / الآية112).
  • Mohammad Khonji اينكه شخصي به اسم فلان و فلان و با صفت اين و ان با رسول الله بود مورد اتفاق امت اسلامى است همانند متفق بودن در نماز پنج گانه.
  • Mohammad Khonji رسول الله ص عالم بر اين بوده كه در جهان توسط الله محافظت ميشود و نزول سكينه براي كسي است كه احتياج داشته نه شخص رسول ص
  • Mohammad Khonji وَمَا كَانَ اللهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِيهِمْ﴾
  • Abdullah Salem اقاى محترم سخن ميگوي و بعدش ايه مي اوري كه همين ايات سخنت را باطل ميكند
  • Amatallah Fatima Ibraheemi آقای محمدی اختلافی در معنی کلمه ی حدیث نداریم .بله حدیث یعنی سخن یا خبر .اما قرآن و ذکر روحانی وحی وصفش " احسن الحدیث" است و روایات مذاهب وصفش " لهو الحدیث لیضل عن سبیل الله"
  • Amatallah Fatima Ibraheemi نگاهی سریع به احوال ملت اسلام و کثرت مدارس مذهبی بهترین اثبات بر منفور بودن بازار لهو الحدیث راویان است
  • Reza Asgharzadeh خانم امه الله قرآن هرگز پیم آور تک حدیثی و آن هم تنها حدیث خودش نبوده و برای آن هیچ دلیلی در قرآن وجود ندارد بلکه خلاف آن بسیار است. در ضمن سندیت خود قرآن بر اساس احادیث و روایات است!! یعنی اگر احادیث و روایات نبودند ، قرآن هم نبود! کثرت مدارس هم از خیر و برکت اسلام بطور کلی است. آنچه زشت است تفرقه و عناد است و نه نفس کثرت که عین برکت است .
  • Amatallah Fatima Ibraheemi نه آقای اصغرزاده اگر پژوهشگر قرآنی باشید متوجه خواهید شد قرآن یک روایت یا حدیث نیست بلکه سخنی خاص و بسیار غیرعادی ست که حفظش نیز خود آیت است زیرا در طول تاریخ توسط دشمنانش هم حفظ میشده! وگرنه شاهان دیکتاتور که زندانهایشان پر از مخالفینشان می بوده می بایست متوجه میشدند که قرآن مهر بطلان بر حکومت و دیکتاتوری شان زده.
  • Reza Asgharzadeh خانم امه الله شما پاسخ مرا ندادید! شما هیچ دلیلی در قرآن ندارید!
  • Amatallah Fatima Ibraheemi طبق سخنان و رهنمون های روح القدس و کلام الله ما نباید از اربابان من دون الله تبعیت کنیم
  • Reza Asgharzadeh هههههه امان از کج فهمی اهل سنت از توحید قرآنی! خدا را گواه می گیرم که باورم نمی شود! چه آنان که خود را وفادار به آن می دانند و چه آنان که در ادعا خود را از آن آزاد ساخته اند. احادیث صحیح پیامبران که جای خود دارد بلکه احادیث مومنین ساده و معمولی اگر حق باشند جزو تعریف « من دون الله » نیست بلکه کلام آنها ، کلام الله است! والا توحید معنا ندارد. توحید یعنی فعل وحدت دادن . حال وحدت دادن چی با چی؟ وحدت دادن خدا با خودش!؟
  • Amatallah Fatima Ibraheemi صلا کلمه ی توحید من درآوردی ست.ما هرگز این لفظ در قرآن نداریم.مانند عقیده که از عقده و گره آمده! خداوند و شناختش یعنی درک بی همتایی ذات مقدسش نه توحید!!
  • Reza Asgharzadeh خانم امه الله گرامی ! بفرض هم سخن شما در معنی کلمۀ توحید صحیح باشد (و من اصولا تعصبی در اینباره ندارم) اما اصولا فهم " الا الله " یا " غیر الله " یا " من دون الله " در نزد شما قویا غلط است . توحید شما که همان توحید ابلیسی اهل سنت رسمی است را ذره ائی غیر قابل سازش و کوتاه آمدن می دانم!
  • Amatallah Fatima Ibraheemi آقای اصغرزاده به پست جدیدم تشریف بیارید
  • Sepehr Mohamadi فرمودید "روایات مذاهب وصفش " لهو الحدیث لیضل عن سبیل الله" لطفا برای این ادعا دلیل قرآنی بیاورید! این ادعا قرآنی نیست! آیا شما فکر کرده اید هر چه غیر احسن الحدیث لهو الحدیث است؟؟؟؟!!! بر کدام سند و آیه ای؟؟؟
  • Mohammad Khonji ايا سخنان حضرت بودا يا گاندي و ديگر اشخاص لهو الحديث است يا خير؟؟
  • Mohammad Khonji ليضل عن سبيل الله است؟
  • Amatallah Fatima Ibraheemi هر سخنی در برابر قرآن قرار گیرد لهو الحدیث لیضل عن سبیل الله می باشد زیرا قرآن چنین است:یهدی للتی اقوم
  • الزيتونة الخضراء حالا چرا امشب همه جا فقط اين آيه رو تكرار ميكتيد محمد آقا!!؟
  • Reza Asgharzadeh خانم امه الله اگر منظور شما از " برابر" یعنی " مخالف " پس هر حدیثی مخالف قرآن باشد ليضل عن سبيل الله است و نه هر حدیثی . ما هم همین را می گوییم .
  • Karim Eslami برادر سپهر محمدی در امر دین خدا به ما دستور داده تا فقط از آنچه از سوی او نازل شده پیروی کنیم و غیر از ان از هیچ اولیای دیگری پیروی نکنیم>> اتَّبِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ [الأعراف : 3]
  • Karim Eslami تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللَّهِ وَآيَاتِهِ يُؤْمِنُونَ [الجاثية : 6] آن آیات خداست که بر تو خوانده میشود پس به کدام حدیث بعد از خدا و آیاتش ایمان می آورید
  • Karim Eslami برادر سپهر قرآن احسن الحدیث است و حکم و دستور خداست و ما در مقابل حکم و دستور خدا نیازی به دستور فرد دیگری نداریم رسول الله قرآن را به ما دادو هر کس از قران اطاعت تبعیت کند از رسول اطاعت و تبعیت کرده
  • Karim Eslami برادر سپهر من به احادیث باور ندارم که انها را مقابل قران و احکام انها را ضد حکم خدا و قرآن میدانم اما اگر شما و عزیزان دیگر به انها باور مند هستید اینها در کتابهای حدیث است که رسول ما را از نوشتن حدیث منع میکند
  • Karim Eslami ننويسد. از اینرو در کتب زیر امده
    1. مسند احمد بن حنبل ج 3 ص 13 _ 12_ 39 _ 56.
    2. سنن در امر فى مقدسه ج 1 ص 119.
    3. صحيح مسلم شماره 3004.
    4. نسائى فى فضائل قرآن ص 33.
    5. حاكم فى مستدرك ج 1 ص 126 _ 127.
    6. جامع البيان العلم _ يوسف ابن عبدوالبر ج 1 ص 207.
    قال رسول الله (ص) _ لاتكتبوا شياً سوى القرآن فمن كتب عنى شياً سوى القرآن فليمحه.
    گفت رسول خدا (ص) از من چيزى غير از قرآن ننويسيدواگركسى چيزى غير از قرآن از من نوشت پس محوش كنيد .
  • Karim Eslami 2-احمد بن حنبل ج 5 ص 182.
    سنن ابو داود ص 47.
    و در جامع البيان العلم _ يوسف ابن عبدالبر ج 1 ص 27
    عن زيد بن ثابت قال رسول الله (ص) _ اَمرنا اَن لانكتب شياً من حديثه .
    از زيد بن ثابت گفت همانا رسول خدا (ص) به ما امر كرد كه چيزى از حديث او ننويسيد
    در اينجا رواياتى را مى آوريم كه نشان مى دهد خلفاء الراشدين الحاکمین چگونه امر رسول الله را اطاعت كرده اند و مانع نوشته شدن احاديث بودند.
    1_ كتاب التذكره _ الحافظ الذهبى ج 2 ص 392 و انوار الكاشف ص 53
    قال ابوبكر _ انكم تحدثون عن رسول الله (ص) احاديث تختلفون فيها و الناس بعدكم اشد اختلافاً فلا تحدثوا عن رسول الله (ص) شياً فمن سالكم فقولوا بيننا و بينكم كتاب الله و استحلوا حلاله و حرموا حرامه

    گفت ابوبكر همانا از رسول خدا حدیث میگویید احاديثى كه شما در آن
    اختلاف مى كنید و مرد م بعد از شما بیشتر اختلاف خواهند كرد پس از رسول خدا حدیث نگویید از چیزی و اگر كسى از شما سئوال كرد بگوييد ميان ما و ميان شما كتاب خدا هست و حلال كنيد حلالش را و حرام كنيد حرامش را.
  • Karim Eslami 2_ كتاب جامع البيان _ يوسف ابن عبدالبر ص 275 ج 1.
    عمر بن خطاب (رض) اراد اَن يكتب السنن استفتى اصحاب النبى (ص) فى ذلك فاشاروا عليه باَن يكتبها فطفق عمر يستخير الله فيها شهراً ثم اصبح يوماً و قدعزم الله له فقال انی كنت اريد اَن اكتب. السنن و اِنّى ذكرت قوماً كانوا قلبكم كتبوا كتاباً فاكبوا عليها . و تركوا كتاب الله و اني والله لااشوبُ كتاب الله بشىء ابداً
    عمر بن خطاب (رض) خواست كه سنت را بنويسد پس از ياران پيامبر (ص) درباره آن نظر خواست. وآنها اشاره كردند بر اينكه آن را بنويسد و عمر به استخاره خدا درباره آن بمدت يك ماه شروع كرد . و خدا بر او اراده داد و گفت البته من مى خواستم كه سنت ها را بنويسم . ولی يادم آمد كه قومی قبل از شما بودند که كتابهائى نوشتند سپس بر آن عمل كردند و كتاب خدا را ترك كردند همانا سوگند به خدا چيزى را با كتاب خدا ابداً عوض نخواهم کرد
    و في روايه من طريق مالك ابن انس _ اَن عمر قال عندما عدل عن كتابه السنه لا كتاب مع كتاب الله.
    و در روايت از مالك فرزند انس كه عمر گفت وقتى كه صرفنظر كرد از نوشتن سنت نيست كتابی با كتاب الله
  • Karim Eslami 3_ در كتاب جامع البيان يوسف بن عبدالبر ج 1 ص 275 و كنز العمال ج 1 ص 291.
    اِن عمر بن خطاب رضى الله عنه اراد اَن يكتب السنه ثم بدا له اَن لا يكتبها ثم كتب فى الامصار _ من كان عنده شى فليمحه
    همانا عمر فرزند خطاب (رض) خواست كه سنت را بنويسد سپس بر او ظاهر شد كه ننويسدش. سپس به همه شهرها نوشت هر كس نزد اوست چيزى (از حديث) هست پس محوش كنيد.
  • Karim Eslami 4_ كتاب طبقات ابن سعد ج 5 ص 140.
    اَن الاحاديث كثرت على عهد عمر (رض) فنادی الناس اَن ياتوا اليه بها اَتوه بها اَمَرَ بتحريقها
    همانا احاديث در زمان عمر (رض) زياد شد پس ندا داد كه آن را برايش بياورندو آن (احادیث) را آوردند و امر كرد آن رابسوزانند .
  • Karim Eslami 5_ كنزالعمال حديث رقم 4865 _
    جمع عمر (رض) من الآفاق _ عبدالله بن حذيفه و اباذر و ابادردا و عقبه بن عامر و استنكر عليهم افشاء تلك الاحاديث و احتسبهم حتى موته (رض)
    عمر از اطراف عبدالله بن حذيفه و اباذر و ابادردا عقبه بن عامر را جمع كرد و برآنها بدلیل افشاء احاديث اعتراض کرد و تا زمان مرگش زندانشان کرد
  • Sepehr Mohamadi خوب این احادیث خلاف قرآن است و من آنها را قبول ندارم!

    اما مگر شما دعا نمی کنید "و اجعل لنا من لدنک ولیا و اجعل لنا من لدنک نصیرا"؟؟؟

    ولی می تواند من لدن الله باشد و و اطاعت از ولی من لدن الله عین هدایت است!
    ولی اگر من دون الله باشد پیروی از او ناصحیح است!

    شما خوب است به واژه های "من دون" و "من لدن" توجه کنید. شما "من دون" را "غیر" ترجمه می کنید در حالیکه این ترجمه ناصحیحی است.

    رسول الله، غیر الله است اما من لدن الله است، پس پیروی از او فرض است.
  • Karim Eslami برادر سپهر من از این دست احادیث باز هم دارم برای همین هم من به احادیث باور ندارم و آنها را صد راه خدا میدانم برایم قر
  • Mohammad Khonji يقول الله عز وجل في كتابه الكريم : ( وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنْتُمْ لَا تَشْعُرُونَ ) الزمر/55
    ، كما قال تعالى : ( قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ ) آل عمران/32

    وقال تعالى : ( وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ) آل عمران/132

    وقال تعالى : ( وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ) الأنفال/1

    وقال سبحانه : ( فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ) النساء/65 .

    فالسنة مبينة لمراد الله في كتابه ، قال تعالى : ( وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ) النحل / 44.
  • Karim Eslami قرآن کافیست و خدا من را به پیروی از قراغن خوانده و در قیامت بر مبنای ان مواخذه میشوم >>وَتَرَى كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَى إِلَى كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ [الجاثية : 28]
  • Karim Eslami أَوَلَمْ يَكْفِهِمْ أَنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ يُتْلَى عَلَيْهِمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَرَحْمَةً وَذِكْرَى لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ [العنكبوت : 51]
  • Mohammad Khonji ( وَأَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُنْ تَعْلَمُ وَكَانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكَ عَظِيمًا ) النساء/113 ، وقال تعالى لأمهات المؤمنين : ( وَاذْكُرْنَ مَا يُتْلَى فِي بُيُوتِكُنَّ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ وَالْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ لَطِيفًا خَبِيرًا ) الأحزاب/34 .
  • Mohammad Khonji ( هو الذي بعث في الأميين رسولا منهم يتلو عليهم آياته ويزكيهم ويعلهم الكتاب والحكمة ) وقال تعالى : ( واذكرن ما يتلى في بيوتكن من آيات الله والحكمة ) .
  • Karim Eslami من یطع القرآن فقد اطاع الرسول و هو اطاع الله و من یتبع القرآن فقد یتبع الرسول و من یحبب القران فقد یحبب الرسول والله
  • Karim Eslami برادر خنجی شما هم تا جاییکه میدانم حدیث باور هستید آیا این احادیث را که برایتان نوشتم انکار میکنید ؟ چرا به انها عمل نمیکنید؟
  • Mohammad Khonji شما كه قران باور هستيد يعلم الكتاب و الحكمه را توضيح دهيد
  • Mohammad Khonji ايات الله والحكمه
  • Karim Eslami برادر خنجی حکمت همان حکم خداست در قرآن نه آن دروغها و افتراهایی که برسول نسبت میدهند
  • Karim Eslami الَر كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آيَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِن لَّدُنْ حَكِيمٍ خَبِيرٍ [هود : 1]
  • Sepehr Mohamadi مگر شما دعا نمی کنید "و اجعل لنا من لدنک ولیا و اجعل لنا من لدنک نصیرا"؟؟؟

    ولی می تواند من لدن الله باشد و اطاعت از ولی من لدن الله عین هدایت است!
    ولی اگر من دون الله باشد پیروی از او ناصحیح است!

    شما خوب است به واژه های "من دون" و "من لدن" توجه کنید. شما "من دون" را "غیر" ترجمه می کنید در حالیکه این ترجمه ناصحیحی است.

    رسول الله، غیر الله است اما من لدن الله است، پس پیروی از او فرض است.
  • Mohammad Khonji رسول ص در مبدا بعثت نهى كرد براي جلوگيري از تخليط قران و سنت
    حديث از رسول الله روايت است ميگويند شنيده ام كه رسول اينگونه گفت يعني از حفظ بوده اند ولي در اواخر عهد نبوي و قبل از وفاتشان اجازه كتاب داده بودند چون مسلمانان عادت بر قران و اسلوب و سبك قران از سنت را ميدانستن
  • Karim Eslami برادر خنجی آیاتی را به شما میدهم که معنی حکمت در آنهاست به گفته ی قران>>وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم إنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْءاً كَبِيراً [الإسراء : 31]
  • Karim Eslami وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً [الإسراء : 32]
  • Karim Eslami وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَاناً فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُوراً [الإسراء : 33]
  • Karim Eslami وَلاَ تَقْرَبُواْ مَالَ الْيَتِيمِ إِلاَّ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ حَتَّى يَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَأَوْفُواْ بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْؤُولاً [الإسراء : 34]
  • Karim Eslami وَأَوْفُوا الْكَيْلَ إِذا كِلْتُمْ وَزِنُواْ بِالقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً [الإسراء : 35]
  • Karim Eslami وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً [الإسراء : 36]
  • Karim Eslami وَلاَ تَمْشِ فِي الأَرْضِ مَرَحاً إِنَّكَ لَن تَخْرِقَ الأَرْضَ وَلَن تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولاً [الإسراء : 37]
  • Karim Eslami كُلُّ ذَلِكَ كَانَ سَيٍّئُهُ عِنْدَ رَبِّكَ مَكْرُوهاً [الإسراء : 38]
  • Karim Eslami ذَلِكَ مِمَّا أَوْحَى إِلَيْكَ رَبُّكَ مِنَ الْحِكْمَةِ وَلاَ تَجْعَلْ مَعَ اللّهِ إِلَهاً آخَرَ فَتُلْقَى فِي جَهَنَّمَ مَلُوماً مَّدْحُوراً [الإسراء : 39]
  • Karim Eslami (تمام آنچه در بالا برایت خوانده شد) آن از حکمت است آنچیزی که پروردگارت بسوی تو وحی میکند و با خدا الهه ی دیگری قرار نده که در جهنم نکوهش شده ی طرد شده افکنده می شوی 39
  • Mohammad Khonji الكتاب والحكمة والتوراة والانجيل
    فقد آتينا آل إبراهيم الكتاب والحكمة وآتيناهم ملكا عظيما
    در اينجا هم منظور قران است
  • Mohammad Khonji إذ قال الله يا عيسى ابن مريم اذكر نعمتي عليك وعلى والدتك إذ أيدتك بروح القدس تكلم الناس في المهد وكهلا وإذ علمتك الكتاب والحكمة والتوراة والإنجيل)
  • Karim Eslami برادر خنجی حکمت را متوجه شدی در قرآن که به احکام خدا وند در قرآن حکمت گفته میشود که بر تمام پیامبران نازل شده ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر