۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

آیا در کتابهای پیشین مانند تورات و انجیل تحریف انجام گرفته ؟




www.ahl-alquran.com
عبد الحسن الموسوي في الخميس 01 مايو 2008
· · · · دوشنبه، 10:34 بعد از ظهر


  • Sepehr Mohamadi‏ این را می‌پسندد.

    • Sepehr Mohamadi ممنون، ضعیف بود ولی خوب بود!

    • Karim Eslami برادر حنیف در تورات حکم زنا سنگسار است در حالیکه در قرآن یکصد ضربه با تازیانه از جنس پوست است شما میتوانید دلیل این تضاد را توضیح دهید و لطفآ بنویسید به کدام دستور عمل میکنید آیا زنا کار را بر حکم تورات سنگسار میکنید یا مطابق دستور قران یکصد ضربه میزنید؟

    • Sepehr Mohamadi و [مى گويد: «آمده ام تا] تورات را كه پيش از من [نازل شده] است تصديق كننده باشم، و تا پاره اى از آنچه را كه بر شما حرام گرديده، براى شما حلال كنم، و از جانب پروردگارتان براى شما نشانه اى آورده ام. پس، از خدا پروا داريد و مرا اطاعت كنيد.» (3:50)

      پس به سزاى ستمى كه از يهوديان سر زَد و به سبب آنكه [مردم را] بسيار از راه خدا باز داشتند، چيزهاى پاكيزه اى را كه بر آنان حلال شده بود حرام گردانيديم (4:160)

      احکام در طول تاریخ عوض می شوند، برخی چیزها حلال بوده است حرام شده است و برخی چیزها حلال بوده است حرام شده است.

      و البته همیشه این موضوع دلایل و حکمتهایی داشته است.

    • Karim Eslami إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً كَبِيراً [الإسراء : 9] چرا قران میگوید فقط این قران است که به راه صحیحتر هدایت میکند؟ و نمیگوید قرآن و تورات و انجیل؟ سپاسگذار میشوم که نظر خود را راجع به تضادهای مطالب قرانی را با تورات و انجیل بصورت روشن بیان کنید مثلآ به صلیب کشید ه شدن عیسی در انجیل و تاکید قران بر اینکه عیسی به صلیب کشیده نشد

    • Karim Eslami سپهر عزیز میتوانید یکی از این احکام را که قران میگوید نام ببرید ؟ حدود خدا تغییر ناپذیر است و ممکن نیست که خدا مثلآ حکمی مانند زنا را که بر آن حد جاری میشود تغییر دهد<<<<سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً [الأحزاب : 62]

    • Karim Eslami فَهَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً [فاطر : 43]

    • Karim Eslami سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً [الفتح : 23]

    • Sepehr Mohamadi جناب اسلامی در این آیه که آوردید "فقط" نیست! در آیات دیگر هم می فرماید که تورات نور است و هدایت و همینطور انجیل

    • Amatallah Fatima Ibraheemi میرم مقاله را بخونم..
      سه‌شنبه، 12:19 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 3

    • Karim Eslami فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفاً فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ [الروم : 30]

    • Karim Eslami سپهر جان یک بار در باره ی حصر با شما بحث کرده ام و حرف ان تاکید بر حصر دارد عزیزم و معنی فقط را تاکید میکند

    • Sepehr Mohamadi من از قرآن دو آیه نقل کردم یکی اینکه چیزی حلال بوده است بعد حرام شده است و دیگری چیزی که حلال بوده است بعدا حرام شده است.

      بر چه مبنایی می فرمایید احکام الهی تغییر ناپذیرند؟

      اکل شراب در همان زمان پیامبر اسلام در برهه ای مجاز بود در برهه ای در زمان نماز مجاز نبود و در برهه ای حرام! احکام زمان بردارند.

    • Karim Eslami مناسک تغییر پذیرند اما حدود تغییر ناپذیرند برادر سپهر مثلآ در داستان آدم ببینید و موسی که یک نفر را کشت و پیمان خدا از بنی اسراییل و رفتار فرعون اینها محدوده های خداست و تغییر ناپذیر اما مناسک تغییر پذیرند

    • Karim Eslami وَلِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكاً لِيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ [الحج : 34]

    • Karim Eslami لِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكاً هُمْ نَاسِكُوهُ فَلَا يُنَازِعُنَّكَ فِي الْأَمْرِ وَادْعُ إِلَى رَبِّكَ إِنَّكَ لَعَلَى هُدًى مُّسْتَقِيمٍ [الحج : 67]

    • Karim Eslami سپهر جان شما ترجیحتان حکم قران است یا تورات و انجیل به کدامیک عمل میکنید در باره ی سنگسار؟؟؟؟برادر لطفآ شفاف و صریح جواب دهید سپاسگذارم

    • Sepehr Mohamadi دوست عزیز، قران هم "مصدق" تورات و انجیل است هم "مهیمن" آنها لذا در صورت وجود هر اختلافی بین این کتب قران بر آن دو دیگر حاکم است.

    • Sepehr Mohamadi وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتابِ وَ مُهَيْمِناً عَلَيْهِ فَاحْكُمْ بَيْنَهُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّه(5:48)

    • Sepehr Mohamadi و ما اين كتاب [قرآن] را به حقّ به سوى تو فرو فرستاديم، در حالى كه تصديق كننده كتابهاى پيشين و حاكم بر آنهاست. پس ميان آنان بر وفق آنچه خدا نازل كرده حكم كن

    • Karim Eslami ماشالله برادر سپهر حکم قصاص در قران از تورات است قران مهیمن است و همچنین فرقان است و حقیقت را از ابطیل اغلوده پالایش میکند و کف روی اب میرود و آنچه به مردم سود میدهد میماند مصدق بودن قران یعنی همین توهمات را . خرافات را پالایش میکند و خود را بر حق میداند

    • Karim Eslami الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ [البقرة : 147]

    • Karim Eslami أَفَغَيْرَ اللّهِ أَبْتَغِي حَكَماً وَهُوَ الَّذِي أَنَزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّلاً وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْلَمُونَ أَنَّهُ مُنَزَّلٌ مِّن رَّبِّكَ بِالْحَقِّ فَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ [الأنعام : 114]

    • Karim Eslami اگر قران حکمی را در کتب پیشین تصدیق نکند تکلیف ما چیست؟؟؟؟؟

    • Sepehr Mohamadi قران کتب پیشین را تصدیق کرده است، بنا نیست تک تک احکام را تصدیق کند. ممکن است حکمی که در کتب پیشین حلال بوده قرآن حرام کند یا حرام بوده قران حلال کند، به هر حال در این موارد برای ما اصل قران است اما ایمان به کتب پیشین هم لازمه اسلام ماست. و ایمان منظور ایمان ظاهری نیست! بلکه همانگونه که به قران ایمان داریم و روز و شب ان را می خوانیم باید تورات و انجیل هم ایمان داشته باشیم و روز و شب آنها را بخوانیم.

    • Karim Eslami فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَـذَا مِنْ عِندِ اللّهِ لِيَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُمْ مِّمَّا يَكْسِبُونَ [البقرة : 79] سپهر جان خوب به این آیه دقت کن برادر کتاب در این آیه معرفه است به نظر شما مصداق این آیه چه کسانی هستند؟

    • Sepehr Mohamadi قاعدتا یهود و نصاری، که کتابهایی را نوشتند و ادعا کردند کتاب الهی است. چنانکه برخی مسلمانان چنین کردند.

    • Karim Eslami و به این آیه که در زمان رسول نازل شده مصداق این ایه چه کسانی هستند زیرا قران به محمد وحی میشد وَإِنَّ مِنْهُمْ لَفَرِيقاً يَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُم بِالْكِتَابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْكِتَابِ وَمَا هُوَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَمَا هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَيَقُولُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ [آل عمران : 78]

    • Sepehr Mohamadi قاعدتا یهود و نصاری، که کتابهایی را نوشتند و ادعا کردند کتاب الهی است. چنانکه برخی مسلمانان چنین کردند.

    • Karim Eslami اینها نمیتوانند قرآن را برای محمد به دروغ بخوانند و بگویند این قرآن است و به نظرم قطعآ قبه کتابهای پیشین دروغ میبستند

    • Sepehr Mohamadi چرا مسلمانان احادیثی را به دروغ نوشتند و به خدا و رسول نسبت دادند تا آنها را الهی بدانند این ربطی به قرآن نداشت

      در مورد یهود و نصاری هم دقت کنید در زمان پیامبر اسلام یهودیان 110 جلد کتاب مقدس داشتند که قران به مسخره آنها را یحمل اسفارا می نامد اما قران به طور مشخص از میان کتب یهودیان تورات و زبور را تصدیق و تایید می کند، نه همه 110 جلد کتاب آنها را!!!

    • Karim Eslami حدود خدا غیر قابل تغییر است و با احکام خوراکی ها فرق میکند برادر مثلآ حکم قصاص حدود خداست و تغییری در آن نیست برای همین از شما خواستم احکام را بنویسید تا مطلب روشن شود

    • Karim Eslami کتابهای حدیث به قران ربطی ندارد سپهر جان حد زنا در قران روشن و مشخص است و حکم آن با تورات تناقض دارد هم چنین داستان خلقت آدم و آفرینش و..................

    • Karim Eslami به صلیب کشیده شدن عیسی در انجیل با مطالب قران تضاد دارد برادر میتوانی بگویی چرا؟

    • Sepehr Mohamadi شما ادعایی می کنید که سندی برای آن اقامه نمی کنید! احکام نباید در طول زمان تغییر کند! بر چه مبنایی چنین ادعایی می کنید؟ سند قرانی ارائه کنید!

      کتابهایی که یهودیان نوشتند و جزء کتب الهی حساب می کردند هم ربطی به تورات نداشتند.

    • Sepehr Mohamadi ضمنا دقت کنید که سنه الهی غیر حدود الهی است!

    • Karim Eslami شما جواب سوال من را ندادی عزیز داستان مصلوب شدن عیسی در انجیل با داستان قران متضاد است لطفا بگو چرا این که دیگر حکم نیست>>>>> وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَـكِن شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُواْ فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مَا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِيناً [النساء : 157]

    • Karim Eslami یکی از این دو کتاب داستان را اشتباه نوشته کدامیک قران یا انجیل؟

    • Sepehr Mohamadi در زمینه به صلیب رفتن عیسی، اختلاف وجود دارد و حاکم قرآن است! قانون مندی کلی را عرض کردم! هر جا اختلافی بود حاکم قرآن است!

    • Karim Eslami ۳۳ و چون‌ ساعت‌ ششم‌ رسید، تا ساعت‌ نهم‌ تاریکی‌ تمام‌ زمین‌ را فرو گرفت‌. ۳۴ و در ساعت‌ نهم‌، عیسی‌ به‌ آواز بلند ندا کرده‌، گفت‌: “ایلوئی‌ ایلوئی‌، لماَ سبَقْتَنی‌؟” یعنی‌ “الهی‌ الهی‌ چرا مرا واگذاردی‌؟”

    • Karim Eslami
      ۴۰ می‌گفتند: «ای‌ کسی‌ که‌ هیکل‌ را خراب‌ می‌کنی‌ و در سه‌ روز آن‌ را می‌سازی‌، خود را نجات‌ ده‌. اگر پسر خدا هستی‌، از صلیب‌ فرود بیا!» ۴۱ همچنین‌ نیز رؤسای‌ کهنه‌ با کاتبان‌ و مشایخ‌ استهزاکنان‌ می‌گفتند: ۴۲ «دیگران‌ را نجات‌ داد، اما ن
      می‌تواند خود را برهاند. اگر پادشاه‌ اسرائیل‌ است‌، اکنون‌ از صلیب‌ فرود آید تا بدو ایمان‌ آوریم‌! ۴۳ بر خدا توکل‌ نمود، اکنون‌ او را نجات‌ دهد، اگر بدو رغبت‌ دارد زیرا گفت‌ پسر خدا هستم‌!» ۴۴ و همچنین‌ آن‌ دو دزد نیز که‌ با وی‌ مصلوب‌ بودند، او را دشنام‌ می‌دادند. ۴۵ و از ساعت‌ ششم‌ تا ساعت‌ نهم‌، تاریکی‌ تمام‌ زمین‌ را فرو گرفت‌. ۴۶ و نزدیک‌ به‌ ساعت‌ نهم‌، عیسی‌ به‌ آواز بلند صدا زده‌ گفت‌: «ایلی‌ ایلی‌ لَما سبقْتِنی‌.» یعنی‌ الهی‌ الهی‌ مرا چرا ترک‌ کردی‌. ۴۷ اما بعضی‌ از حاضرین‌ چون‌ این‌ را شنیدند، گفتند که‌ او الیاس‌ را می‌خواند. ۴۸ در ساعت‌ یکی‌از آن‌ میان‌ دویده‌، اسفنجی‌ را گرفت‌ و آن‌ را پر از سرکه‌ کرده‌، بر سر نی‌ گذارد و نزد او داشت‌ تا بنوشد. ۴۹ و دیگران‌ گفتند: «بگذار تا ببینیم‌ که‌ آیا الیاس‌ می‌آید او را برهاند. متی باب 27

    • Karim Eslami ماشالله به شرافت شما برادر سپهر باید قبول کرد که یکی از این دو داستان تحریف است و من میگویم داستان انجیل است که تحریف شده زیرا همانگونه که فرمودید قران مصدق و مهیمن اتورات و انجیل است

    • Hanif Misaghi جناب کریم من قبلا بارها این سوال شما را جواب داده ام اما انگار جواب را نمی شنوید . پرسیدید : کدام دستور را عمل میکنید آیا زنا کار را بر حکم تورات سنگسار میکنید یا مطابق دستور قران یکصد ضربه میزنید؟ جواب روشن است : حکم قرآن . احکامی که بر بنی اسرائیل نازل شد بعضا متفاوت است با احکام قرآن و ما ملزم به اطاعت از احکام قران هستیم . و این ربطی به تحریف و تغییر تورات ندارد .

    • Hanif Misaghi مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَلِأُحِلَّ لَكُم بَعْضَ الَّذِي حُرِّمَ عَلَيْكُمْ وَجِئْتُكُم بِآيَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَأَطِيعُونِ

    • Amatallah Fatima Ibraheemi الله فرماید :...فأتوا بالتوراة إن كنتم صادقين....قرآن كريم....سؤال اينجاست :اگر تورات در دسترس محمد بود چرا باید این درخواست بشود که.....تورات حقیقی را بیاورید اگر راست میگویید!.درواقع توارات حقیقی مخفی شده و بر محمد هم مخفی بود مگر آیات متشابهی که نسخه اش در قرآن نیز نازل شده
      سه‌شنبه، 02:30 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi و در کتابخانه ی واتیکان نسخه های اصلی تورات و انجیل مخفی شده است
      سه‌شنبه، 02:32 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi قرآن تصدیق کننده ی کتب سابق است.عیسی تصدیق کننده ی تورات بود و به او تورات آموزانده شد و او دوباره آنرا تعلیم و تصحیح نمود یعنی انحرافات قومش را تصحیح نمود.اما بر محمد امی تعلیم تورات داده نشد بلکه نسخه ی بهتر کتاب وحی برایش آمد که در آن نسخه های کتب سابق است و بعضی نیز فراموش و رها شده تا بهترینش در قرآنش برایش آید.پس قرآن حاوی نسخه های تورات و زبور است و همچنین حاوی احکام و تشریع بهتر.....باحسن. .
      سه‌شنبه، 02:35 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا ۗ أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.سورة 2
      سه‌شنبه، 02:36 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 2

    • Amatallah Fatima Ibraheemi سورة آل عمران:كُلُّ الطَّعَامِ كَانَ حِلًّا لِبَنِي إِسْرَائِيلَ إِلَّا مَا حَرَّمَ إِسْرَائِيلُ عَلَىٰ نَفْسِهِ مِنْ قَبْلِ أَنْ تُنَزَّلَ التَّوْرَاةُ ۗ قُلْ فَأْتُوا بِالتَّوْرَاةِ فَاتْلُوهَا إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ
      سه‌شنبه، 02:50 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 3

    • Hanif Misaghi خانم ابراهیمی از عبارت (فأتوا بالتوراة...) برداشت میکنید که تورات مخفی شده است ؟! آن هم در واتیکان ! اگر کسی دروغی به الله ببندد و شما به او بگویید اگر راست میگی قران را بیاور به این معنی است که قران مخفی شده است ؟! مسلما به این معنی نیست.

    • Hanif Misaghi این مقاله را که در سایت اهل القرآن است به این دلیل در اینجا اوردم تا به دوستان اهل قران خود یاد آوری کنم که برادران عرب زبانمان پیشروتر هستند در تدبر در کتب الهی . و برای بررسی کتب من قبل اهمیت زیادی قائلند . ان شاء الله قرانیون فارسی زبان نیز همین راه را در پیش بگیرند

    • Karim Eslami برادر حنیف شما اصرار دارید که تحریفی در تورات و انجیل نیست لطف کنید جواب دهید که عیسی به صلیب کشیده شد یانه قرآن تحریف شده یا انجیل؟

    • Sepehr Mohamadi خانم ابراهیمی علاوه بر پاسخ آقای میثاقی آیاتی از قرآن مسجل می کند که منظور قرآن از تورات دقیقا همان کتابی است که در عصر نزول در دست یهودیان بود:

      وَ كَيْفَ يُحَكِّمُونَكَ وَ عِنْدَهُمُ التَّوْراة(5:43)

      و ما امروزه توراتی که در پیش از میلاد مسیح بوده است در دست داریم و تاریخ و تست کربن 14 گواه بر این مدعاست!

    • Karim Eslami جناب حنیف فکر کنم این نخستین بار است که در باره ی این موضوع با شما حرف میزنم حتمآ اشتباه میکنید

    • Karim Eslami و سپهر عزیز لطفآ شما هم روشن بفرمایید که اگر منظور قرآن همین انجیل است که امروز وجود دارد قران را باور کنم در مورد مصلوب شدن عیسی یا انجیل را؟

    • Hanif Misaghi جناب کریم در پالتاک هم شفاهی و هم کتبی در این مورد با شما صحبت کرده بودم

    • Karim Eslami شما هرگز نه در پالتالک و نه در هیچ کجای دیگری جواب پرسش من را ندادید حتی آقای علی ایرانی هم جواب این پرسش را نداد اگر جوابی هست بسیار مایلم بشنوم لطفآ مکتوب کنید آیا داستان قران دروغ است یا داستان انجیل در باره ی به صلیب کشیده شدن یا نشدن عیسی؟؟؟؟؟

    • Sepehr Mohamadi
      جناب اسلامی، من مدعی نیستم هیچ تحریفی در تورات و انجیل بروز نکرده است! و هیچ وقت چنین ادعایی نکردم! برای همین است که قرآن را حاکم بر تورات و انجیل می دانم! بلکه مدعی هستم که تورات و انجیل "اجمالا" مورد تایید و تصدیق قرآن است.

      من دنیا را سی...ادامه ...

    • Karim Eslami بسیار با شما موافقم برادر سپهر پس خط شما با برادر حنیف و برادر ایرانی فرق میکند چون این عزیزانم معتقدند که هیچ تحریفی در تورات و انجیل نیست و من سوالاتم را طرح میکنم تا شاید جوابی منطقی بیابم

    • Hanif Misaghi اما در مورد تفاوت هایی که در ترجمه های کتب من قبل با ترجمه های قران است ( مانند بحث مصلوب شدن مسیح ووو ) باید بدانیم که ما در ترجمه کتب در آغاز راهیم. مثلا در همین بحث اگر معنای دقیق ( شبه لهم )روشن شود و اگر معنی تایید روح القدس برای عیسی روشن شود ووو دیگر تناقضی احساس نمیشود . که البته جای این بحثها در فیسبوک نیست .

    • Karim Eslami برادر حنیف لطفآ اگر ترجمه ای دارید ارائه کنید و بگوییدکه در انجیل مسیح به صلیب کشیده نشد و ترجمه ی خود را اینجا قرار دهید من هم از انجیل متی و هم از مرقص آدرس دادهام

    • Hanif Misaghi من گفتم در مورد بحث سنگسار و شلاق و احکام قرآن با شما حرف زدم نه مباحث دیگه جناب کریم

    • Hanif Misaghi در مورد بحث مصلوب شدن اجازه دهید تحقیق خود را کامل کنم . بعد در خدمتتان خواهم بود ان شاء الله .

    • Sepehr Mohamadi تحریف در تورات و انجیل قطعی است و پیشتر این موضوع را به جناب میثاقی ثابت کرده ام و فکر می کنم ایشان این موضوع را پذیرفتند!

      منتهی بنده در عین اینکه بروز تحریف از نگاه تاریخی در تورات و انجیل را تصدیق می کنم همچنان معتقدم باید به آنها ایمان داشت و با محوریت و حاکمیت قرآن از نور و هدایت آنها بهره گرفت.

    • Karim Eslami سپاسگذار میشوم برادر حنیف

    • Karim Eslami سپهر جان نه به تورات و انجیل بلکه شما باید به تمام کتب و رسولان و ملائکه و غیب و آخرت هم ایمان داشته باشی هر آنچه در قرآن آمده برادر

    • Sepehr Mohamadi بله به خصوص به تورات و انجیل و زبور که قرآن نام برده است و ما امروزه در دست داریم.

    • Hanif Misaghi جناب سپهر من تحریف را نپذیرفتم . فقط در این مورد به نظرات شما با دقت گوش دادم .

    • Sepehr Mohamadi من دو نسخه اصل تورات را خدمت شما ارائه کردم و تفاوتهای آنها را به شما نشان دادم! چطور ممکن است نپذیرفته باشید؟

    • Karim Eslami سپهر جان نام صحف ابراهیم هم آمده و من یقین دارم اگر امروز شما صحف را در دست ندارید قران را دارید که ان را تایید و تصدیق میکند

    • Sepehr Mohamadi
      مهمترین نسخه های توراتی که امروزه در دست داریم، تورات ماسوراتی، تورات سبعینه و تورات سامری است.

      این نسخه ها با هم تفاوتهای جدی دارند که نشان می دهد که قطعا تغییراتی در متن اتفاق افتاده است.

      نسخه ای که معمولا مسیحیان به عنوان تورات ارائه م...ادامه ...

    • Sepehr Mohamadi یک صفحه از مقایسه دو نسخه تورات:

      در این صفحه چیزی در حدود نصف صفحه اختلاف بین دو نسخه است و هر ناظر منصفی می تواند آن را ببینید!

      http://sepehrmohamadi.com/pic/jewish_samaritan_sample_comparision.jpg


    • Karim Eslami سپهر جان من به زبان عبری مسلط نیستم ترجمه لطفآ

    • Sepehr Mohamadi در اینجا ترجمه مهم نیست دوست عزیز! نصف صفحه مطلب در نسخه ماسوری هست که در نسخه سامری نیست! این مهم است! اینکه این مطالب چیست را اصلا اینجا بحث نمی کنم!
      تحریف در تورات قطعی است!

    • Karim Eslami بسیار خوب اما دانستن اینکه چه تحریف شده مهم است برای من

    • Sepehr Mohamadi لیستی از اختلافات نسخه سامری با ماسوری که عمدتا هم به نقع مسلمانان است در این کتاب به همراه ترجمه عربی نسخه سامری آمده است.

      نسخه سامری تنها یک ترجمه عربی دارد و حتی تاکنون یک ترجمه انگلیسی هم از نسخه سامری نشده است!

      http://sepehrmohamadi.com/download/samaritan.pdf

    • Sepehr Mohamadi جناب میثاقی تا وقتی که شما و دوست ایرانی نامتان، بر طبل همه و هیچ می کوبید نتیجه ای نخواهید گرفت!
      دنیا رنگین کمانی از رنگهاست! فقط سیاه و سفید نیست!

      این دو گزاره هر دو صحیح است:

      1- تورات و انجیل مورد تصدیق قران قرار گرفته اند و هر مسلمانی موظف است به آنها، با توجه به حاکمیت قرآن، ایمان داشته باشد.
      2- بروز تغییراتی جزئی(در حد 5%)، در تورات و انجیل حتمی است.

    • Sepehr Mohamadi در مورد انجیل و عهد جدید هم که اختلافات سر به فلک دارد!!! و چیزی حدود 60000 مورد اختلاف بین نسخ مختلف وجود دارد.

      این لیستی از اختلافات مهم در عهد جدید است:

      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_major_textual_variants_in_the_New_Testament


      en.wikipedia.org
      This is an (incomplete) list of major textual variants in the New Testament, wit...ادامه ...

    • Amatallah Fatima Ibraheemi مثل اينكه تازه متوجه ى نظرات آقاى محمدى مى شوم.عالى بود.آقاى ميثاق براى اثبات نسخه هاى جديد دليل داريد؟
      سه‌شنبه، 05:28 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi من هم نسخه هاى متشابه كتب سابق با آيات قرآنى را ميشناسم
      سه‌شنبه، 05:29 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi همه مى دانيم يكى از اختلافات مهم اهل كتاب در مورد شخصيت عيسى مسيح است.و قرآن با پرده برداری از این مشکل شان تحریف اهل کتاب را به ما معرفی نموده است....
      سه‌شنبه، 05:31 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi اما شکی نداریم سفارش های ده گانه ی تورات و انجیل باقیست و تحریف نشده چون نسخه ی اصلی انرا در قرآن داریم
      سه‌شنبه، 05:32 قبل از ظهر‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Hanif Misaghi خانم ابراهیمی کاش در ادبیاتمان دقت بیشتری میکردیم . نسخه های جدید! یعنی چه ؟ معاذ الله . آقای سپهر با وجود شیعه بودنشان احترام بیشتری به کتب الهی میگذارند و لااقل 95 در صدشان را می پذیرند و هیچ کدام از نسخه ها را جدید نمیدانند
      18‏ ساعت پیش ·

    • Hanif Misaghi جناب سپهر تورات موسوم به سامری به خط دیگری غیر از عبرانی نوشته شده و توسط قومی غیر از بنی اسرائیل . گرچه در تصویری که شما گذاشته اید رسم الخطش تغییر یافته و عبری شده !
      18‏ ساعت پیش ·

    • Hanif Misaghi http://www.ancient-hebrew.org/6_25.html

      www.ancient-hebrew.org
      Dedicated to researching and teaching the Biblical Hebrew text of the Bible base...ادامه ...
      17‏ ساعت پیش ·

    • Hanif Misaghi جناب کریم چرا فکر میکنید سنت الهی همان حدود الهی است ؟
      17‏ ساعت پیش · · 1

    • Karim Eslami سنت الهی به نظر من قوانین آفرینش است که در هستی جاریست
      11 ساعت پیش ·






      • Ali Irani
        قرآن کتاب عظیمی است. هر کس که یک بار حداقل قرآن را گشوده باشد میداند که در همان ورق گشوده شده و در آیه چهارم سوره بقره، یکی از اوصاف مومنان همان ایمان داشتن آنها به کتب من قبل قرآن عنوان شده است. به نظر شما این تاکید بیانگر چیست؟ آیا این تاکید و تاکیداتی از این قبیل در متن قرآن کریم یک تعارف زبانی است؟ یا خیر! شما آنرا حکم صریح روح القدس مبنی بر ایمان داشتن به کتب من قبل میدانید؟
        در تاریخ ژوئیه 12‏ و ساعت 21:12‏

        • Amatallah Fatima Ibraheemi‏ و Seyed Ahmad Reza Javadpour‏ از این خوششان آمده.

          • Karim Eslami هر کس ایمان دارد باید به ملایکه و کتابهای خدا و به غیب و به روز اخر ایمان داشته باشد و به رسولانش اما در قران انجیل مصدق تورات و کتابهای پیشین است که از جانب خدا آمده استوَقَفَّيْنَا عَلَى آثَارِهِم بِعَيسَى ابْنِ مَرْيَمَ مُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَآتَيْنَاهُ الإِنجِيلَ فِيهِ هُدًى وَنُورٌ وَمُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ [المائدة : 46]

          • Karim Eslami و قران مصدق تورات و انجیل و کتب پیشین استنَزَّلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَأَنزَلَ التَّوْرَاةَ وَالإِنجِيلَ [آل عمران : 3] مصدق یعنی راستی آزمایی میکند و صحت و عدم صحت مطالب کتاب را تایید میکند و بر باورهای خرافی خط بطلان میکشد

          • Ali Irani آقای اسلامی هرگز بگونه ای وانمود نکنید که قرآن مبنا است! هرگز. بلکه کلام تورات و انجیل بدون کلام قرآن تا پایان آسمانها و زمین پابرجا هستند. در ضمن این موضوعی که شما طرح کردید با آشفته بازار موجود بین مسلمانان که هنوز آیات قرآن را فهم نکرده اند، که خیلی کاریکاتور میشود. قصدم اهانت نیست اما پیروان قرآن چهارده قرن است که در فهم آیه اول سوره بقره مانده اند! یا سالروز نزول قرآنشان (همان رمضان) گاه وسط بهار است، گاه وسط زمستان! گاه وسط پاییز!... اوقات حج شان را هم از روی قرآن نمی توانند با آیه ای مشخص نمایند! و هیچ کس نمی داند ذی الحجه از کجا آمده است که گاه وسط پاییز است، گاه وسط بهار! ....حتی سر اینکه بالاخره باید دست دزد را قطع نمود در فهم آیه با هم تفاهم ندارند....حالا چطور چنین افرادی بخواهند بقول شما "راستی آزمایی" قرآن از تورات را فهم نمایند؟؟؟ شما خودتان دارید برای رفع شبهات 14 قرنه پیروان قرآن فعالیت میکنید، همین کافی که اثبات شود کمتر احدی به فهم قرآن نائل شده است....صحت سنجی تورات و انجیل و کتب دیگر انبیاء، پیشکش پیروان قرآن.

          • Karim Eslami علی جان لطفآ در مطالب من دقت کن این راستی آزمایی توسط من یا شخص دیگر نیست این کتاب خود میگوید که مصدق است

          • Karim Eslami امروز خود قرآن توسط محرفین تحریف میشود اما خوشبختانه متن آن موجود است و دست نخورده اما محرفین باز هم در آن شبه می افکنند همانگونه که پیروان رسولان پیشین چنین کردند اما از دیدگاه من قران مبناست برادر عزیز

          • Karim Eslami برای اینکه انحرافات پیشینیان را که تمامآ اهل کتاب هستند گوشزد میکند انحرافاتی که امت محمد هم بدان دچار هستند

          • Ali Irani آقای اسلامی، آیه ای از کتابی قبل از قرآن بیاورید که متن آن دستخورده باشد. منتظرم.

          • Karim Eslami علی جان تمام آیاتی که در تورات حکم به سنگسار زنا کار میدهند و در انجیل عیسی را مصلوب مینمایانند در حالیکه در قران قضایا طور دیگری نگاشته شده

          • Ali Irani آقای اسلامی. 1- ادعای اول شما با استناد به آیه 67 سوره حج باطل میگردد. به فرموده قرآن احکام و مناسک به اذن شارع (یعنی الله) متفاوت در هر کتابی طرح میشوند. قوم بنی اسرائیل به دلیل برگزیده بودن در پیشگاه الهی احکام خاص بسیاری دارند. همچنین بخشی از احکام آنان به هدف مجازات شدن آنها بواسطه سرپیچی هایشان سنگین تر وضع گشته است، رجوع کنید به آیه 146 سوره انعام. در ضمن اگر پیرو منطق شما باشیم، قرآن هم متن آیاتش تحریف شده است! چرا که در انجیل طلاق دادن زن بغیر از مرتکب شدن فاحشه جایز نیست! اما در قرآن طلاق دادن زن جایز است!! پس متن قرآن هم دستکاری شده است؟؟ چون طلاق دادن را جایز کرده است؟؟ از شما بیشتر انتظار میرود که تدبر کنید.
            2- آقای اسلامی، در مورد عیسی بن مریم در قرآن به راحتی میتوان اثبات کرد که شما هنوز آیات قرآن را درست متوجه نشده اید. پس بنشینید و آیات 153 تا 158 سوره نساء را دقیق مطالعه کنید و بعد بروید انجیل را یک بار حداقل روخوانی کنید، اگر تفاوتی پیدا کردید، بیایید اینجا مطرح کنید. فعلا در این حد از شما سوال میکنم که آیا میدانید انجیل به کدامین کتابها گفته میشود یا خیر؟؟

          • Karim Eslami علی جان از اینکه من را به خواندن و تدبر در آیات قرآن و انجیل دعوت میکنید بسیار از شما تشکر میکنم دوست عزیز من اعتقاد دارم همانگونه که قرآن میگوید برای هر امتی مناسکی هست در خوراکی ها و چهار پایان و یاد خدا وَلِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكاً لِيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ [الحج : 34]

          • Karim Eslami ابتلای اقوام هم فرق میکرده مثلآ قوم نوح فقط اگر سوار کشتی میشدند رستگار میشدند و قوم صالح نباید شتر را میکشتند اینها منسک است اما حدود خدا یعنی سنت الله لا یتغیر است-----فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً [فاطر : 43]

          • Karim Eslami ابتلای اقوام هم فرق میکرده مثلآ قوم نوح فقط اگر سوار کشتی میشدند رستگار میشدند و قوم صالح نباید شتر را میکشتند اینها منسک است اما حدود خدا یعنی سنت الله لا یتغیر است-----فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً [فاطر : 43]

          • Karim Eslami ابتلای اقوام هم فرق میکرده مثلآ قوم نوح فقط اگر سوار کشتی میشدند رستگار میشدند و قوم صالح نباید شتر را میکشتند اینها منسک است اما حدود خدا یعنی سنت الله لا یتغیر است-----فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً [فاطر : 43]

          • Karim Eslami ضمنآ دوست عزیز به باور من در قران بنی اسراییل قوم بر گزیده نیستند

          • Ali Irani وَلَقَدْ آتَيْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ ﴿الجاثية: ١٦﴾

            آقای اسلامی، صراحت آیه فوق را چطور انکار میکنید؟؟

          • Karim Eslami لطفآ به این آیه هم دقت کنید برادر وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلاً [الإسراء : 70]

          • Karim Eslami برادر علی فضیلت بر خلاف ترجمه های غلط و شاید به باور شما به معنی برتری نیست اگر منظور شما اینست و در قرآن کلمه ی اعلی به معنی برتر است سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى [الأعلى : 1] و فضل به معنی نعمت است برادر عزیز بنی اسراییل هم عهد و میثاق خدا را شکستند

          • Ali Irani آقای اسلامی،من هیچ نظری پیرامون واژه فضل یا اعلی ندارم و بحث اینکه چه کلمه عربی، چه معنی میدهد بحث مفصلی است و من بعید بدانم که من و شما حتی در مورد معنی فارسی "برتری" و "برگزیده" تفاهم داشته باشیم! چه برسد به عربی آن! فقط به آیه ذیل در مورد بنی اسرائیل توجه کنید:

            وَلَقَدِ ٱخْتَرْنَـٰهُمْ عَلَىٰ عِلْمٍ عَلَى ٱلْعَـٰلَمِينَ 44:32

            آیا این آیه هم به شما نشان نمی دهد که بنی اسرائیل قوم "افضل" و "اختر" میان اقوام زمین است؟؟ یا باز هم آیه تقدیم کنم؟

            در ضمن خط اصلی بحث ما این بود که تفاوت احکام و مجازاتها در تورات و انجیل و قرآن هرگز به معنی دستخورده بودن متن مقدس نیست. چون شما مدعی شدید که تورات و انجیل دستخورده است!! و من هم عرض کردم اگر با منطق شما جلو برویم، قرآن هم دستخورده است! چرا که طلاق دادن زن در انجیل جایز نیست اما در قرآن جایز است!؟..خیر اینطور نیست..شما اول باید قبول کنید که تافته جدابافته نیستید و اگر مدعی هستید که قرآن دستنخورده است، عین همان گزاره را نیز باید در مورد کتب من قبل قرآن قبول کنید. وگرنه دچار دوگانگی در برخورد با کتب الله میشوید. نمی توانید به دلخواه بگویید یکی دستخورده، آن یکی دست نخورده. فساد بزرگی میشود.

          • Karim Eslami علی جان من میگویم قران مصدق است و بر آخرین کتاب خداوند تاکید دارم تورات و انجیل را قران تصدیق میکند و آنها را از جانب خدا میداند ایمان به تورات و انجیل و کتب پیشین اساس قران است اما برای اینکه مفهوم راستی آزمایی را در باورم برایتان توضیح دهم از شما سوال میکنم که حکم زنا در قرآن چیست ؟ و حکم زنا در تورات چیست ؟ و شما کدام حکم را باور داری و اجرا میکنی ؟

          • Karim Eslami وَلَقَدِ اخْتَرْنَاهُمْ عَلَى عِلْمٍ عَلَى الْعَالَمِينَ [الدخان : 32] برادر به دنباله ی آیات در سوره ی دخان توجه کن که خدا سوال میکند آیا انها یعنی بنی اسراییل بهتر بودند یا قوم تبع أَهُمْ خَيْرٌ أَمْ قَوْمُ تُبَّعٍ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ أَهْلَكْنَاهُمْ إِنَّهُمْ كَانُوا مُجْرِمِينَ [الدخان : 37]

          • Karim Eslami باید بدانیم که خدا امتها را بر امتهای دیگر برتری نداده و انسانها در تقوا بر یکدیگر ارجحیت دارند كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْراً لَّهُم مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ [آل عمران : 110]

          • Ali Irani آقای اسلامی، حکم زنا در تورات حکم تورات است و حکم زنا در قرآن حکم قرآن. من نمی دانم شما چه اصرار به یک کاسه کردن مجازاتها و مناسک دارید و میخواهید در کرسی ربوبیت جلوس کنیدا!؟ به هیچ وجه، متفاوت بودن احکام و مجازاتها، ذره ای دلیل بر دستخوردگی کتب نیستند. در غیر اینصورت با منطق شما قرآن هم دستخورده است، چرا که احکام طلاق دارد!!؟ ...در ضمن آیات قبل سوره دخان 32 را هم مطالعه کنید.

          • Ali Irani آقای اسلامی به آیه ذیل عمیقا توجه کنید:
            وَكَيْفَ يُحَكِّمُونَكَ وَعِندَهُمُ ٱلتَّوْرَىٰةُ فِيهَا حُكْمُ ٱللَّهِ ثُمَّ يَتَوَلَّوْنَ مِنۢ بَعْدِ ذَ‌ٰلِكَ ۚ وَمَآ أُو۟لَـٰٓئِكَ بِٱلْمُؤْمِنِينَ
            و چگونه تو را داور قرار مى‌دهند، با آنكه تورات نزد آنان است كه در آن حكم خدا [آمده‌] است؟ سپس آنان بعد از اين [طلب داورى‌] پشت مى‌كنند، و [واقعاً] آنان مؤمن نيستند.

            ملاحظه میکنید که به شهادت قرآن، حتی داوری احکام تورات مقدم بر داوری محمد، نبی حی و حاضر است. اما یهودیان آن زمان نه تورات را قبول داشتند نه محمد حی و حاضر را. سوال من از شما این است که اگر تورات دستخورده بود، آیا قرآن چنین آیه را در خود جای میداد؟؟ کمی بیندیشید.

            سوال دیگر من از شما آن است که از کتب عهد عتیق و انجیل، تا به حال کدامها را به "دقت" مطالعه کرده اید؟

          • Karim Eslami علی جان من با برداشت شما موافق نیستم زیرا حدود خداوند سنتهای خداوند است و قابل تغییر نیست قبلا هم برایتان نوشتم که قرآن مصدق تورات و انجیل است مثلآ حکم قصاص در قرآن از تورات نقل میشود که در آن مکتوب بوده

          • Karim Eslami وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالأَنفَ بِالأَنفِ وَالأُذُنَ بِالأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ [المائدة : 45]

          • Karim Eslami من تقریبآ انجیل و تورات را خوانده ام اما سوالم از شما هنوز بی پاسخ ماندته برادر در مورد حکم زنا شما به حکم قرآن باور داری یا به حکم تورات؟

          • Karim Eslami إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدًى وَنُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُواْ لِلَّذِينَ هَادُواْ وَالرَّبَّانِيُّونَ وَالأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُواْ مِن كِتَابِ اللّهِ وَكَانُواْ عَلَيْهِ شُهَدَاء فَلاَ تَخْشَوُاْ النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلاَ تَشْتَرُواْ بِآيَاتِي ثَمَناً قَلِيلاً وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ [المائدة : 44]

          • Ali Irani آقای اسلامی، آیات را با حداقل یک خط برداشت شخصی تان ارسال کنید، چون همه روخوانی آیات را بلدیم لیکن دعوا سر برداشت از آیات است نه خود آیات!

          • Ali Irani من تعجب میکنم شما چه اصرار دارید که مجازاتها را یکسان بکنید در حالیکه خود قرآن صریحا فرموده که حتی تفاوت احکامی که الله در کتب قرار داده است، مانند احکام خوردنیها، جهت مجازات کردن و سخت گیری کردن بنی اسرائیل بوده است، اما شما باز اصرار دارید؟؟ و این اصرار شما باعث فتنه دیگری برای شما شده است که شما را دچار شبهه جعلی شدن آیات تورات کرده است. مراقب باشید آقای اسلامی:

            فَبِظُلْمٍ مِّنَ الَّذِينَ هَادُوا حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ طَيِّبَاتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَبِصَدِّهِمْ عَن سَبِيلِ اللَّهِ كَثِيرًا ﴿النساء: ١٦٠﴾
            بفرمایید از این صریح تر؟؟ که قرآن به تفاوت حرمات تورات و قرآن شهادت میدهد؟؟ حالا به چه دلیل باید مجازات زنا در تورات و قرآن با هم یکی باشند؟ مگر شما و من در کرسی ربوبیت نشسته ایم؟

            ....إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ مَا يُرِيدُ ﴿المائدة: ١﴾
            قرآن فرموده است که الله هرطور بخواهد حکم میکند.

            پس باز عرض میکنم مبنای ادعای شما که از آن به دستخورده بودن کتب نتیجه گیری میکنید، مطابق قرآن اشتباه و غیرقابل قبول است.

          • Karim Eslami علی جان احکام خوردنی ها مانند حج و صلات و زکات جزو مناسک است با حدود خداوند فرق میکند مانند قصاص و یکصد ضربه یا هشتاد ضربه

          • Karim Eslami سوالم را تکرار میکنم علی جان و امیدوارم صریح به آن جواب دهید تا مفهوم مصدق بودن قران روشن شود در مورد حکم زنا شما به حکم قرآن باور داری یا به حکم تورات؟

          • Ali Irani آقای اسلامی شما را به الله می سپارم. والسلام.



      • فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ

        قرآن کریم خورشید را به ضیا و ماه را به نور تسمیه نموده است. چرا که ماه بدون ضیای خورشید غیر ممکن است که شب هنگام نور افشانی کند. در مطالعه آیات قرآن به نکته بی نهایت شگفت آوری نیز بر خواهید خورد که طی آن تورات به ضیا و قرآن به نور مسمی شده است! یعنی همانطور که ماه به خورشید برای نورافشانی احتیاج دارد، نور قرآن نیز از ضیای تورات تظاهر میکند. اینطور است که سخنان کفار در مورد این دو کتاب عظیم الشان اینگونه ناخواسته به این حقیقت اعتراف می کند:

        گفتند: [تورات و قرآن‌] دو جادويى هستند كه پشتيبان يكديگرند، و گفتند: ما به همه كافريم (۴۸) بگو: پس كتابى از جانب الله بياوريد كه از اين دو هدايت كننده‌تر باشد تا از آن پيروى كنم اگر راست مى‌گوييد (۴۹) - ترجمه بهرامپور.
        ...ادامه ...
        در تاریخ آگوست 10‏ و ساعت 18:06‏

        • Abdullah Nobari‏ این را می‌پسندد.

          • Abdullah Nobari ... قَالُوا سِحْرَانِ تَظَاهَرَا وَقَالُوا إِنَّا بِكُلٍّ كَافِرُونَ - قُلْ فَأْتُوا بِكِتَابٍ مِّنْ عِندِ اللَّهِ هُوَ أَهْدَى مِنْهُمَا أَتَّبِعْهُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ .سوره قصص ایات 48 و 49

          • Abdullah Nobari بعضی از مترجمین سعی کرده اند کلمه سحر را ساحر ترجمه کنند تا به جای تورات بر موسی دلالت کند !

          • Karim Eslami قُلْ فَأْتُوا بِكِتَابٍ مِّنْ عِندِ اللَّهِ هُوَ أَهْدَى مِنْهُمَا أَتَّبِعْهُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ [القصص : 49] از کجا میگین این دو منظور تورات و قران هستند؟

          • Ali Irani آیات قبل را مطالعه کنید که ذکر بنی اسرائیل است.

          • Karim Eslami برادر علی یکی از شاهکار های قران که به نظر من آن را بصورت کتابی متشابه در آورده همین ضمایر است و به اعتقاد من نتیجه گیری غلط شاید باورهای ما را دگر گون کند به نظر من تمام کتابهای خدا ارزش یکسان دارند و ما انزل الله یعنی همین آگر من باور کنم که تورات از انجیل هدایت کننده تر است در حقیقت باید بدانم که انجیل مصدق تورات است و در قرآن از کتابهای دیگری مانند زبور ویا صحف هم نام برده شده و قران به برخی از آیات انها اشاره دارد اما به نظرم اینجا ضمیر منهما اشاره به کتاب ندارد

          • Ali Irani جناب آقای اسلامی، ای کاش می نوشتید که پس این ضمیر از نظر شما به چه اشاره دارد؟ توجه داشته باشید که از نقطه نظر تشریعی تنها تورات و قرآن هستند که شروع را بیان کرده اند و انجیل و زبور و دیگر کتب انبیاء شرعی را تبیین نکرده اند.

            من قبله کتاب موسی اماما و رحمه (نه کتاب عیسی)

            همچنین چنانچه تورات را مطالعه کرده باشید، حتما مستحضرید که مبنای تشریعی تورات بسیار مبسوط تر از قرآن می باشد. پس ضمیر هما در آن آیه با توجه به آیات قبل آن به تورات و آنچکه بر محمد نازل گشته است (قرآن) دلالت دارد از نظر اینجانب. مگر اینکه شما شواهد و قرائن خاصی داشته باشید. تشکر.

          • Karim Eslami برادر علی ما راجع به کتب انبیائ مانند صحف هیچ اطلاعاتی نداریم بنا بر این اظهار نظر قطعی نمیتوان کرد اما در باره ی کتاب هم باید در قرآن دقت کرد و به اشاره های قرآن توجه داشت ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ [البقرة : 2] چرا اینجا به دور اشاره میکند >>آن کتاب<< فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ [الواقعة : 78] این چه کتابیست که قران در آن است؟

          • Ali Irani آقای کریم، در سوره بقره فرموده ذلک الکتب نه کتاب! ..و کتب جمع کتاب هم نیست در ضمن. ای کاش فایلهایی که برایتان ارسال کرده بودم را مطالعه میکردید.

          • Karim Eslami علی جان من هنوز نتوانستم اون فایلها رو دانلود کنم میشه بصورت word برام یه جوری بفرستی ؟ ازت ممنو ن میشم

          • Ali Irani آقای کریم، امکان ارسال فایل ورد بدلیل فونتهای مختلف بکار رفته در متن نیست. تمایل به دریافت فایلها داشتید آدرس ایمیلتان را به صورت پیام خصوصی ارسال فرمایید. تشکر.

          • Karim Eslami علی جان اگه ممکنه در پال برام در مسیج بذار برادر تمامش اونجا میاد بسیار مایلم که مطالب را بخوانم

          • Karim Eslami علی جان اگه ممکنه در پال برام در مسیج بذار برادر تمامش اونجا میاد بسیار مایلم که مطالب را بخوانم

          • Amatallah Fatima Ibraheemi سلام.وقتی الله فرماید ذلک الکتاب لاریب فیه....هر تازه سوادی می فهمه منظور از لاریب فیه اشاره به یک کتاب است و گرنه می بایست لاریب فیها میشد اگر اشاره به بیشتر از یک کتاب بود.الکتاب هرچند بصورت الکتب نوشته شده اما بدان اشاره ی مفرد شده نه جمع یعنی اشاره به یک کتاب دارد که آنهم قرآن است.اما ایمان بکتبه در مواضع دیگر ذکر شده و شبهه ای در آن نیست.

          • Amatallah Fatima Ibraheemi ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ.آل عمران

          • Amatallah Fatima Ibraheemi خداوند رحیم در قرآن ما مسلمین را به تبعیت تورات امر نفرموده زیرا احسن الحدیث قرآن است

          • Amatallah Fatima Ibraheemi قرآن قول الله تعالی ست. در حالیکه تمامی کتب کلام الله هست اما قول و لفظ او نیست

          • Amatallah Fatima Ibraheemi إِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلًا.المزمل

          • Ali Irani خانم امه الله، شما دچار نوعی تکبر دینی شده اید و چون یهودیان تصور میکنید فقط آنچه بر پیامبر شما نازل شده است، "احسن" است! اینجا چند چیز مشخص شد: 1- اینکه معنی "احسن" را متوجه نشده اید. 2- اینکه هنوز علمی از زنجیره وحی نصیب شما نشده است. 3- اینکه به همان واسطه معنی کلمه "کتب" را هم نه در آیه دوم بقره متوجه میشوید، نه در آیه ذیل:

            ثُمَّ ءَاتَيْنَا مُوسَى ٱلْكِتَـٰبَ تَمَامًا عَلَى ٱلَّذِىٓ أَحْسَنَ وَتَفْصِيلًۭا لِّكُلِّ شَىْءٍۢ وَهُدًۭى وَرَحْمَةًۭ لَّعَلَّهُم بِلِقَآءِ رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ [٦:١٥٤]

            وَهَـٰذَا كِتَـٰبٌ أَنزَلْنَـٰهُ مُبَارَكٌۭ فَٱتَّبِعُوهُ وَٱتَّقُوا۟ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ [٦:١٥٥

            به کلمه کتب در دو مورد آیات فوق توجه کنید!! شاید در زمره تازه سوادان در آیید!

          • Karim Eslami برادر ايراني شكي نيست كه تمام أيات خدا احسن هستند اما باید دید در مقابل آنچه بنام آیات خدا بر ما عرضه میشوند و متناقض و مخالف آیات قرآن هستند ما کدامیک را میپذیریم آیات قرآن را و یا آن ایاتی که از کتب پیشین و در ضدیت با آیات قرآن بر ما عرضه میشود را؟ کدامیک را ترجیح میدهیم؟ آیا سنگسار تورات را قبول میکنیم؟ یا یکصد ضربه ی قرآن را حکم خدا میدانیم؟ کدامیک؟

          • Ali Irani آقای اسلامی، من قبلا مبسوط در مورد علت تفاوت احکام تورات و کتب بعد از آن، برای شما صحبت کرده ام. در ضمن بد نیست به آیاتی که خود قرآن اشاره کرده است توجه ویژه ای کنید که عیسی و محمد آمدند تا اغلال و اصر را از روی مردم بردارند :

            وَمُصَدِّقًۭا لِّمَا بَيْنَ يَدَىَّ مِنَ ٱلتَّوْرَىٰةِ وَلِأُحِلَّ لَكُم بَعْضَ ٱلَّذِى حُرِّمَ عَلَيْكُمْ

            اگر قرآن فرموده است که عیسی به ماموریت از الله وظیفه ابلاغ تغییر بعضی از احکام را داشته است، پس شما باید به علت تفاوت احکام تورات و انجیل و قرآن پی برده باشید...در غیر اینصورت از دست اینجانب هیچ کاری دیگر ساخته نیست:

            ...وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ ...﴿الأعراف: ١٥٧﴾

            احکام را الله در طول تاریخ به رحمانیت یا شدید العقاب بودن ذات خودش تغییر میدهد و من و شما تنها پذیرای آن احکام هستیم...نه سوال کننده در مورد آن. و این تفاوت احکام هیچگونه ربطی به مساله دستخورده بودن کتب ندارد.

          • Amatallah Fatima Ibraheemi وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنْتُمْ لَا تَشْعُرُونَ.الزمر

          • Karim Eslami علی جان شما هنوز جواب من را نداده اید میان حکم تورات و قران شما به کدامیک عمل مکنی در مورد حکم زنا پاسخ به این سوال باعث میشود ما درک بهتری نسبت به معنای مصدق داشته باشیم

          • Karim Eslami ضمنآ برادر بسیار خرسند میشوم دلیل و سند این مکتوب شما را بدانم>>>>>آقای کریم، در سوره بقره فرموده ذلک الکتب نه کتاب! ..و کتب جمع کتاب هم نیست 1-جمع کتاب چیست ؟ 2- به چه دلیل اینجا کتاب نیست و کتب است ؟ 3-معنی کتب چیست ؟ اگر کتب جمع کتاب نیست ؟

      • پاسخ به ادعاهای واهی در مورد تضادهای قرآنی 15
        به هم چسباندن یا از هم جدا کردن؟

        أَفَلاَ يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ اخْتِلاَفاً كَثِيراً [النساء : 82]4/82
        آیا در قرآن تدبر و اندیشه نمیکنند واگر از جانب غیر خدا بود در آن اختلاف و(تضاد) بسیاری پیدا میکردند (سوره 4 آیه 82)
        ...بیشتر بخوانید

      • الحمدلله
        ماه رمضان بر همه ى مؤمنين ماه مبارك بادا
        در مورد كتاب و الكتاب يا الكتب بحثى در كتاب الله تعالى نصيبم شد و برخلاف نظريه ى شما كه معتقد بوديد مسلمين كلمه ى الكتب را تحريف كرده اند به نتيجه ى خوبى رسيدم كه اشتباه شما را كشف مى كند إن شاءالله تعالى اين بحث را خواهم نوشت
        فقط مختصر تذكر دهم كه اهل سنت روش صحيح حفظ و روخواني قرآن عظيم را مراعات مي كنند و هر نوع تحريف در نوشتن يا روخواني از سوى اهل سنت نيست

          • Ali Irani با سلام. معنی کتب و کتاب متفاوت است.
          • Amatallah Fatima Ibraheemi در مورد الكتب كه بايستى الكتاب خوانده شود صحبتهايى داشتيم و شما معتقد بوديد منظور جمع كتابهاست در حاليكه اينطور نيست و الكتب اشاره به مفرد است نه جمع و بايستى الكتاب خوانده شود
          • Ali Irani خانم امه الله. اگر کتب جمع نیست پس کتابهایی که در آیه ذیل بر پیامبران نازل شده اند خیالبافی است؟

            إِنَّا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ كَمَا أَوْحَيْنَا إِلَىٰ نُوحٍ وَ***النَّبِيِّينَ*** مِن بَعْدِهِ وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَعِيسَىٰ وَأَيُّوبَ وَيُونُسَ وَهَارُونَ وَسُلَيْمَانَ وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا ﴿النساء: ١٦٣﴾

            لطفا به واژه نبیین توجه کنید. آیا نبی های مختلف همه یک کتاب را عینا آورده اند؟ یا هر نبی ای "کتاب" خود را آورده است؟ پس اگر هر نبی کتاب خود را آورده باشد، مجموع آنها دیگر کتاب نیست بلکه "کتب" است. به واژه جمع نبی پس از واژه کتب در آیه ذیل هم دقت کنید:

            لَّيْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَٰكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلَائِكَةِ **وَالْكِتَبِ وَالنَّبِيِّينَ** وَآتَى الْمَالَ عَلَىٰ حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّائِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا وَالصَّابِرِينَ فِي الْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ وَحِينَ الْبَأْسِ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ ﴿البقرة: ١٧٧﴾
          • Ali Irani در ضمن کماکان معتقدم که معنی کتب و کتاب متفاوت اند.
          • Amatallah Fatima Ibraheemi الکتب که الکتاب خوانده میشود و هرجا وصفی شده ادامه اش الکتب الذی... آمده.اگر منظور جمع می بود می بایست الکتب التی بیاید
          • Amatallah Fatima Ibraheemi البته کتاب و کتبه دو صیغه ی مختلف است و هرجا سخن از ایمان بکتبه می باشد منظور تمامی کتابهوی نازل شده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر