۱۳۹۱ شهریور ۲۳, پنجشنبه

مبنای داستانهای دروغ منسوب به پیامبر احادیث است (1)

فيلم هاى اهانت بارى كه دشمنان اسلام ساخته اند از روى داستانهاى دروغينى كه دشمنان يهود به نام تاريخ و روايت به مسلمين نسبت داده اند برداشته شده است.
داستانهاى دروغين ازدواج محمد با دختر 6 ساله!و تصرف زنان و شهوت رانى هايى كه به نام صحابه بصورت داستان هاى تجسسى نقالى شده و ملاهاى مذاهب به اين داستانهاى دروغين افتخار ورزيده و مى گویند مردانگی رسول الله به اندازه ی 40 مرد بوده!!
ملاها هرگز این داستانهای دروغین را تکذیب نخواهند کرد زیرا بدون این دروغها نخواهند توانست دختران خردسال را با امضای پدرش تصاحب کنند!!
نمی‌پسندم · · ·
  • شما، Narges Alirezaee‏، Sajed Hamedani‏، Hanif Misaghi‏ و 7‏ نفر دیگر‏ این را می‌پسندید.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi برای ازدواج دختر حتی محدودیت سنی را هم برداشته اند!خمینی در کتاب تحریر الوسیله اش حتی صیغه ی دختر شیرخوار را جایز دانسته و کتب فقهی اهل سنت با وجود انکار صیغه و فاحشه خواندنش اما حدودی برای عقد و ازدواج دختر نشناخته اند جز تحمل بدنی دختر!!...محمد رسول الله توسط ملاها مظلوم معرفی شده!چه انتظاری از ملتها دارید!؟
  • Amatallah Fatima Ibraheemi تا وقتی به کتابهای دست نویس یهودنویس به عنوان منبع تاریخ و سیره نگاه شود انتظار زیادی از ملتها نداشته باشیم
  • Narges Alirezaee اینها حتی ضد یهود هم هستند چقدر حضرت موسی با این قوم جنگید ...
  • Amatallah Fatima Ibraheemi موسی یهودی نبود. دین مرسلین اسلام و همگی مسلمین بودند...
  • Amatallah Fatima Ibraheemi خداوند وعده ی نصرت رسولش داده پس حتما به وعده اش وفا می کند...به مریم طاهره هم تهمت ها زدند...
  • Mohammadi Hamidreza خانم امه الله. آیا می دانید که این روایاتی که اشاره کردید در منابع شیعه آمده است یا اهل سنت؟!
  • Amatallah Fatima Ibraheemi دیگ به دیگ گوید:رویت سیاه!در منابع هرکدام مایه ی روسیاهی یافت میشود اما هرکدام سیاه های طرف دیگر را می بیند!
  • Mohammadi Hamidreza آری این اسرائیلیات روایاتی است که در منابع اهل ست آمده است و این گونه روایات در منابع شیعی یافت نمی توان یافت.
  • Mohammadi Hamidreza باعث امتنان است که حتی یک روایت این چنینی در منابع شیعی نشان بدهید تا من هم استفاده کنم.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi بیشتر دقت کنید.دین شیعه پارتی بازی خانواده ی علی ست که رسالت و وحی نصیبش نشده پس برایش داستان وهمی ولایت و امامت ساختند
  • Amatallah Fatima Ibraheemi در منابع شیعی هم می گویند فاطمه 9 ساله به ازدواج پسرعمویش در آورده شده!
  • Mohammadi Hamidreza چه خوب است خانم تحصیل کرده ای همانند شما بر طبق مبنا سخن براند. از بحث خارج نشوید. بحث شما در باره روایت های دروغینی بود که درباره پیامبر رحمت آمده و دستاویز برخی از مفسدان شده است. خب این گونه روایات را سازندگان آن فیلم سنی بوده اند و از منابع اهل سنت آورده اند یا شیعی و از منابع شیعی؟
  • Amatallah Fatima Ibraheemi تحریر الوسیله ی خمینی را هم بخوانید
  • Mohammadi Hamidreza می دانید آن دختر 6 ساله که به ادعای برخی کنابع اهل سنت پیامبر -پناه بر خدا- ولع وار به دنبال ازدواج با او بود کیست؟
  • Amatallah Fatima Ibraheemi بله قبول دارم منابع به اصطلاح تاریخ و روایی به نام اهل سنت مشهور است.اما تشیع هم به روایتهای دروغین دلخوشند و بر اساسش برای علی پارتی بازی راه انداختند و اینکه محمد و خاندانش اموال مردم را غنیمت و خمس می گرفتند!!
  • Mohammadi Hamidreza خب این موضوعی دیگر است که درجای خود به آن اگر دوست داشته باشید می پردازیم. اما توهین هایی که به پیامبر الاهی شده است را فقط در منابع اهل سنت می توان دید و بس.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi باید قبل از داستانسرایی تان به شما تذکر دهم بنده بنابه تعریف قرآنی مقام زنان شایسته ی رسول را بسیار ارج می نهم و ذکر نام آنان در قرآن نیست و داستانهاس دست نویس را قبول ندارم و حتی به نامها شک دارم
  • Mohammadi Hamidreza این روایت را دقت کنید و منبعش.

    الطبقات الكبرى - ابن سعد - ج 8 - ص 58
    أخبرنا محمد بن عمر أخبرنا عبد الرحمن بن أبي الرجال عن أبيه عن أمه عمرة بنت عبد الرحمن بن سعد بن زرارة قالت سمعت عائشة تقول تزوجني رسول الله صفي شوال سنة عشر من النبوة فبل الهجرة لثلاث سنين وأنا ابنة ست سنين وهاجر رسول الله صلى الله عليه وسلم فقدم على المدينة يوم الاثنين لاثنتي عشرة ليلة خلت من شهر ربيع الأول وأعرس بي في شوال على رأس ثمانية أشهر من المهاجر وكنت يوم دخل بي ابنة تسع سنين
  • Amatallah Fatima Ibraheemi تا وقتی تشیع در غبار روایتهای اهل سنت بدنبال دلایل حقانیت!داستان خودبافته ی ولایت و امامت است! تشیع هم به همان مرض روایت پرستی دچارند....
  • Mohammadi Hamidreza خب این کتاب های شماست که مقام شامخ الاهی پیامبر را این گونه به بازی گرفته است و دستاویزی است برای توهین دیگران به پیامبر اکرم.
  • Amatallah Fatima Ibraheemi هرگاه قرآن تنها کتاب مقدس و معرفی شده ی شریعت اسلام معرفی شد بساط ملاهای همه ی مذاهب برچیده خواهد شد..ه
  • Mohammadi Hamidreza اما گفتید که نام های زنان پیامبر در قرآن نیامده اسنت ولی قبولشان دارید. و این که ولایت و امامت ساخته و پرداخته ماشت. خب پرسشی از شما داشتم:
  • Mohammadi Hamidreza خب نظرتان در باره این آیه قرآن چیست: إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ( 55 )
    جز اين نيست كه ولىّ شما خداست و رسول او و مؤمنانى كه نماز مىخوانند و هم چنان كه در ركوعند انفاق مىكنند . سوره مائده آیه 55
  • Amatallah Fatima Ibraheemi وقتی تشیع و تسنن آیات کلام الله را بریده و به روایتها و احادیث بشر نویس وصلش می دهند. ..باید این انحرافات مشاهده شود
  • Mohammadi Hamidreza فقط ولی شما خدا و رسول و کسی است که در حال رکوع زکات می دهند. خب آن کسی که در نماز زکات دادند کیست تا ولی ما پس از پیامبر و خدا باشد؟
  • Mohammadi Hamidreza خب این آیه کامل است و بدون بریدگی. این را چه می گویید؟
  • Amatallah Fatima Ibraheemi ترجمه ی آیه را اشتباه گفتید.متاسفانه دیر وقت و خسته ام و فردا کار سنگینی دارم...فقط مختصر بگویم...در اینجا رکوع یعنی تسلیم و انقیاد و رضایت کامل در اجرای امر الهی که نماز و ادای زکات است.رکوع منظور حرکت خاص نیست.رکوع صفت است.همانطور که سجود صفت است.ما متاسفانه در تعریف نماز اشتباهات بسیاری داریم که نشانه ی عدم درک زبان وحی است
  • Amatallah Fatima Ibraheemi شما تحت تاثیر داستان بافته شده ای هستید که برای منحرف ساختن قرآن تولید شده.سازندگان روایت و حدیث دستشان بر تحریف قرآن بریده بود برای همین بوسیله ی داستان بافی مدعی شأن نزول شدند!
  • Amatallah Fatima Ibraheemi فردا إن شاءالله ادامه خواهيم داد.سرى به آرشيو هم بزنيد تا با فكرم آشنا شوید.
  • Mohammadi Hamidreza ترجمه آیه را شما فردا بنگارید منتظرم. در حالی که اشتباه معنا نشده است. فی امان الله
  • Mohammadi Hamidreza خب این ترجمه شما پر از اشکالات اساسی و گاهی دچار پارادوکس است که فردا اشاره خواهم کرد.
  • Hanif Misaghi مسلمین به جای راهپیمایی و شعار مرگ بر امریکا باید بر علیه صحیح بخاری و بحارالانوار و کتابهای حدیثی و کاهنین و ملاهایی که انها رو دعوت به تبعیت از حدیث میکنند تظاهرات کنند . و فقط از کلام الهی تبعیت کنند
  • Hamid Ebraheemi سلام .....کمی صبر سحر نزدیک است ....این حرکات مذبوحانه دشمنان ؛نشانه پیشروی اسلام عزیز است .......
    ......
    حقیقت ها پیوسته به مردان حق سلام خواهند گفت ؛پس از خدای متعال بخواه حقیقت اشیاء را به دل پاکت نشان دهد .
    از دعواها بپرهیز ؛وقلمت را به عطر دل آویز خداوندی ؛معطّر نما ؛که با
    محبوب ازلی بودن همیشه خوش است ....
  • Amatallah Fatima Ibraheemi خداوند متعال در سوره ى 2 خطاب به بني اسرائيل فرموده:وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ
  • Amatallah Fatima Ibraheemi برادرگرامی آقای محمدی از شما می خواهم دقیقا نظرتان در مورد این دستور الهی به بنی اسراییل بیان کنید.آیا بنی اسراییل می بایست ابتدا نماز ادا کرده و بعد ادای زکات را در حالت رکوع واگذار کنند؟
  • Karim Eslami برادر محمدی من ترجمه ی آیه را برایتان میزنم اما بدانید که در قران تنها و تنها خداست که ولی است و مولی است این آیه را که شیعیان عزیز بنا بر باورهای مذهبی برخلاف تمام آیات قرآن ترجمه میکنند را برایتان ترجمه میکنم چند آیه دیگر هم میزنم و یک لینک
  • Amatallah Fatima Ibraheemi رکوع یعنی قبول داشتن قلبی و از روی ایمان و خشوع عملی را بجای آوردن.در این آیات ا اقامت نماز و بسوی تزکیه ی الهی رفتن باید با رکوع باشد یعنی قبول و طلب رضای الهی
  • Amatallah Fatima Ibraheemi در آیه ی مورد نظر شما سخن از یاوری ست که در بین مؤمنين امرى ست حتمى اگر یک جان و دل طالب رضای الهی باشند و اقامت نماز و تزکیه طلبی مدنظرشان باشد
  • Karim Eslami برادر محمدی توجه کنید >>>إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ( 55 )بدانید و آگاه باشید فقط و فقط خداست که ولی شما و رسولش و کسانی است که ایمان اورده اند است همان کسانی که نماز را بپا میدارند و زکات را میدهند و آنها رکوع گذاران هستند
  • Amatallah Fatima Ibraheemi اعتقاد شما شیعیان ساختگی ست و مبنای اساسی و شالوده اش داستانهای دست نویس هاخامان یهودی ست که با زرنگی به تحریف آیات مشغول بودند و برای بعضی آیات افسانه هایی ظاهرا مناسب بافتند و اسمش را شأن نزول نهادند تا تصور شود آیه برای تصدیق داستانها نازل شده
  • Karim Eslami بدانبد که در این آیه تنها خداست که ولی شما و ولی رسولش و ولی کسانی است که ایمان اورده اند مصدق این ترجمه را از قران برایتان می آورم.......وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [البقرة : 107]
  • Karim Eslami مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [البقرة : 120]
  • Karim Eslami لَيْسَ لَهُم مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلاَ شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ [الأنعام : 51]
  • Amatallah Fatima Ibraheemi برای اینکه به نتیجه ی ما برسید کافیست قرآن را یکبار بدون افسانه های بافته شده با تدبر مطالعه کنید و برای فهم آیات دشوار بدنبال آیات شبیهش بروید تا معنی روشن شود
  • Karim Eslami در هیچ کجای قران ولی غیر از خدا وجود ندارد و هر کجا کلمه ی ولی آمده فقط مخصوص خداست برای بررسی بیشتر به لینکک رجوع کنید http://www.quranmoslems.blogspot.co.uk/2010/01/blog-post_4967.html
  • Amatallah Fatima Ibraheemi وفقک الله تعالی و جزاک الله خیرا أخي كريم
  • Karim Eslami اما راجع به ازدواج با کودکان قران این دیدگاه را نفی میکند http://www.quranmoslems.blogspot.co.uk/2010/01/3.html
  • Karim Eslami بخشی از تحریر الوسیله ی خمینی را برایتان میزنم از کتاب نکاح مسئله ی 12 که میگوید با کودک شیر خوار هم میشود شهوترانی کرد
  • Karim Eslami مساءله 12 - كسيكه زوجه اى كمتر از نه سال دارد وطى او براى وى جايز نيست چه اينكه زوجه دائمى باشد، و چه منقطع ، و اما ساير كام گيريها از قبيل لمس بشهوت و آغوش گرفتن و تفخيذ(4) اشكال ندارد هر چند شيرخواره باشد، و اگر قبل از نه سال او را وطى كند اگر افضاء نكرده باشد بغير از گناه چيزى بر او نيست ، و اگر كرده باشد يعنى مجراى بول و مجراى حيض او را يكى كرده باشد و يا مجراى حيض و غائط او را يكى كرده باشد تا ابد وطى او بر وى حرام مى شود، لكن در صورت دوم حكم بنابر احتياط است و در هر حال بنا بر اقوى بخاطر افضاء از همسرى او بيرون نمى شود در نتيجه همه احكام زوجيت بر او مترتب مى شود يعنى او از شوهرش و شوهرش از او ارث مى برد، و نمى تواند پنجمين زن دائم بگيرد و ازدواجش با خواهر آن زن بر او حرام است و همچنين ساير احكام ، و بر او واجب است مادامى كه آن زنده است مخارجش را بپردازد. هر چند طلاقش داده باشد، بلكه هر چند كه آن زن بعد از طلاق شوهرى ديگرى انتخاب كرده باشد كه بنابر احتياط بايد افضا كننده نفقه او را بدهد، بلكه اين حكم خالى از قوت نيست ، و نيز بر او واجب است ديه افضا را كه ديه قتل است بآن زن بپردازد اگر آن زن آزاد است نصف ديه مرد را با مهريه ايكه معين شده و بخاطر عقد دخول بگردنش آمده به او بدهد، و اگر بعد از تمام شدن نه سال با او جماع كند و او را افضاء نمايد حرام ابدى نمى شود و ديه بگردنش نمى آيد، لكن نزديكتر به احتياط آن است كه مادامى كه آن زن زنده است نفقه اش را بدهد هر چند كه بنا بر اقوى واجب نيست .
  • Karim Eslami تفخیذ = در فتوای فوق به معنی دست کشیدن و مالش ران با شهوت است
  • Karim Eslami وطی = دخول افظاء = پاره کردن پرده ی جدا کننده ی مجرای تناسلی و یکی کردن مجرای ادرار و مدفوع
  • Karim Eslami بول = ادرار غائط = مدفوع
  • Karim Eslami برادر محمدی بسیار شرم آور است این مطالب را از زبان یک مجتهد شیعه شنیدن البته مطالب شرم آورتر از این هم در این منابع یافت میشود که چنانچه مایل بودید کتاب تهذیب و استبصار دو کتاب از کتب اربعه شیعه را مطاله کنید خودتان در خواهید یافت
  • Karim Eslami شکرآلک اختی امه الله
  • Amatallah Fatima Ibraheemi والله به خاطر رعايت ادب و اخلاق آدم شرم میکند سخنان این جهال را به نام مرجع!تکرار کند...خوش به حال کسی که هنوز خبری از کتابهای آلوده ی ملاها نداره
  • Amatallah Fatima Ibraheemi جزاک الله خیرا اخی کریم.... والله شما را نعمت و هدیه ی الهی می بینم یا بهتر بگم از جند و سربازان الهی هستید که برکت ذکر و روح الهی همراهتان شده.
  • Karim Eslami سپاس خواهر عزیز دکتر فاطمه امیدوارم در پرتو انوار جان بخش قران کریم بساط خرافات و حدسیات و جعلیات از جوامع مسلمین کنار گذاشته شود و مسلمانان همانگونه که خواست خدای متعال است از قرآن تبعیت و پیروی کنند
  • صحاح الستة بد نيست هردوتا براي خدتان حرف بزنيد ... .. خدا بهاتون رحم كند با اين حقد كنيه ي كه داريد ... .. اينقدر كوناه داريد دلم براتون مي سوزد !!!
  • Karim Eslami صحاح السته سلام علیکم
  • صحاح الستة عليك سلام شما ديكه جي فرقه ي هستيد ؟؟؟
  • Karim Eslami قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً وَلاَ يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَاباً مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ [آل عمران : 64]
  • Karim Eslami ما مسلمان هستیم فقط اهل فرقه بازی نیستیم خداما را از فرقه بازی منع کرده و به ما امر کرده که مسلمان باشیم از شما هم دعوت میکنم که مسلمان باشید و از فرقه گرایی پرهیز کنید وَوَصَّى بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى لَكُمُ الدِّينَ فَلاَ تَمُوتُنَّ إَلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ [البقرة : 132]
  • Karim Eslami رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَمِن ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُّسْلِمَةً لَّكَ وَأَرِنَا مَنَاسِكَنَا وَتُبْ عَلَيْنَا إِنَّكَ أَنتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ [البقرة : 128]
  • صحاح الستة امنت بما قال الله تعالى ...
  • Karim Eslami قُلْ إِنَّمَا يُوحَى إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَهَلْ أَنتُم مُّسْلِمُونَ [الأنبياء : 108]
  • Karim Eslami وَمَا أَنتَ بِهَادِي الْعُمْيِ عَن ضَلَالَتِهِمْ إِن تُسْمِعُ إِلَّا مَن يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا فَهُم مُّسْلِمُونَ [النمل : 81]
  • صحاح الستة اما ميكن شما ها هم اسمتون فرقه منكرين سنت هستش !!!
  • Karim Eslami وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَـئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ [آل عمران : 105]
  • Karim Eslami إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُواْ دِينَهُمْ وَكَانُواْ شِيَعاً لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَفْعَلُونَ [الأنعام : 159]
  • Karim Eslami يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ [آل عمران : 102]
  • Karim Eslami مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعاً كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ [الروم : 32]
  • Karim Eslami کدام سنت برادر سنتی که با حکم خدا در تضاد است؟
  • Karim Eslami سنتی که پیروانش میگویند اگر احادیث ما با قران مخالف بود انرا بر سینه ی دیوار میزنیم اما در برابر همان احادیث قران را به سینه ی دیوار میزنند؟
  • صحاح الستة اما حرفهاي شما هم اهانت باقران هست . ياني اين دليل جاهل بودن شما هست ...
  • Karim Eslami سنتی که پیروانش میگویند هرگاه حدیثی با حکم خدا هم خوانی نداشت ان را بر سینه ی دیوار میزنیم اما در مقابل قران را در مقابل احادیث شان بر سینه ی دیوار میزنند
  • Karim Eslami کدام حرف ما اهانت به قران است؟
  • صحاح الستة : وَمَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ إِلاَّ لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ(64). [النحل].
    [و كتاب را بر تو فروفرستاديم مگر(از آن روي) تا آنچه را كه در اختلاف ورزيدند، برايشان روشن سازي و(نيز براي) راهنمايي و بخشايش براي گروهي كه ايمان مى آورند].
  • صحاح الستة وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ(44). [النحل].
    [و به تو قرآن نازل كرديم تا براي مردم روشن سازي، آنچه را كه بر آنان فروفرستاده شده است، و باشد كه انديشه كنند].
  • Mohammadi Hamidreza سلام علیکم. ظاهرا مطالبی دراین باره نگاشته اید با ان قلت های بسیاری که در این باره وارد است.
  • Mohammadi Hamidreza این سخن شما دو بزرگوار مخالف صریح قرآن است.
  • Karim Eslami فقط رسول نیست که کتاب را بیان میکند خدا از تمام مومنین و اهل کتاب تعهد گرفته که کتاب را بر ای مردم بیانش کنند <<< وَإِذَ أَخَذَ اللّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلاَ تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاء ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْاْ بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ [آل عمران : 187]
  • Karim Eslami لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ = لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ
  • Mohammadi Hamidreza خب حالا نگفتید به روشنی که نظرتان درباره این آیه شریفه چیست:
  • Mohammadi Hamidreza إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ( 55 )
  • Karim Eslami بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ [النحل : 44]
  • Karim Eslami برادر محمدی متوجه منظور شما نشدم مخاطب شما کیست و مطلبتان چیست؟
  • Mohammadi Hamidreza مطلب در ابتدای نوشتار نگاشته شده است و به مناسبت بحث با خانم امه الله این آیه مطرح شد. بنگارید و بنگارید.
  • Karim Eslami برادر محمدی به اشتباه شما در برداشت از آیه اشاره کردم و آیه را هم برای شما ترجمه کردم
  • Karim Eslami بیش از 60 آیه در قرآن هست که فقط و فقط خدا ولی مومنین و رسولش است و مولای آنهاست کافیست شما یک آیه بدهید
  • Amatallah Fatima Ibraheemi آقای محمدی به کامنتهای قدیم سری بزنید جوابتان داده شده
  • Karim Eslami دقت کنید که ولی و فقط ولایت در انحصار خداست اما اگر به اولیاء اشاره کنید ما در قرآن اولیاء شیطان داریم
  • Hassan Lfjah ممكن ترجمة الى العربي؟
  • Amatallah Fatima Ibraheemi صحاح سته هم مثل مسابقات ملکات جمال شده که ابتدا صحیح بخاری انتخاب شده بوده و قرنهاست بر تخت ملکه جمال حدیث پرستان نشسته!آقا این صحاح سته زورش به صحیح بخاری نمی سه!!!:()
  • Karim Eslami برادر محمدی من ترجمه ی آیه را برایتان میزنم اما بدانید که در قران تنها و تنها خداست که ولی است و مولی است این آیه را که شیعیان عزیز بنا بر باورهای مذهبی برخلاف تمام آیات قرآن ترجمه میکنند را برایتان ترجمه میکنم چند آیه دیگر هم میزنم و یک لینک
  • Karim Eslami برادر محمدی توجه کنید >>>إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ( 55 )بدانید و آگاه باشید فقط و فقط خداست که ولی شما و رسولش و کسانی است که ایمان اورده اند است همان کسانی که نماز را بپا میدارند و زکات را میدهند و آنها رکوع گذاران هستند
  • Amatallah Fatima Ibraheemi البته کاری به قدمت نداره که!منتها وصف صحاح بر سته از سرش زیاده!یه کمی بیدار شو
  • Karim Eslami بدانبد که در این آیه تنها خداست که ولی شما و ولی رسولش و ولی کسانی است که ایمان اورده اند مصدق این ترجمه را از قران برایتان می آورم.......وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [البقرة : 107
  • Karim Eslami مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [البقرة : 120]
  • Karim Eslami لَيْسَ لَهُم مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلاَ شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ [الأنعام : 51]
  • Karim Eslami در هیچ کجای قران ولی غیر از خدا وجود ندارد و هر کجا کلمه ی ولی آمده فقط مخصوص خداست برای بررسی بیشتر به لینکک رجوع کنید http://www.quranmoslems.blogspot.co.uk/2010/01/blog-post_4967.html
  • Karim Eslami اما راجع به ازدواج با کودکان قران این دیدگاه را نفی میکند http://www.quranmoslems.blogspot.co.uk/2010/01/3.html
  • Karim Eslami بخشی از تحریر الوسیله ی خمینی را برایتان میزنم از کتاب نکاح مسئله ی 12 که میگوید با کودک شیر خوار هم میشود شهوترانی کرد
  • Karim Eslami مساءله 12 - كسيكه زوجه اى كمتر از نه سال دارد وطى او براى وى جايز نيست چه اينكه زوجه دائمى باشد، و چه منقطع ، و اما ساير كام گيريها از قبيل لمس بشهوت و آغوش گرفتن و تفخيذ(4) اشكال ندارد هر چند شيرخواره باشد، و اگر قبل از نه سال او را وطى كند اگر افضاء نكرده باشد بغير از گناه چيزى بر او نيست ، و اگر كرده باشد يعنى مجراى بول و مجراى حيض او را يكى كرده باشد و يا مجراى حيض و غائط او را يكى كرده باشد تا ابد وطى او بر وى حرام مى شود، لكن در صورت دوم حكم بنابر احتياط است و در هر حال بنا بر اقوى بخاطر افضاء از همسرى او بيرون نمى شود در نتيجه همه احكام زوجيت بر او مترتب مى شود يعنى او از شوهرش و شوهرش از او ارث مى برد، و نمى تواند پنجمين زن دائم بگيرد و ازدواجش با خواهر آن زن بر او حرام است و همچنين ساير احكام ، و بر او واجب است مادامى كه آن زنده است مخارجش را بپردازد. هر چند طلاقش داده باشد، بلكه هر چند كه آن زن بعد از طلاق شوهرى ديگرى انتخاب كرده باشد كه بنابر احتياط بايد افضا كننده نفقه او را بدهد، بلكه اين حكم خالى از قوت نيست ، و نيز بر او واجب است ديه افضا را كه ديه قتل است بآن زن بپردازد اگر آن زن آزاد است نصف ديه مرد را با مهريه ايكه معين شده و بخاطر عقد دخول بگردنش آمده به او بدهد، و اگر بعد از تمام شدن نه سال با او جماع كند و او را افضاء نمايد حرام ابدى نمى شود و ديه بگردنش نمى آيد، لكن نزديكتر به احتياط آن است كه مادامى كه آن زن زنده است نفقه اش را بدهد هر چند كه بنا بر اقوى واجب نيست
  • Mohammadi Hamidreza این فقط و فقط خدا رو یک نمونه بیاورید.
  • Mohammadi Hamidreza از بحث خارج نشید. فعلا جواب این سخن را بدهید که کجا نوشته است که فقط و فقط خدا ولی است؟
  • Mohammadi Hamidreza این گونه ترجمه نشان گر این است که از ادبیات عرب بهره ای نبرده اید.
  • Karim Eslami لطفآ به لینک بروید و آیات را بخوانید
  • Mohammadi Hamidreza عرض کردم که موضوع بحث آیه ولایت است. فعلاازاین بحث خارج نشید.
  • Karim Eslami انما حصر است در اول آیه و معنی آن همین است شاید برای شما ترجمه کرده باشند اینست و جز این نیست و این معنی حصر است در قران فقط و فقط
  • Mohammadi Hamidreza اولا آیات لینک هیچ کدام حصر نیست تا ادعای شما ثابت شود.
  • Mohammadi Hamidreza در ثانی بحث را بردید بر روی ایه ولایت!
  • Mohammadi Hamidreza خب حال چطور این آیه را با حصر معنا می کنید؟
  • Karim Eslami برات ترجمه را نوشتم برادر محمدی توجه کنید >>>إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ( 55 )بدانید و آگاه باشید فقط و فقط خداست که ولی شما و رسولش و کسانی است که ایمان اورده اند است همان کسانی که نماز را بپا میدارند و زکات را میدهند و آنها رکوع گذاران هستند
  • Karim Eslami شلوغ نکنید لطفآ آیه ای را که دادید بحث میکنم بیراهه نرو برادر داری در باره ی آیات خدا بحث میکنی که برات 2 بار کپی کردم
  • Mohammadi Hamidreza خب عرض کردم که سواد ادبیات عرب رو ندارید! به همین جهت است که کتاسفانه غلط معنا کرده اید. می دانید چرا؟
  • Mohammadi Hamidreza ضمیر «کم» در این آیه اعرابش و نقشش در جمله چیست؟
  • Karim Eslami به نظر من شما تکبر و غرور دارید و فرهنگ آخوندی که نمیگذارد که در برابر حقیقت کرنش کنید من از شما تنها یک آیه خواستم اما شما نمیتوانید آیه بدهید حالا خود قضاوت کنید چه کسی بی سواد است
  • Karim Eslami من آیات قران را برایتان میزنم شاید به فکر بیفتید اما کافیست که شما یک آیه به من بدهید
  • Karim Eslami أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [البقرة : 107]
  • Karim Eslami اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ و....... [البقرة : 257]
  • Mohammadi Hamidreza خب وقتی آیه رو درست معنا نمیکنی و نقش کم و اعرابش رو هم نمی دونید چس باسوادید؟!
  • Karim Eslami وَأَنذِرْ بِهِ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَن يُحْشَرُواْ إِلَى رَبِّهِمْ لَيْسَ لَهُم مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلاَ شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ [الأنعام : 51]
  • Mohammadi Hamidreza تنها آیه ای که حصر را با انما می رساند همین آیه ولایت است، ولی چون غلط معنا می کنید، به تخیل می افتید که ولی فقط خداست.
  • Karim Eslami شما عینک فرقه گرایانه را از چشمت بردار برادر آنوقت ترجمهی صحیح را میبینی
  • Karim Eslami در مقابل آیاتی که برایتان مینویسم کافیست شما یک آیه به من بدهی
  • Mohammadi Hamidreza آیه درباره چی بدم؟
  • Karim Eslami مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [البقرة : 120]
  • Mohammadi Hamidreza این جا با ما نفی شده نه لن. اگر با لن نفی می شد شاید می شد کاری کرد.
  • Mohammadi Hamidreza علاده بر آن این نکته را هم بگویم در این که ولی مطلق و بالاصاله خداست هیچ تردیدی نیست. اما خود خدا گاهی این ولایت را به برخی می دهد هم چون ولایت پدر بر فرزند. ولایت پدر بر فرزند بالاصاله نیست، اما به پدر ولی اطلاق می شود.
  • Karim Eslami آیه بده که کسی غیر از خدا میتواند ولی ما باشد
  • Karim Eslami این ایات که برایت میزنم میگوید تنها و تنها ولی شما خداست
  • Karim Eslami ............وَمَا لَهُمْ فِي الأَرْضِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [التوبة : 74]
  • Masood Adeli تریلر را دیدم و تحقیاتی کردم، این فیلم دارد شخصیت اشتباهی که از پیامبر رحمت(ص) در خیلی از احادیث و روایات جعلی به تصویر کشیده است را مورد تمسخر قرار میدهد، نه شخصیت حقیقی پیامبر مب...نمایش بیشتر
  • Karim Eslami ........وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [التوبة : 116]
  • Mohammadi Hamidreza این یکی از آیاتی که مومین رو اولیاء هم می داند.
    القرآن الكريم - كتاب الله تبارك وتعالى - ص 186 ( الأنفال 72 )
    إِنَّ الَّذِينَ آَمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَن
    ...نمایش بیشتر
  • Mohammadi Hamidreza این هم آیه دوم:
    القرآن الكريم - كتاب الله تبارك وتعالى - ص 198 ( التوبة 71 )
    وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ
    ...نمایش بیشتر
  • Karim Eslami .........مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ وَاقٍ [الرعد : 37] در این آیه مخاطب خود پیامبره که غیر از خدا برای او هم ولی نیست
  • Mohammadi Hamidreza مگر دنبال این نبودی که غیر خدا برات ولی از قرآن بیارم؟! خب آوردم دیگه، قدری تامل کن.
  • Karim Eslami ببین من برات نوشتم که اولیائ الشیطان هم داریم اما ولی در قران فقط مخصوص خداست
  • Karim Eslami ............مَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا يُشْرِكُ فِي حُكْمِهِ أَحَداً [الكهف : 26]
  • Mohammadi Hamidreza این یعنی چی: وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ
  • Karim Eslami محمدی عزیز خودمان را گول نزنیم در قرآن ولایت فقط مخصوص خداست و حتی پیامبر هم ولی نیست اما پذیرش این مطلب برای شما سخت است زیرا شما بدنبال تعصبات فرقه گرایانه هستید
  • Mohammadi Hamidreza این آیاتی رو که شما می آورید در مقام بیان ولی مطلق است که من دراین باره بحثی ندارم و گفتم که ولی مطلق و بالاصاله خداست. آیاتی را که برخی را ولی برخی دیگر می داند و یا پیامبر صلی الله علیه علیه و آله را ولی می داند ولایتی است که خداوند به ایشان داده است .
  • Mohammadi Hamidreza علاوه بر آن آیه ولایت که به صراحت به ولایت چیامبر تصریح دارد را چرا نمی خواهید بپذیرید؟
  • Karim Eslami بیش از 60 آیه در قرآن به ما میگوید که ولی و مولای ما فقط خداست و نه هیچ کس دیگری حتی پیامبران
  • Karim Eslami آیه را برایتان ترجمه کردم اگر با ترجمه مشکل دارید میتوانم بحث کنم
  • Karim Eslami ........... إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاء لِلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ [الأعراف : 27]
  • Karim Eslami فَرِيقاً هَدَى وَفَرِيقاً حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلاَلَةُ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاء مِن دُونِ اللّهِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُونَ [الأعراف : 30]
  • Mohammadi Hamidreza باز که حرف خود را زدید! این آیات اشاره دارد به ولایت مطلق الاهی و کسی در عرض خدا ولایت ندارد. ولی در طول خدا اشخاص متعددی ولایت دارند هم چون پدر نسبت به فرزند، پیامبر اکرم ص نسبت به مردم.
  • Mohammadi Hamidreza بله ترجمه شما اشتباه استو می خواهید بحث می کنیم.
  • Karim Eslami خدا طول و عرض نداره
  • Karim Eslami حالا مشکل شما با ترجمه ی من چیست
  • Mohammadi Hamidreza کی گفت خدا طول و عرض داره؟!
  • Mohammadi Hamidreza مشکل این است که شما واو قبل از رسول را چی می گیرید؟
  • Mohammadi Hamidreza و اعراب «کم» را در ولیکم چیست؟
  • Mohammadi Hamidreza این دو مشخص بشه اشتباه خودش روشن می شه.
  • Karim Eslami آیا میخواهید که در قرآن تناقض ایجاد کنید که خدا در تمام آیات بگوید ولی فقط خداست و شما یک آیه کشف کنید تا بتوانید به تناقضات فرقه ای پاسخ دهید؟
  • Mohammadi Hamidreza جواب من رو بدید، تناقضی هم ثابت می کنم نداره.
  • Karim Eslami کم اعراب نداره عزیز من انها ضمیر هستند و مبنی هستند
  • Mohammadi Hamidreza خب بارک الله . مبنی اعراب محلی که داره.
  • Mohammadi Hamidreza اعراب محلی اش چیست؟
  • Karim Eslami تمام ضمایر مبنی هستند
  • Karim Eslami ببین راجع به چیزهایی که نمیدانی بحث میکنی و اگر مطلبی داری روشن بگو
  • Mohammadi Hamidreza خب این که مسلمه! ولی اعراب محلی دارن یا ندارن؟
  • Karim Eslami من ترجمه ام را دادم و بسیار واضح و شفاف نوشتم
  • Mohammadi Hamidreza اگر ادبیات نخواندی وارد بحث چرا می شی؟!!! گر ادبیات بلد نیستی بهت بگم اعرابش چی می شه.
  • Karim Eslami شما ابتدایی هستی و مغرور برو یاد بگیر بیا حرف بزن
  • Karim Eslami برات ترجمه را نوشتم برادر محمدی توجه کنید >>>إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ( 55 )
  • Karim Eslami بدانید و آگاه باشید فقط و فقط خداست که ولی شما و رسولش و کسانی است که ایمان اورده اند است همان کسانی که نماز را بپا میدارند و زکات را میدهند و آنها رکوع گذاران هستند
  • Mohammadi Hamidreza آقای محترم مگر نگفتی بیای بحث کنیم و اشکال ترجمت رو خواستید بگم؟
  • Mohammadi Hamidreza خب مگر تو با سواد نیستی؟ خب بفرمایید اعراب کم چیست تا بگویم اشکال در تر جمه کجاست.
  • Mohammadi Hamidreza ترجمه را یک بار کردید و دو و یا سه بار ترجمه لازم نیست.
  • Mohammadi Hamidreza اگر هم الان نمی دانید خب هم می توانید بروید واز اهل فنش بپرسید و یا این که من با سواد کمم به شما عرض کنم.
  • Karim Eslami شما برو معنای حصر را یاد بگیر بعد بدان که ضمایر کلآ مبنی هستند و اعراب ندارند بعد بیا با هم حرف بزنیم
  • Karim Eslami در اینجا هر کس با ترجمه ی من در رابطه با ایه 55 سوره ی مائده مشکل دارد خوشحال میشوم اشکالاتش را بنویسد
  • Mohammadi Hamidreza منتظر جواب شما هستم.
    4 ساعت پیش · پسندیدم
    ادامه بحث را در قسمت (2) دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر