۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

آیا چادر و پوشاندن موی سر حجاب است ؟

وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ

· · · در تاریخ سپتامبر 1‏ و ساعت 11:51‏‏، از تلفن همراه

  • شما، الرجال حول النبي‏، Mshab Rooz‏ و 19‏ نفر دیگر‏ این را می‌پسندید.

    • الزيتونة الخضراء حجاب اسلامي بدون افراط و تفريط.

    • Fatima Askani بهترين زينت زن حفظ حجاب است!

    • الزيتونة الخضراء خوب حالا چرا تعجب ميكني؟:)

    • Fatima Askani خخخ،تعجب نيست آخر کلام حتم شده ديگه ي چيزي بايد گذاشت

    • الزيتونة الخضراء ميگم فاتميا ؟ وقتي ميري بيرون مانتو ميبوشي يا چادر يا عباء؟

    • Fatima Askani من با چادر و نقاب ميرم بيرون،زيتون جون مانتو هم ميپوشم

    • Karim Eslami قرآن اول حجاب را برای مرد گفته نظرتان چیست ؟؟؟؟ قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ [النور : 30] بعد از این در آیه 31 برای زن گفته در سوره ی نور

    • Karim Eslami البته یک مقاله نا تمام دارم در باره اینکه حجاب چادر و پوشاندن موی سر نیست http://www.quranmoslems.blogspot.jp/2010/01/blog-post_7023.html

    • الزيتونة الخضراء ولي پوشش زينتي كه خداوند فرموده اند كه اشكار نشود چز براي محرمان يكيش پوشيدن موي سر براي خانمهاست و از علامات زيبائي بحساب ميرود.

    • Abdolghafoor Monfared بله به جزنامحرم زنهای بد نیز باید از اونها بپوشانیم ولی دلیلش؟

    • الزيتونة الخضراء زنهاي بد! منظورتون زنهاي منحرف است؟

    • Abdolghafoor Monfared زنهای بد(زنهای منحرف . بی ایمان . مسلمون نباشن. و ...)

    • Karim Eslami اگر موی سر زینت زن است پس مفهوم این ایه چیست >>>وَالْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاء اللَّاتِي لَا يَرْجُونَ نِكَاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍ وَأَن يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَّهُنَّ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ [النور : 60]

    • Abdolghafoor Monfared اینجا فکر کنم به زنانی که امیدی به ازدواج و بزه کاری در ایشان نیست مربوط میشه

    • Abdolghafoor Monfared ادامه آیه معنیش چی میشه؟

    • Abdolghafoor Monfared اشکالی نیست در اینکه پوشش خود را کنار نهند به شرط اینکه زینت خود را آشکار نکنند

    • Karim Eslami برادر منفرد زیتونه میگه پو شش زینتی یکیش موی سره و من موافق نیستم و سوالم اینه اگه موی سر زینت است پس این ایه چه مفهومی داره >>> وَالْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاء اللَّاتِي لَا يَرْجُونَ نِكَاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍ وَأَن يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَّهُنَّ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ [النور : 60]

    • Abdolghafoor Monfared حالا نظر خودتون؟

    • Karim Eslami غفر جان به گفته ی خود شما پوشش با زینت فرق میکنه این آیه هم همینو میگه

    • Karim Eslami غفور عزیز این مطلب هنوز کامل نیست اما بزودی کاملش میکنم نظرم را اینجا گذاشته ام http://www.quranmoslems.blogspot.jp/2010/01/blog-post_7023.html

    • Abdolghafoor Monfared دیروز یه مشتری( مانتویی و زیاد به حجاب اهمیت نمیداد) داشتم که در همون حین یه مشتری از مذهب خودمون که حجاب کامل رو رئایت کرده بود و حتی صورت خودشون رو پوشونده بودن و ایشون زودتر کارشون تموم شد و از مغازه رفتن بیرون اون خانم که مانتویی بود بعد که خانم محجبه رفتن بیرون شروع کرد به انتقاد کردن از اون خانم من اول بهشون گفتم اگه یکی شما و طرز فکرتون رو نقد یا مسخره کنه خوشتون میاد ایشون چیزی نگفت و قبول کرد .

    • Abdolghafoor Monfared روبند خوبه یا بد؟

    • Karim Eslami برادر غفور هر کس میتونه هر جور بخواد بپوشه بحث اینجاست که هر کس میخواد هر کاری بکنه نگه خدا اینو گفته من در مقاله ام نوشتم که انواع و اقسام حجاب داریم اما هیچیک از این پو شش ها دستور خدا نیست به برقع افغانی ها نگاه کن ؟؟ به نظرت برقع بهتره یا روبند یا ماسکی که بعضی خانم ها مانند زورو به چشم میزنند و من اسم ان را نمیدانم؟ اینها سلیقه ی ماست که متفاوت است دستور خدا نیست

    • Abdolghafoor Monfared يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً [الأحزاب : 59]
      اى پيامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: «پیراهن های خود را بر خود فروتر گيرند. اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به احتياط] نزديكتر است، و خدا آمرزنده مهربان است.

    • Abdolghafoor Monfared حالا روبند و نقاب و هر چیزی که صورت رو میپوشونه واجب و یا لازم هست

    • Abdolghafoor Monfared به نظر من اشتباهه نظر شما؟

    • Karim Eslami جلباب به معنی لباس بلند و گشاد است و به معنی روبند نیست برادر

    • Abdolghafoor Monfared میدونم اینکه شناخته شوید و مورد اذیت قرار نگیرید؟

    • Karim Eslami برادر ببین بعضی خانم ها همین الان وقتی در انظار ظاهر میشن خودشان را طوری آرایش میکنند و یا طوری لباس میپوشند که مشخص است که برای ارتباط اماده هستند زمان رسول در عربستان فساد و فحشاء رواج داشت و زنان روسپی از نحوه ی پوشیدن لباسشان کاملآ شناخته میشدند نه اینکه از قیافه شان و خدا میگه طوری لباس نپوشید که با زنان روسپی اشتباه گرفته شوید

    • Karim Eslami و مورد آزار قرار گیرید

    • Karim Eslami يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً [الأحزاب : 59]

    • Abdolghafoor Monfared ممنون برادر روسپی چه قبیله ای بودن. و اینکه خود صورت پوشوندن لازمه یا نه

    • الزيتونة الخضراء چه قبيله اي بودن!!!!!
      یکشنبه، 06:02 · ویرایش شده · · 1

    • الزيتونة الخضراء حجاب و پوشيدن موي سر زن در تمامي اديان وجود داشته و حتى در كتب انجيل و تورات قديمي رسم شده اند، اما اينكه ايا زينت موي سر است يا نه ! بنده از شما اقاي اسلامي سؤالي دارم؟
      یکشنبه، 00:37 ·

    • Karim Eslami غفور جان چرا مطلبی را که در لینک گذاشتم نمیخونین به نظر من پوشاندن موی سر هم فرمان خدا نیست
      یکشنبه، 00:37 · · 1

    • الزيتونة الخضراء آيا شما يه خانوم كچل رو ميپسندين؟ اگر موي سر زن زينت نيست بس اين ارايشگران وووو دارن چه ميكنن؟!
      یکشنبه، 00:38 ·

    • Abdolghafoor Monfared خوندم برادر
      یکشنبه، 00:39 ·

    • Karim Eslami پوشاندن موی سر وچهره در زمانهای گذشته مختص اشراف و آدمهای مهم بوده و مربوط به ادیان نیست زیتونه عزیز من شاید از زنی که مو هم دارد خوشم نیاید اما اگر میفرمایید موی سر و پوشش زینت است آیه را دادم تکلیف ما با این آیه چیست؟ >>>وَالْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاء اللَّاتِي لَا يَرْجُونَ نِكَاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍ وَأَن يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَّهُنَّ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ [النور : 60]
      یکشنبه، 00:42 · · 1

    • Karim Eslami و قرآن نمیگوید موی سر خود را بپو شانید
      یکشنبه، 00:43 ·

    • الزيتونة الخضراء خوب زني كه پير و قد مامان بزرگمونه لازم نيست مثل زن جوان پوشش اسلامي كند اما اگر اين پيرزنها عفت رو پيشه كنن بهتره. خير لهن، خداوند از زينت استفاده كرده اند كه شامل موي سر ، گردن و تمامي اندام ميشود و لازم ذكر تك تك اجزاء بدن نيست
      یکشنبه، 00:47 · · 1

    • Abdolghafoor Monfared " و زينت‌ خود را آشكار نسازند جز براي‌ شوهران‌ يا پدرانشان‌ يا پدران‌ شوهران‌ يا پسرانشان‌ يا پسران‌ شوهران‌ يا برادرانشان‌ يا پسران‌ برادران‌ يا پسران‌ خواهرانشان يا زنان‌ همكيشتان‌" زيرا معمولا در برابر محارم نمايان شدن اين اعضاء فتنه انگيز نميباشد، ولى در اينحالت نيز بايست نزديكى و دورى اين محارم را در نظر گرفت، مثلا نمايان شدن اين اندامها در برابر پدر فرق ميكند تا در برابر پسر شوهر (از مادرى ديگر)، هر چند هر دوى آنها محرم ميباشند، و اگر در حالاتى كه در برابر محارم ترس از فتنه باشد پس در اينصورت بايد خود را بپوشاند تا از فتنه در امان باشد، زيرا امروزه بعلت فساد اخلاقى مجتمع غربى و نفوذ اين انحرافات به كشورهاى مسلمان، بعضى از مسلمانان خلق و خوى اين انحرافات مجتمع غربى را بخود گرفته اند و همجنسگرايى و يا رذائل ديگر را به خانه خود جاى داده اند.
      بهيچ وجه جائز نيست كه يك زن لباس و يا شلوار تنگ، لباس نازك و شفاف، لباس كوتاه و از اين قبيل ملابس فتنه انگيز در برابر هيچكس (چه محرم و چه نامحرم و چه در برابر زن و يا فرزندانى كه قابل تمييز باشند) – البته بجز شوهر - بپوشد،
      یکشنبه، 00:47 · · 2

    • Abdolghafoor Monfared بعضي از علماء‌ ظاهر كردن چهره و دو كف دست را مباح دانسته‌اند. به شرط اينكه زن دچار فتنه نشود و ديگران را هم به فتنه نيندازد. يعني:‌ زيبا نباشد و دست و صورتش را هم آرايش نكرده باشد و همچنين غالب افراد جامعه‌اي كه در آن زندگي مي‌كند، افراد فاسد، فاجر و چشم‌ چران نباشند.
      یکشنبه، 00:49 ·

    • Abdolghafoor Monfared نمیدونم کدوم روایت یا حدیث بود که حضرت عایشه (ص) نزد پیامبر بوده که فردی که کور هم بوده وارد میشه این روایت رو کسی میدونه که بنویسه؟
      یکشنبه، 00:52 ·

    • Karim Eslami غفور جان حالا شما بگو زینت یعنی چی؟ هر چی به فکرت میرسه بگو
      یکشنبه، 00:54 ·

    • Abdolghafoor Monfared به نظر من البته اگه اشتباه میکنم امیدوارم خرده نگیرید ازم به جز کف دست و صورت الباقی بدن زن میشه زینت حالا اگه زن صورتش رو ارایش کرده باشه دیگه اون هم باید بپوشونه!
      یکشنبه، 00:59 ·

    • Karim Eslami زیتونه جان بعربی مو میشه شعر آیا چنین آیه ای داری که خدا بکه موهاتونو بپوشونین ؟ ویا سرهاتونو ؟ وآیا یک زن کچل لازمه که حجاب داشته باشه؟ یانه ؟
      یکشنبه، 01:00 ·

    • Abdolghafoor Monfared اون روایت رو کسی به یاد داره یا میدونه؟
      یکشنبه، 01:01 ·

    • Abdolghafoor Monfared زینت رو میتونیم اینجوری تعبییر کنیم که هر کدوم از قسمت بدن که باعث تحریک بشه رو شامل بشه؟
      یکشنبه، 01:06 · · 1

    • Karim Eslami میتونم قبول کنم اما سوال میکنم مثلآ کدام قسمت از بدن میتونه تحریک کنه و یا بیشتر تحریک کنه؟
      یکشنبه، 01:08 ·

    • Abdolghafoor Monfared خب این درجه داره برادر یکی هست که خوشگله زیاد و حتی شاید صورتش هم تحریک کننده باشه و این رو هم باید در نظر گرفت که اون طرف مقابل هم شرطه
      یکشنبه، 01:13 ·

    • Karim Eslami غفور جان آگر مشکل تحریک باشه مو زیاد تحریک میکنه یا اندام و اگر زینت همانطور که شما گفتی اندام تحریک آمیزه یعنی خدا میکه در برابر پدر و پدر شوهر و غیره یک خانم میتونه با شورت و یا مایو بشینه ؟
      یکشنبه، 01:16 ·

    • الرجال حول النبي اقاي اسلامي يك سؤال بكو بله يا خير .كلام صحيح رسول الله را قبول داريد يانه ؟؟؟؟
      یکشنبه، 01:20 ·

    • Abdolghafoor Monfared نه . و این (خدا کنه اگر اشتباه میکنم ما رو ببخشه) ببینید باز محارم هم خودشون درجه بندی دارن مثلا شاید برادری نادرست داشته باشه(زن) و اینکه مثلا اونقدر که با پدر خود میتونه راحت باشه با پسر خوندشون هم راحته؟
      یکشنبه، 01:21 ·

    • Abdolghafoor Monfared این چه سوالیه آقای الرجال؟ قطعا قبول دارن این فقط تبادل نظره و مناظره نیست
      یکشنبه، 01:22 · · 1

    • Karim Eslami من صد در صد رسول الله را قبول دارم چرا که او قران را به ما داد اما حرفحای شما را که به دروغ به رسول نسبت میدهید و با مفاهیم قرآن متضاد و متناقض است را قبول ندارم
      یکشنبه، 01:23 · · 3

    • Abdolghafoor Monfared گفته پیامبر رو بفرمایید تا ما هم یاد بگیریم.
      یکشنبه، 01:23 ·

    • Karim Eslami آقای الرجال لینک شما را خواندم این مطالب ضد قرانی را شما نوشته و برسول نسبت میدهید>>>
      ه- لباس زن بايد معطر نباشد تا سبب جلب مردان نشود: و حضرت رسول الله (صلی الله علیه وسلم) فرمودند: «اَلْمَرْأَةُ إِذَا اسْتَعْطَرَتْ فَمَرَّتْ بِالْمَجْلِسِ فَهِيَ كَذَا وَكَذَا يَعْنِي زَانِيَةً». رواه أصحاب السنن وقال الترمذی: حسن صحيح.
      ترج
      مه: «اگر زنی خود را به عطر آلوده و بر مجلسی بگذرد پس او اينگونه و اينگونه است. يعنی زناکار».
      و در روايت ديگر: «أَيُّمَا امْرَأَةٍ اسْتَعْطَرَتْ فَمَرَّتْ عَلَى قَوْمٍ لِيَجِدُوا مِنْ رِيحِهَا فَهِيَ زَانِيَةٌ». (رواه النسائي و حسنه الآلباني)
      ترجمه: «هر زنی كه خود را به عطر بيالايد و بر گروهی بگذرد تا بوی آن را به مشام بشنوند، آن زن زناکار است». زیرا گویا وی با این عمل خود مردان بیگانه را به زنا و بی بند و باری می کشاند.
      یکشنبه، 01:25 ·

    • الرجال حول النبي دروغ كوي..........؟؟؟؟ اما نكوفتي حديث را قبول داري يا نه
      یکشنبه، 01:25 ·

    • Karim Eslami آقای الرجال<<< این حرف ضد حکم خداست زیرا اگر 3 نفر شاهد عادل هم زنا را ببینند نمیتوانند فردی را به زنا محکوم نمایند زیرا 4 شاهد عادل برای اثبات زنا نیاز است و گوینده و راوی حدیث طبق قران باید شلاق بخورد زیرا مرتکب تهمت میشود اینها یاوه گویی است وَالَّذِين
      َ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَداً وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ [النور : 4] وای بر کسانی که دروغ هایشان را به رسول الله نسبت میدهند
      یکشنبه، 01:26 · · 3

    • Karim Eslami آقای الرجال برادر عزیز آیا تصمیم گرفته اید با این روایتهای ضد قرانی به جنگ قران بروید ؟ من شما را به کلام خدا دعوت میکنم و بدانید که شما حتی یک سوره از قرآن را هم نمیتوانید بیاورید
      یکشنبه، 01:28 · · 1

    • Karim Eslami لعنت بر دروغ گو این لینک شما در بالای همین تاپیک گذاشته اید آیا انکار میکنید https://www.facebook.com/photo.php?fbid=176505992474054&set=a.172881469503173.16456.172873076170679&type=1&relevant_count=1
      یکشنبه، 01:31 ·

    • الرجال حول النبي ا سماء گويد: زنى پيش پيغمبر صلى الله عليه وسلم آمد، گفت: وقتى كه لباس به خون حيض آلوده مى‌شود چه كار كنيم؟؟؟ جواب از قران بيار ؟؟؟؟
      یکشنبه، 01:33 ·

    • Karim Eslami این افسانه های شما را باور ندارم اما برای سوالتان جواب قرآنی هست اگر با قرآن سر جنگ نداری>>>>وَثِيَابَكَ فَطَهِّرْ [المدّثر : 4]وَالرُّجْزَ فَاهْجُرْ [المدّثر : 5]
      یکشنبه، 01:35 · · 1

    • یکشنبه، 01:36 ·

    • الرجال حول النبي امّ سلمه گويد: امّ سليم پيش پيغمبرصلى الله عليه وسلم آمد و گفت: اى رسول خدا! خداوند از گفتن حق شرم ندارد، آيا زن وقتى كه احتلام مى‌شود لازم است غسل بكند؟؟؟؟ جواب اين ر ا بيار در قران
      یکشنبه، 01:37 · · 1

    • الرجال حول النبي در جواب حيث اول::حدیث أَسْماءَ قَالَتْ: جَاءتِ امْرَأَةٌ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَتْ: أَرَأَيْتَ إِحْدَانَا تَحِيضُ فِي الثَّوْبِ كَيْفَ تَصْنَعُ قَالَ: تَحُتُّهُ ثُمَّ تَقْرُصُهُ بِالْمَاءِ وَتَنْضَحُهُ ثُمَّ تُصَلي فِيهِ .
      الراوي:أسماء بنت أبي بكر-المحدث:البخاري-المصدر: صحيح البخاري- الصفحة أو الرقم:227-خلاصة حكم المحدث: [صحيح]-أخرجه البخاري في: 4 ـ كتاب الوضوء: 63ـباب غسل الدم.

      اسماء گويد: زنى پيش پيغمبر صلى الله عليه وسلم آمد، گفت: وقتى كه لباس به خون حيض آلوده مى‌شود چه كار كنيم؟ پيغمبر صلى الله عليه وسلم فرمود: اثر خون منجمد را خرد كنيد سپس آنرا در آب خيس نماييد و آنرا آبكشى كنيد و آب بر روى آن بريزيد،( آنگاه تميز مى‌شود) و در آن نماز بخوانيد.
      یکشنبه، 01:40 · · 1

    • الرجال حول النبي جواب حديث دووه م :::::::حدیث أُمِّ سَلَمَةَ؛ قَالَتْ: جَاءَتْ أُمُّ سُلَيْمٍ إِلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ؛ فَقَالَتْ: يَا رَسُولَ الله إنَّ اللهَ لاَ يَسْتَحْيِي مِنَ الحَقِّ، فَهَلْ عَلَى الْمَرْأَةِ مِنْ غسْلٍ إِذَا احْتَلَمَتْ فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا رَأَتِ الْمَاءَ، فَغَطَّتْ أُمُّ سَلَمَةَ، تَعْنِي، وَجْهَهَا، وَقَالَتْ: يَا رَسولَ اللهِ وَتَحْتَلِمُ الْمَرْأَةُ قَالَ: نَعَمْ، تَرِبَتْ يَمِينُكِ، فَبِمَ يُشْبِهُهَا وَلَدُهَا .
      الراوي: أم سلمة هند بنت أبي أمية-المحدث: البخاري-المصدر:صحيح البخاري-الصفحة أو الرقم:130-خلاصة حكم المحدث:[صحيح]-أخرجه البخاري في: 3 كتاب العلم: 50 باب الحياء في العلم.

      امّ سلمه گويد: امّ سليم پيش پيغمبرصلى الله عليه وسلم آمد و گفت: اى رسول خدا! خداوند از گفتن حق شرم ندارد، آيا زن وقتى كه احتلام مى‌شود لازم است غسل بكند؟ پيغمبر فرمود: هرگاه زنى مشاهده كند (منى) از او خارج شده است بايد غسل كند. امّ سلمه رويش را پوشيد و گفت: اى رسول خدا! مگر زن هم احتلام مى‌شود؟ پيغمبرصلى الله عليه وسلم فرمود: دستت درد نكند! بلى زن احتلام مى‌شود، اگر احتلام نشود، (و منى نداشته باشد چطور) اولادش به او شباهت خواهد داشت؟.
      «تربت يمينك: دست راستت فقير و بر خاك ماليده شود البتّه اين اصطلاح در ميان عرب رايج است و منظور از آن دعاى شر نيست تقريبآ به جاى دستت درد نكند در فارسى مى‌باشد».
      یکشنبه، 01:46 · · 2

    • الزيتونة الخضراء اقاي منفرد پوشيدن صورت اجباري نيست ، شما نظر دارين كه به شرط اينكه زن زيبا نباشد ميتواند نقاب نزند!!؟ سؤال چه زني زيبا نيست؟ هر زني به مقدار خودش زيبائي دارد.
      یکشنبه، 06:05 · · 5

    • الزيتونة الخضراء اقاي اسلامي محترم، طبق نظر شما زن مسلمان بايد مستوره باشه و جلباب بپوشه ولي موهاي سرش را نپوشانه و بين مردم بگرده كه براي موي سر آيه اي نازل نشده! انك تقول شيئاً عجباً!
      یکشنبه، 12:32 · · 1

    • الزيتونة الخضراء ملاحظه: در اين پست اشتباه املائي وجود دارد، بايست نوشته شود، هذا حجابي الذي يرضى الله و رسوله و يرضيني أو يرضى رسوله و يرضيني.
      یکشنبه، 13:32 · ویرایش شده · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi سلام دوستان.بعلت کمبود وقت کامنتهای سابق را مراجعه نکردم....در مورد زینت زن و اماکن پوشش بهتر از بیان قرآنی نمیشناسم
      یکشنبه، 18:01‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن....خمار پوشش قسمت فوق است که باید بر روی سینه و یقه پوشانده گردد....جیب به فتحه ی لباس از سوی یقه می گویند.پس زن امر به پوشش این منطقه شده.
      یکشنبه، 18:03‏ از راه تلفن همراه‏ · · 2

    • Amatallah Fatima Ibraheemi ...ادخل یدک فی جیبک تخرج بیضا ء من غير سوء....موسى امر شد دستش را به درون يقه ى سينه اش كرده تا سفيد و نوراني خارج شود. ..اين يك آيت و برهان الهي بود
      یکشنبه، 18:05‏ از راه تلفن همراه‏ · · 2

    • Amatallah Fatima Ibraheemi زيتونه جان هرچند در محیط خلیج زنان لباس متعارف خاصی را به عنوان حجاب اسلامی میشناسند و همه بدان مقید هستیم اما نظر قرآن این نیست که پوشش زنان عرب یا ملیت خاصی الگو گردد.امر پوشش عمومیست و همه ی ملیتها میتوانند بر اساس فهم خود از کتاب الله مفهوم پوشش شرعی را بشناسند.برای مثال امر به پوشش تمام بدن :..یدنین علیهن بجلابیبهن...پوشش رویین باید بدن زن را خوب دربر گیرد...حال این پوشش میتواند در یک قطعه یا دوقطعه باشد مثلا یک مانتوی طولانی یا یک مانتو یا پالتویی که زن را شایسته بپوشاند و شلواری که تنگ نباشد و شفاف نباشد هنانطور که هدف از جلباب یا پوشش رویین عدم شفاف بودن است....و خلاصه رنگ هم مهم نیست همانطور که زنان افغان و پاکستانی هم مقید به رنگ خاصی نیستند و لباسشان از سه تکه ی خمار یا شال بزرگی که منطقه ی شانه و سینه را در برگرفته و بلوز بلند تا زانو و شلوار گشاد نلی شان است..
      یکشنبه، 18:16‏ از راه تلفن همراه‏ · · 3

    • Amatallah Fatima Ibraheemi تصحیح:ملی شان است...
      یکشنبه، 18:18‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • الرجال حول النبي شما جي امة الله موهاي سراتان را مي بوشانيد؟؟؟؟؟؟

    • Karim Eslami الرجال آیه ای از قرآن داری که موی سر پوشیده باشد
      یکشنبه، 21:54 · · 1

    • Karim Eslami ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      یکشنبه، 21:54 ·

    • Amatallah Fatima Ibraheemi برادر رجال من در محيط خليج عربي! بايستي به همان مفهوم خودشان لباس بپوشم وگرنه اذیت شخصیتی میشوم!ولی به خواهران مسلمات غیر عرب که پوشش شان شبیه ما نیست احترام قایلم
      یکشنبه، 23:38‏ از راه تلفن همراه‏ · ویرایش شده ·

    • الزيتونة الخضراء شما اعتقاد داريد كه تفاصيل شرعي در قران ذكر شده است! خير چنين نيست! تفاصيل توسط رسول الله واضح گشته است.اگر چنين بود كه شما اعتقاد دارين پيامبران فقط كتابهاي اسماني را از جانب الله بر مردم نازل ميكرند و بعد فوت ميكردند چون وجودشان ديگر مهم نبود ولي چنين نيست انان بايست امور دين را مفصل براي مردم شرح ميدادند.
      یکشنبه، 23:39 · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi اگر الله متعال به ما امر پوشش سر داده بود بمانند امر وضو "وامسحوا برؤوسكم "براى ما هم حدود اين پوشش سر را با. .ولیضربن بخمرهن علی رؤوسهن "واضحتر مى فرمود
      یکشنبه، 23:40‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • Amatallah Fatima Ibraheemi الله متعال آگاه است که موی سر و حدودش برای همه یکسان نیست مثلا یک زن ممکن است پیشانی بلند داشته باشد و دیگری موی جلو سرش پایین روییده باشد اگر قرار پوشش باشد این حدود را خالق بیان می فرمود....به هر حال این حدود بنی اسراییلی را ملاها برایمان اختراع کردند و فعلا بدان دچاریم والله المستعان!
      یکشنبه، 23:43‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • Amatallah Fatima Ibraheemi اگر الله متعال برایم مقدر نمود که در محیط پاک اسلام حقیقی زندگی کنم حتما پوششم بهتر و راحت تر و فقط در حدود پسند الله متعال می بود نه پسند ملامراجع و مفتیان.
      یکشنبه، 23:45‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • الزيتونة الخضراء با شما موافق نيستم! خمر در لغت عرب بمعني اون پارچه ايست كه يك ظرف را از بالا ت اپائين ميپوشاند وقتي در زبان عربي ميگويند خمروا الإناء يعني انرا از بالا به پائين بپوشان نه اينكه قسمت بالاي ظرف را بگذار و نيمه پائينيش را ستر كن! پس خمر در قران به معناي پوشش از بالاي سر تا به پائين است و خداوند براي تأكيد چگونگي پائين امدن خمار ميفرمايند فاليضربن بخمرهن على جيوبهن يعني ان خمار ا بايست سينه را بپوشاند.
      یکشنبه، 23:49 · · 2

    • Amatallah Fatima Ibraheemi احسنت زیتونه جان.پس هدف از خمار در آیه پوشش جیوب ذکر شده نه سر و گرنه حدود سر را بیان می فرمود
      یکشنبه، 23:57‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • Amatallah Fatima Ibraheemi مشخصه که انداختن پوشش روی سر به هدف پوشاندن گردن و سینه بمانند پوشش سر نیست که امروزه زنها با دقت نخ نخ مو را می پوشانند!
      یکشنبه، 23:59‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • Amatallah Fatima Ibraheemi مثلا زنهای پاکستانی شال بلندشان را بر روی سر انداخته ولی با دقت منطقه ی جیوب را پوشانده درحالیکه قسمتی از موهای جلو سر پیدا میشود
      دوشنبه، 00:00‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • الزيتونة الخضراء حالا الگوي ما زنان پاكستانيه يا امهات المؤمنين؟! ؛؛ { وَإِنَّهُمْ لَيَقُولُونَ مُنْكَرًا مِنَ الْقَوْلِ وَزُورًا } .
      دوشنبه، 01:47 · · 2

    • عبدالله مؤحد الله سبحانه وتعالى شمارا جزاى خير عطاء فرمايد انشاءالله كه هميشه الخضراء باشيد
      دوشنبه، 01:58 · · 2

    • الزيتونة الخضراء اللهم امين جميعاً، بارك الله فيك.
      دوشنبه، 02:00 · · 1

    • الرجال حول النبي بارك الله فيك اختي. ونعم الجواب ....
      دوشنبه، 02:13 · · 1

    • الزيتونة الخضراء و فيكم بورك.
      دوشنبه، 02:35 · · 1

    • خورشید معرفت حجاب
      یعنی من مجهز با انتی ویرس شهوت و وسوسه هستم!
      دوشنبه، 03:00‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • خورشید معرفت تنها جایی که حجاب داشت نماز بود!
      گویا تنها کسی که به وی نامحرم بود خدا بود!
      دوشنبه، 03:03‏ از راه تلفن همراه‏ · · 3

    • الزيتونة الخضراء در اين دوره زمان اينقدر فتنه دنيا بر مردم شديده كه با دانستن حجاب اسلامي ، خانمها دارن بي حجاب در خارج از منزل ميگردند حالا اگر بهشون بگين لازم نيست موهايتون را بپوشانيد چي ميشه.....؟
      دوشنبه، 13:46 ·

    • Amatallah Fatima Ibraheemi زیتونه عنصری نباش مگه زنان پاکستانی چه عیبی دارند!درضمن تو که امهات مومنین ندیدی که قضاوت اینجوری میکنی خانم
      دوشنبه، 17:28‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi در مقایسه با زنان خلیج و ایرانی بهترین پوشش را دیدم زنان پاکستانی و فلسطینی دارند
      دوشنبه، 17:29‏ از راه تلفن همراه‏ · · 2

    • الرجال حول النبي زنهاي افغاني و سعودي مرد بعضي وقتها جشمهاشون را هم نمي بينت اكه از روي بوشش ميكي !!!!!!!!!!!!
      دوشنبه، 18:10 · · 2

    • Karim Eslami زیتونه عزیز آنچه حکم است در قرآن است و قرآن برای ما کافیست أَوَلَمْ يَكْفِهِمْ أَنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ يُتْلَى عَلَيْهِمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَرَحْمَةً وَذِكْرَى لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ [العنكبوت : 51]
      دوشنبه، 22:17 ·

    • Karim Eslami دستور قرآن است که فقط از آنچه از سوی الله آمده را پیروی کنیم اتَّبِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ [الأعراف : 3]
      دوشنبه، 22:18 ·

    • Karim Eslami خواهر گرامی خمر را هر چه میخواهی ترجمه کن اما جیوب چیست؟ قران میگوید....وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ .... نور 31 اگر شما به این نتیجه رسیدی که سر شما هم جیوب شماست بسیار خوب عمل کنید اما احکام خدا تکبر و تعصب بردار نیست
      دوشنبه، 22:21 · · 1

    • Karim Eslami وَلاَ تَقُولُواْ لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَـذَا حَلاَلٌ وَهَـذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُواْ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ لاَ يُفْلِحُونَ [النحل : 116]
      دوشنبه، 22:22 · · 1

    • Karim Eslami اما برادر الرجال آیا شما آیه ای از قران برای پوشش موی سر زنها دارین ؟ من هر چه گشتم نیافتم اگر شما هم چنین حکمی را در قرآن نمیبینید شما را به پذیرش حکم خدا دعوت میکنم و انذار میدهم که از دادن احکام ضد قران خود داری کنید
      دوشنبه، 22:25 ·

    • Fatima Askani عجب،اگر از لحاظ منطقي وانساني هم آدم نگاه کنه پوشش موي سر براي زن يه امر ضروريست،خيلي خنده داره جيوب پوشيده باشه امأ سرش باموهاش بيرون!
      دوشنبه، 22:34‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Karim Eslami فاطمه جان امر ضروری را شما تشخیص میدهی یا خدا ؟ اگر جواب شما خداست که باید بگویی کجا خدا چنین حکمی را بشما داده و اگر بگویی خودم آنوقت هر طور خواستی عمل کن اما بدان عمل شما ربطی به حکم خدا نداره
      دوشنبه، 22:38 ·

    • فاروق کوردستانی كریم جان بعضی از مسائل اخلاقی را پروردگار عالم به صورت فطری در زن ومرد گذاشته .و شما گفته ای كه قرآن برای ما كافیست !!!!در چه اموری ؟
      دوشنبه، 22:46 · ویرایش شده · · 2

    • Fatima Askani شما يه آيه بياريد گفته باشه موهاي سرتونو نپوشيد
      دوشنبه، 22:59‏ از راه تلفن همراه‏ · · 2

    • Karim Eslami فاطمه کرامی همین آیه ای که زیتونه در تاپیک گذاشته داره راجع به پوشش خانمها اشاره میکنه
      دوشنبه، 23:02 · · 1

    • فاروق کوردستانی ما انسانها ،خداوند برایمان قانون اجتماعی زندگی كردن را تدوین كرده وپیامبر(ص)مبین وروشنگر احكام میباشند.البته پیامبر(ص)هم خودش از علم خوش احكام را تبیین نكرده ،بلكه از سوی پروردگار با وحی برایش نحوه روشنگری آمده . (( وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَاحْذَرُواْ فَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُواْ أَنَّمَا عَلَى رَسُولِنَا الْبَلاَغُ الْمُبِينُ - صدق الله العظیم )) از خدا و از پيغمبر فرمانبرداري كنيد و ( از مخالفت فرمان خدا و پيغمبر ) خويشتن را برحذر داريد . و اگر ( از فرمان خدا و پيغمبر روي برگردانديد و ) پشت كرديد ، بدانيد كه بر پيغمبر ما تنها تبليغ آشكار و روشنگر است و بس . --- در قواعد عربی البلاغ =مبتداء موءخر -((ال))نشانه معرفه و به معنی رساندن فرمان مشخص ---المبین = صفت وبه معنی روشنگر -مبین ...كه معنی آن میشود روشنگری كه خداوند به او صفت تبلیغ و روشنگری ((اخلاق نرم ))داده است.تمام احكام مانند:نماز - روزه - حج - زكات - جزیه - طلاق - ازدواج - وصیت - ارث-انفاق -جهاد و...در قرآن آمده ولی بدون روشنگری رسول الله (ص) قابل فهم نیست.
      دوشنبه، 23:10 · · 2

    • Fatima Askani پس اگه اينجوريه،اين آيه بيشتر ب پوشش مو اشاره ميکنه!
      دوشنبه، 23:11‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • فاروق کوردستانی دراین آیه خطاب به زنان سالخورده می فرماید:: وَالْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاء اللَّاتِي لَا يَرْجُونَ نِكَاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍ وَأَن يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَّهُنَّ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ- صدق الله العظیم--- زنان از كار افتاده‌اي كه ( به سن و سال نازائي رسيده‌اند و بر اثر سالخوردگي جاذبه جنسي را كاملاً از دست داده‌اند و ) ميل به ازدواج ( با مردان ، و مردان نيز رغبت به ازدواج با آنان را ) ندارند ، اگر لباسهاي ( حفظ حجاب مذكور در سوره نور آيه 31 ، و سوره احزاب آيه 59 ) خود را از تن به در آورند ( و با جامه‌هاي معمولي با ديگران معاشرت كنند ) گناهي بر آنان نيست ( چرا كه به علّت فرتوت بودن و كهنسال شدن ، همچون دختران نابالغ گشته‌اند ) در صورتي كه ( هدف آنان خودآرائي و نمايش وسائل آرايش در برابر مردم نبوده و به بهانه برداشتن لباس حجاب ) زينت را نشان ندهند . ( با همه اين احوال ، چون پيران سرمشق جوانان هستند ) اگر عفّت را رعايت كنند ( و خويشتن را بپوشانند ) براي ايشان بهتر است ، و خداوند شنوا و دانا است ( و لذا آنچه را مي‌گويند مي‌شنود ، و آنچه را در دل دارند و در سر مي‌پرورانند مي‌داند )
      دوشنبه، 23:14 · · 3

    • فاروق کوردستانی كریم جان جواب من را بده
      دوشنبه، 23:15 · · 1

    • فاروق کوردستانی يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً-صدق الله العظیم-- اي پيغمبر ! به همسران و دختران خود و به زنان مؤمنان بگو كه رداهاي خود را جمع‌وجور بر خويش فرو افكنند . تا اين كه ( از زنان بي‌بندوبار و آلوده ) دست كم باز شناخته شوند و در نتيجه مورد اذيّت و آزار ( اوباش ) قرار نگيرند . خداوند ( پيوسته ) آمرزنده و مهربان بوده و هست ( و اگر تا كنون در رعايت كامل حجاب سست بوده‌ايد و كوتاهي كرده‌ايد ، توبه كنيد و از اين كار دوري كنيد ، تا خدا با مهر خود شما را ببخشد ) .
      دوشنبه، 23:17 · · 2

    • فاروق کوردستانی ما انسانها ،خداوند برایمان قانون اجتماعی زندگی كردن را تدوین كرده وپیامبر(ص)مبین وروشنگر احكام میباشند.البته پیامبر(ص)هم خودش از علم خوش احكام را تبیین نكرده ،بلكه از سوی پروردگار با وحی برایش نحوه روشنگری آمده . (( وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَاحْذَرُواْ فَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُواْ أَنَّمَا عَلَى رَسُولِنَا الْبَلاَغُ الْمُبِينُ - صدق الله العظیم )) از خدا و از پيغمبر فرمانبرداري كنيد و ( از مخالفت فرمان خدا و پيغمبر ) خويشتن را برحذر داريد . و اگر ( از فرمان خدا و پيغمبر روي برگردانديد و ) پشت كرديد ، بدانيد كه بر پيغمبر ما تنها تبليغ آشكار و روشنگر است و بس . --- در قواعد عربی البلاغ =مبتداء موءخر -((ال))نشانه معرفه و به معنی رساندن فرمان مشخص ---المبین = صفت وبه معنی روشنگر -مبین ...كه معنی آن میشود روشنگری كه خداوند به او صفت تبلیغ و روشنگری ((اخلاق نرم ))داده است.تمام احكام مانند:نماز - روزه - حج - زكات - جزیه - طلاق - ازدواج - وصیت - ارث-انفاق -جهاد و...در قرآن آمده ولی بدون روشنگری رسول الله (ص) قابل فهم نیست
      دیروز ساعت 00:03‏ · · 3

    • الزيتونة الخضراء اقاي اسلامي برادر محترم، نظر شما قابل احترام است ولي بنده قبول ندارم كه قران تمامي مسائل ديني به تفصيل بيان فرموده اند پس فايده ، بودن رسول الله صل الله عليه وسلم بين مسلمانان چه بود؟ فقط ليبين لهم امور دينهم ، ما نميتوانيد با علم ناقص خود انچه در ايات الهي مخفي است طبق ظن تفسير نمائيم كه چون كلمه سر و مو نيامده بس ايها النساء از امروز موهايتون رو نپوشانيد و فقط پوشش سينه و جلباب كافيه!! بس از نامحرمان منحرف در امان خواهيد ماند! عجب؟!
      دیروز ساعت 00:17‏ · · 3

    • Fatima Askani بعضي از آيه ها هستندبا حديث تفسير ميشن،اصن عقل اينو قبول نميکنه ک موي سرو نپوشني.
      دیروز ساعت 00:24‏‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • الرجال حول النبي وَمَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ إِلاَّ لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ(64). [النحل].
      [و كتاب را بر تو فروفرستاديم مگر(از آن روي) تا آنچه را كه در اختلاف ورزيدند، برايشان روشن سازي و(نيز براي) راهنمايي و بخشايش براي گروهي كه ايمان مى آورند].
      پس چگونه خداوند بيان قرآن نازل شده را به رسـول الله ص واگذار مى كند، اگر سنت وجود نداشته باشد، يا اينكه حجت و ثابت نباشد!
      دیروز ساعت 00:24‏ ·

    • الرجال حول النبي و مى فرمايد: وَأَقِيمُوا الصَّلاَةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ(56). [النور].
      [و نماز را بر پا داريد، و زكات را بپردازيد، و از رسولِ(خدا) فرمان بريد، باشد كه مورد رحمت قرار گيريد].
      دیروز ساعت 00:29‏ · · 1

    • الرجال حول النبي و خداوند مى فرمايد: قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللّهِ إِلَيْكُمْ جَمِيعًا الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ يُحْيِي وَيُمِيتُ فَآمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ النَّبِيِّ الأُمِّيِّ الَّذِي يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَكَلِمَاتِهِ وَاتَّبِعُوهُ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ(158). [الأعراف].
      [بگو: اي مردم، من فرستاده خداوند به سوي همه شما هستم، كسى كه فرمانروايي آسمانها و زمين از آنِ اوست، معبود(حقي) جز او نيست، زنده مى كند و مى ميراند. پس به خداوند و رسول او، آن پيامبر درس ناخوانده اي كه به خداوند و سخنان او ايمان دارد، ايمان آوريد و از او پيروي كنيد، باشد كه راه يابيد].
      و در اين آيات دليل واضحي است كه هدايت و رحمت در إتباع و پيروي از رسول الله ص مى باشد.
      و اين چگونه ممكن است با عمل نكردن به سنت او؟ يا اينكه گفته شـود سنت او صحيح نيست! و يا گفته شود نمى توان بر آن سنت اعتماد كرد!
      و خداوند مى فرمايد: وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا(7). [الحشر].
      [(در اينجا يك قاعدهء مهم مقرر داشته و آن تبعيت رهبر مسلمين از نصوص شريعت) و آنچه كه رسولِ(خدا) به شما بدهد، آن را بگيريد. و از آنچه كه شما را از آن باز دارد، باز آييد].
      و آيات در اين موضوع و مطلب بسيار است و همهء آنها بر وجوب اطاعت رسول الله ص و بر پيروي از آنچه او آورده دلالت مى كنند، چنانكه قبلاً دليل بر وجوب إتباع كتاب خدا و تمسك به آن طاعت و أوامر و نواهي ذكر كرديم، و اين دو أصل و أساس ملازم و وابسته به هم هستند و از هم جدا شدني نيستند، هركس يكي از آن دو را انـكار كند ماننـد اينكه ديگري را انكار و دروغ دانسته، و اين به إجماع أهل علم و إيمان كفر و گمراهي و خروج از دايرهء إسلام مى باشد.
      و أحاديث در وجوب اطاعت رسول خدا ص و اتباع و پيروي از آنچه آورده و تحريم معصيت او بطور متواتر وارد شده است ؛ و آنهم در حق كسيكه در زمان او بوده و بعد از او تا روز قيامت خواهد آمد.
      و از جمله اين أحاديث، حديث أبى هريره كه رسول الله ص فرمودند
      دیروز ساعت 00:30‏ ·

    • الرجال حول النبي و مى فرمايد: مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ وَمَن تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا(80). [النساء].
      [هركس از رسولِ(خدا) اطاعت كند، در حقيقت از خداوند فرمان برده است. و كسى كه روي گرداند، (بدان كه) تو را بر آنان نگهبان نفرستاده ايم].
      چگونه ممكن است طاعت او و بازگردانيدن آنچه مردم در آن اختلاف كرده اند به كتاب خدا و سنت رسول الله ص باشد اگر احتجاج به سنت رسول الله ص نشود؟ يا اينكه تمام سنت محفوظ نباشد؟ و بنابراين قول بارى تعالي بندگان خود را بر چيزي ارجاع داده كه وجود ندارد! و اين از باطل ترين و پوچ ترين دروغها است، و از بزرگترين كفرها به خدا و سوء ظن به اوست.
      دیروز ساعت 00:31‏ ·

    • الرجال حول النبي وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوكَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا ؛ هيچ پيامبري را نفرستاديم جز آنکه ديگران به امر خدا بايد مطيع فرمان ، اوشوند و اگر به هنگامي که مرتکب گناهي شدند نزد تو آمده بودند و از خدا آمرزش خواسته بودند و پيامبر برايشان آمرزش خواسته بود ، خدا را توبه پذير و مهربان مي يافتند.فَلاَ وَرَبِّكَ لاَ يُؤْمِنُونَ حَتَّىَ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لاَ يَجِدُواْ فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا ؛ نه ، سوگند به پروردگارت که ايمان نياورند ، مگر آنکه در نزاعي که ميان آنهاست تو را داور قرار دهند و از حکمي که تو مي دهي هيچ ناخشنود نشوند و سراسر تسليم آن گردند.
      دیروز ساعت 00:33‏ ·

    • الرجال حول النبي • اطاعت و پیروی از پیامبر، و عمل نمودن به سنت آن یکی از مقتضیات عمدۀ ایمان داشتن به رسالت وی است.
      • بدون برگشت به طرف سنت اقامۀ دین، و عمل نمودن به آن امری است غیر ممکن.
      • تقصیر و کوتاهی برخی از افراد و یا گروه‌های منسوب به این امت را در مورد سنت و احاديث نبوي در سه مورد می‌توان خلاصه کرد.
      الف: استناد بر روایات ضعیف و یا موضوعی.
      ب: تاویل و یا تفسیر نادرست برخی از احاديث و روایات.
      ج: انکار و یا نادیده گرفتن سنت که خطرش نسبت به خطر دو مورد قبلی جدی تر می‌باشد.
      • تشخیص و بررسی مسئولیت‌های امت پیرامون سنت که در چهار نقطۀ ذیل خلاصه می‌گردد:
      الف: تدقیق و تثبت پیرامون سنت.
      ب: فهم و برداشت درست سنت.
      ج: التزام به سنت.
      د: تبلیغ سنت.
      دیروز ساعت 00:37‏ ·

    • الرجال حول النبي از رسـول الله ص فرمودند: ((ألا إنّي أوتيت الكتاب ومثله معه، ألا يوشك رجل شبعان على أريكته يقول عليكم بهذا القرآن، فما وجدتم فيه من حلال فأحلوه، وما وجدتم من حرام فحرّموه)).
      [أحمد، أبوداود، حاكم، با سند صحيح]همانا به من قرآن، و مِثل و مانند آن (يعني: سنت رسول الله ص) داده شده است، همانا بزودي مردي سير خورده و تكيه زده بر متكا و بالشت خود كه بگويد: بر شماست كه فقط پيرو قـرآن باشيد، و هر چه در آن از حلال يافتيد، پس آنرا حلال بدانيد، و آنچه در آن از حرام يافتيد، آنرا حرام بدانيد

    • الرجال حول النبي رسول الله ص فرمودند: ((من أطاعني فقد أطاع الله ومن عصاني فقد عصى الله)). [متفق عليه].
      كسى كه از من اطاعت كند، مانند اينكه از خدا اطاعت كرده، و كسى كه از من نافرماني كند، مانند اينكه خدا را معصيت و نافرماني كرده
      رسـول اكرم ص فرمودند: ((كل أمتي يدخلون الجنّة إلاَّ من أبى قيل يا رسول الله ومن يأبى قال: من أطاعني دخل الجنة ومن عصاني فقد أبى)). [البخاري].
      دیروز ساعت 00:38‏ ·

    • الرجال حول النبي رسول الله ص فرمودنـد: ((لا ألفين أحدكم متكئاً على أريكته يأتيه الأمر من أمري مما أمرتُ به أو نهيتُ عنه فيقول لا ندري، ما وجدنا في كتاب الله اتبعناه)).
      [أبوداود وابن ماجه با سند صحيح].
      نبينم كه يكي از شما بر بالشت خود تكيه زده و أمري از أوامري كه من به آن أمر كرده ام، و يا از آن نهي كرده ام بر او آيد و او گويد: نمى دانم! فقط آنچه در كتاب خـدا پيدا كرديم قبول خواهيم كرد.
      دیروز ساعت 00:38‏ ·

    • الرجال حول النبي و حسن بن جـابر از مقدام بن معدي كرب روايت مى كند كه مى گويد: ((حرّم رسول الله ص يـوم خيبر أشياء ثم قال يوشك أحدكم أن يكذبني وهو متكئ يحدِّث بحديثي فيقول بيننا وبينكم كتاب الله فما وجدنا فيه من حلال استحللناه، وما وجدنا فيه من حرام حرمناه، ألا إنَّ ما حرّم رسول الله مثل ما حرّم الله)). [ترمذي وابن ماجه وحاكم].
      رسول الله ص روز غزوه خيبر چيزهائي را حرام كرده، سپس فرمود: پيدا مى شود يكي از شما كه مرا تكذيب كند در حاليكه بر بالشت خود تكيه زده و از سخنان من صحبت مى كند، سپس مى گويد: بين ما و شما كتاب خدا است، هر چه در آن حلال يافتيم، آنرا حلال مى دانيم، و آنچه در آن حرام يافتيم، آنرا حرام مى دانيم، بدانيد كه همانا آنچه رسول الله ص حـرام كرده مانند آن چيزي است كه خداوند آنرا حرام فرموده است.
      دیروز ساعت 00:39‏ ·

    • الرجال حول النبي اسال الله الهدى والتقى .....واخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمين
      دیروز ساعت 00:40‏ · · 2

    • Karim Eslami برادر کردستانی قر"ان میگوید کتاب کافی است أَوَلَمْ يَكْفِهِمْ أَنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ يُتْلَى عَلَيْهِمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَرَحْمَةً وَذِكْرَى لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ [العنكبوت : 51]
      22‏ ساعت پیش ·

    • Karim Eslami منظور از يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ در آیه نور 60 چیست ؟ ثیاب لباس است یا حجاب سر ؟ و همینطور منظور از زینت چیست ؟ در آیه نور 60 غَيْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍ
      22‏ ساعت پیش ·

    • Karim Eslami و برادر کردستانی منظور از جلباب در احزاب 59 چیست ؟يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ؟ آیا این حجاب موی سر است آیا هیچکدام از آیات اشاره به راس و یا شعر دارد ؟
      22‏ ساعت پیش ·

    • Karim Eslami برادر کردستانی قرآن کتابیست کامل و مفصل و تفصیل لکل شی بسیاری از اعتقادات ما ریشه های قرآنی ندارد >>أَفَغَيْرَ اللّهِ أَبْتَغِي حَكَماً وَهُوَ الَّذِي أَنَزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّلاً وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْلَمُونَ أَنَّهُ مُنَزَّلٌ مِّن رَّبِّكَ بِالْحَقِّ فَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ [الأنعام : 114]
      22‏ ساعت پیش · · 1

    • Karim Eslami اما راجع به <<وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ >> برادر اطاعت از رسول همان اطاعت از قران است یعنی هر کس از قران اطاعت کند یقین داشته باشد از رسول اطاعت نموده است و اطاعت از آنچه بنام رسول و ضد احکام قران عرضه میشود پیروی از شیطان است
      22‏ ساعت پیش · · 1

    • Karim Eslami فرمایش شما صحیح است که پیامبر قرآن را تبیین میکرده اما بدانیم برادر بیان کتاب هم توسط الله انجام میگیرد>>>لَا تُحَرِّكْ بِهِ لِسَانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ [القيامة : 16]إِنَّ عَلَيْنَا جَمْعَهُ وَقُرْآنَهُ [القيامة : 17]فَإِذَا قَرَأْنَاهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ [القيامة : 18]ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا بَيَانَهُ [القيامة : 19]
      22‏ ساعت پیش ·

    • Karim Eslami برادر الرجال 3 آیه از قرآن دادی که هیچ کدام ربطی به پوشش موی سر زنها نداشت و سوال من از شما اینست که هیچ آیه ای در قرآن حکم به پوشش موی سر زنها نداده
      22‏ ساعت پیش ·

    • Karim Eslami برادر الرجال در قرآن تفحص کردم و فقط سنت الله را در آن یافتم که سر تاسر جهان را از قبل تا بعد فرا گرفته چیزی از ادعای شما بنام سنت الرسول در آن نیافتم
      22‏ ساعت پیش ·

    • Karim Eslami اتَّبِعْ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ [الأنعام : 106]
      22‏ ساعت پیش · · 1

    • Karim Eslami وَاتَّبِعْ مَا يُوحَى إِلَيْكَ وَاصْبِرْ حَتَّىَ يَحْكُمَ اللّهُ وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ [يونس : 109]
      22‏ ساعت پیش · · 1

    • Karim Eslami اتَّبِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ [الأعراف : 3]
      22‏ ساعت پیش · · 1

    • Karim Eslami وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللّهُ قَالُواْ بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ شَيْئاً وَلاَ يَهْتَدُونَ [البقرة : 170]
      22‏ ساعت پیش · · 1

    • Karim Eslami سُنَّةَ مَن قَدْ أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ مِن رُّسُلِنَا وَلاَ تَجِدُ لِسُنَّتِنَا تَحْوِيلاً [الإسراء : 77]
      22‏ ساعت پیش · · 1

    • Karim Eslami فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً [فاطر : 43]
      22‏ ساعت پیش · · 1

    • فاروق کوردستانی
      برادر عزیزم كریم جان در جواب گفته اولتان كه فرموده بودی:برادر کردستانی قر"ان میگوید کتاب کافی است أَوَلَمْ يَكْفِهِمْ أَنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ يُتْلَى عَلَيْهِمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَرَحْمَةً وَذِكْرَى لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ [العنك...ادامه ...
      19‏ ساعت پیش · · 2

    • Karim Eslami برادر کوردستانی وقتی قران میگوید کتابی کافی است ملاحظه ی من و شما را نمیکند و حرفش قطعی است اما به گفته ی خودت برادر احادیث تحریف شده اند چرا من منبع نور مانند خورشید را رها کنم و با فانوسی که فتیله و نفت آن تمام شده سعی در پیدا کردن راه داشته باشم
      3 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami برادر قرآن به ما دستور میدهد که فقط از آنچه از جانب خدا برایمان نازل شده پیروی کنیم و غیر از آن از هیچ اولیای دیگری پیروی نکنیم این دستور خداست >>>اتَّبِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ [الأعراف : 3]
      2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami اما برادر کوردستانی چرا باورمندان به حدیث این روایت از ابن عباس را که مسلم و احمد حنبل آن را نقل کرده به کار نمیگیرند ؟ علیکم بسنتی و سنت خلفائ راشدین منبعدی لا تکتبو عنی شیئآ سوی القرآن من کتب شیئآ سوی القرآن فلیمحه احمد حنبل ج 1 ص 171 و صحیح مسلم
      2 ساعت پیش ·

    • فاروق کوردستانی برادر جان متاسفانه ما از همدیگر حالی نمیشویم -سنت رسول الله (ص) فانوس بدون فتیله نیست -- وَدَاعِياً إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجاً مُّنِيراً
      2 ساعت پیش ·

    • فاروق کوردستانی وَجَعَلْنَا سِرَاجاً وَهَّاجاً
      2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami بر شما باد سنت من و سنت خلفای راشدین بعد از من غیر از قران از زبان من چیزی ننویسید و هر کس غیر از قرآن چیزی نوشته آن را از بین ببرد احمد حنبل ج 1 ص 171 و صحیح مسلم
      2 ساعت پیش ·

    • فاروق کوردستانی ازانجایی كه من را نمیشناسی این را بهت میگویم راستش را بهت می گویم --والله قسم من دربیشتر مشكلات زندگیم پیامبر (ص) به خوابم می آید و راهنماییم می كند - چطور بگویم چراغ بدون فتیله - من بسار ناراحات شدم وَدَاعِياً إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجاً مُّنِيراً
      2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami برادر کوردستانی من میگویم خدا قرآن را برسول داد که بر مسلمانها تلاوت کند و پیامبر نمیتوانست غیر از حکم خدا حکم دیگری داشته باشد بسیاری از احادیث مخالف حکم خدا در قرآن است برادر عزیز و حرف رسول نیست
      2 ساعت پیش ·

    • فاروق کوردستانی این حرف جداست - نه اینكه ما باور به سنت و سیره رسول اكرم نداشته باشیم
      2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami احادیث را ایرانیان سیصد سال بعد از رسول نوشتند تمام محدثین ایرانی هستند برادر این برای شما عجیب نیست؟ http://www.quranmoslems.blogspot.com/2010/01/blog-post_2473.html
      2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami نقدی بر تاریخ و تاریخ باوری و احادیث http://www.quranmoslems.blogspot.com/2010/01/blog-post_2473.html
      2 ساعت پیش ·

    • فاروق کوردستانی وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ الَّذِيَ آتَيْنَاهُ آيَاتِنَا فَانسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّيْطَانُ فَكَانَ مِنَ الْغَاوِينَ – صدق الله العظیم
      اعراف – 175--اگرما هم از كلام خدا فاصله بگیریم عاقبتمان این آیه است -اما برادر من منهم باورم براین است در اسلام خدااحكام را تدوین میكند وپیامبر مبین و روشنگر آن احكام تحت راهنماییهای ذات احدیت است
      ،اصل تمام احكام در قران هست و تبین ان در حدیث
      2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami وَدَاعِياً إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجاً مُّنِيراً [الأحزاب : 46]پیامبر توسط قران و نه هیچ چیز دیگری داعیآ الی الله بوده چرا که قران میگوید بوسیله ی این قران تذکر بده انکسی را که از وعدهی من هراس دارد.....فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ [قـ : 45]
      2 ساعت پیش ·

    • فاروق کوردستانی پیامبر همواره تحت حمایت خدا با وحی و الهام غیبی بوده --
      2 ساعت پیش ·

    • فاروق کوردستانی جزء سیره عملی رسول الله(ص) است
      2 ساعت پیش ·

    • فاروق کوردستانی ببخش من میرم نماز اومدم ادامه میدهیم
      2 ساعت پیش ·

    • Fatima Askani قصه ما ب سررسيد،کلاغه هنوز ب خونه اش نرسيد!ب توافق برسيد!
      2 ساعت پیش‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • فاروق کوردستانی ههههههههههههه دستتان درد نكند
      2 ساعت پیش · · 1

    • فاروق کوردستانی از دیروز ادامه بحث تورا میدهم
      2 ساعت پیش ·

    • 2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami از دیدگاه من احادیث مقابل قرآن هستند و نمیگذارند که انسانها احکام قرآن را که بروشنی بیان شده درک کنند مثال حکم سنگسار آیا قران چنین حکمی دارد؟
      2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ [النور : 2]
      2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami چرا احادیث حکم خدا را تغییر داده اند و ضد آن حکم میکنند در قرآن حکم زن و مرد زنا کار بروشنی بیان گردیده یکصد ضربه تازیانه از جنس پوست اما احادیث بر اساس اسراییلیات حکم به سنگسار میدهند چرا؟
      2 ساعت پیش ·

    • Fatima Askani داداش فاروق ببخش شمارو ب جنجال انداختم خودم رفتم.~_~
      2 ساعت پیش‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • Karim Eslami باورمندان به حدیث چرا این روایت را عمل نمیکنید؟ <<<بر شما باد سنت من و سنت خلفای راشدین بعد از من غیر از قران از زبان من چیزی ننویسید و هر کس غیر از قرآن چیزی نوشته آن را از بین ببرد احمد حنبل ج 1 ص 171 و صحیح مسلم
      2 ساعت پیش · · 1

    • Amatallah Fatima Ibraheemi داداش کریم مگه خبر نداری حدیث خوران شب و روز تو انبار مشغول گردگیری احادیثی هستند که زیاد به دلشون نمی چسپه تا دورش باندازند؟!
      2 ساعت پیش‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • Karim Eslami فاطمه ی عزیز من قصد جنجال ندارم برادرم فاروق هم همینطور برای روشن شدن هر یک از ما دیدگاهش را بیان میکند . ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ [النحل : 125]
      2 ساعت پیش ·

    • Fatima Askani داداش کريم،من نگفتم شما قصد جنجال داريد خدايي کرده،سوتفاهم نشه!ب خودم گفتم
      2 ساعت پیش‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • Karim Eslami ...... فَبَشِّرْ عِبَادِ [الزمر : 17]الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ [الزمر : 18] پس بشارت بده بر بنده های من 17 کسانی که سخنان را میشنوند و از بهترین ان پیروی میکنند آنها کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده و آنها صاحبان خرد هستند
      2 ساعت پیش ·

    • Karim Eslami فاطمه جان من وقتی شما دوستان را میبینم یاد این آیه از قرآن می افتم که یاران کهف را مثال میزند>>>>نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُم بِالْحَقِّ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى [الكهف : 13]ما بر تو اخبار آنها را به حقیقت می سراییم انها جوانانی بودند که بر پروردگارشان ایمان آوردند و ما بر هدایتشان افزودیم 13
      2 ساعت پیش ·

    • Fatima Askani شما لطف دارين،داداش~_~
      2 ساعت پیش‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • الرجال حول النبي فاطمة خانم بكو اقاي اسلامي ياد حيث بيامبر مون جي ؟؟؟؟
      37 دقیقه پیش · ویرایش شده · · 1

    • الزيتونة الخضراء جان جان ...:):)
      39 دقیقه پیش · · 2

    • Fatima Askani والله،زيتون جون تو چيزي،بگو ما ک ازخجالت سرخ شديم
      38 دقیقه پیش‏ از راه تلفن همراه‏ · · 2

    • الرجال حول النبي ببخشيد خواهرم من هميشه كوفتم شما خواهر كوجك هستي .... بي ادبي من را ببخشيد منظوري نداشتم !!!
      36 دقیقه پیش · · 3

    • Fatima Askani نه،داداش رجل!إشکال نداره،البته داره،،،،
      34 دقیقه پیش‏ از راه تلفن همراه‏ · · 1

    • Fatima Askani شايد تيکه کلام شما وداداش کريم باشه!~_~
      33 دقیقه پیش‏ از راه تلفن همراه‏ · · 2

    • الرجال حول النبي حالا داري يا نداره ؟؟؟؟؟؟ اما خدم مي دونم اشتباه كردم جون مي خاستم رد دداش كريم را بدم ..
      32 دقیقه پیش · ویرایش شده · · 2

    • Fatima Askani خخخخ،ايندفعه رو نداره،دفعه هاي بعدو داره!~_~
      31 دقیقه پیش‏ از راه تلفن همراه‏ ·

    • الزيتونة الخضراء اقاي كريم اسلامي براشون عاديه چون به همه ميگن جان ولي اقاي رجال سلفي هستن و لا يجوز!:)
      30 دقیقه پیش · · 1

    • الرجال حول النبي بلي خواهرم فطرت هم ردش مي كوند اين حرفها بين زن و مرد نا محرم ... ياني تاثير داري روي قلبها ....
      26 دقیقه پیش · ویرایش شده · · 1

    • الرجال حول النبي من كه بوزش خواستم و تغيرش دادم .. ديكه شما هم به رخ مان نه كيشيد _^_ از خجالت اب شديم !!!
      23 دقیقه پیش · ویرایش شده · · 2

    • الزيتونة الخضراء ههههههه، چشم
      16 دقیقه پیش · ·

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر