۱۳۹۲ تیر ۲, یکشنبه

باب (6): پرهيز نمودن از شومي زنان،

جناب كريم اسلامى من قصد بحث با شما ندارم فقط تذكيرميدهم وهرتوجيه كه در مورد اين ايات فرموديد همون توجيه را به اون احاديث كه از رسول اكرم روايت شده بفرمائيد
الله متعال ميفرمايد
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَأَوْلَادِكُمْ عَدُوًّا لَّكُمْ فَاحْذَرُ‌وهُمْ وَإِن تَعْفُوا وَتَصْفَحُوا وَتَغْفِرُ‌وا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ‌ رَّ‌حِيمٌ ﴿التغابن: ١٤﴾

وَاعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّـهَ عِندَهُ أَجْرٌ‌ عَظِيمٌ ﴿الأنفال: ٢٨﴾
..............................................
Karim Eslami
بخش دیگری از احادیث جعلی زن ستیز در بخاری که قوم نافرمان اسراییل به رسول الله افترا بسته اند خدایا من را ببخش قصد ترویج ندارم برای آگاهی خردمندان اینجا میگذارم

باب (6): پرهيز نمودن از شومي زنان،
1815ـ عَنْ أُسَامَةَ بْنِ زَيْدٍ رَضِيَ اللَّه عَنْهُمَا عَنِ النَّبِيِّ قَالَ: «مَا تَرَكْتُ بَعْدِي فِتْنَةً أَضَرَّ عَلَى الرِّجَالِ مِنَ النِّسَاءِ». (بخارى:5096)
ترجمه: اسامه بن زيد رضي الله عنهما روايت مي‌كند كه نبي اكرم فرمود: «بعد از خودم، هيچ فتنه‌اي براي مردان، زيانبارتر از فتنة زنان، بجاي نگذاشتم».
باب (23): سفارش كردن دربارة زنان
1836ـ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ عَنِ النَّبِيِّ قَالَ: «مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَلا يُؤْذِي جَارَهُ، وَاسْتَوْصُوا بِالنِّسَاءِ خَيْرًا، فَإِنَّهُنَّ خُلِقْنَ مِنْ ضِلَعٍ، وَإِنَّ أَعْوَجَ شَيْءٍ فِي الضِّلَعِ أَعْلاهُ، فَإِنْ ذَهَبْتَ تُقِيمُهُ كَسَرْتَهُ، وَإِنْ تَرَكْتَهُ لَمْ يَزَلْ أَعْوَجَ، فَاسْتَوْصُوا بِالنِّسَاءِ خَيْرًا». (بخارى:5186)
ترجمه: ابوهريره مي‌گويد: نبي اكرم فرمود: «هركس به خدا و روز قيامت، ايمان دارد، همسايه‌اش را آزار ندهد. و با زنان، بخوبي رفتار كنيد و سفارش مرا در مورد آنان، بپذيريد. چرا كه آنها از پهلو (دنده) آفريده شده ‌اند. و همانا كج‌ترين بخش دنده، قسمت بالاي آن است. اگر بخواهي، آنرا راست كني، مي‌شكند. و اگر رهايش كني، همچنان كج، باقي مي‌ماند. پس با زنان بخوبي رفتار كنيد و سفارش مرا در مورد آنان، مد نظر داشته باشيد».
باب (26)
1839ـ عَنْ أُسَامَةَ عَنِ النَّبِيِّ قَالَ: قُمْتُ عَلَى بَابِ الْجَنَّةِ فَكَانَ عَامَّةَ مَنْ دَخَلَهَا الْمَسَاكِينُ، وَأَصْحَابُ الْجَدِّ مَحْبُوسُونَ، غَيْرَ أَنَّ أَصْحَابَ النَّارِ قَدْ أُمِرَ بِهِمْ إِلَى النَّارِ، وَقُمْتُ عَلَى بَابِ النَّارِ فَإِذَا عَامَّةُ مَنْ دَخَلَهَا النِّسَاءُ». (بخارى:5196)
ترجمه: اسامه مي گويد: نبي اكرم فرمود: «كنار دروازة بهشت ايستادم. بيشترين كساني كه وارد بهشت مي شدند، مساكين بودند. و سرمايه داران را (براي محاسبه) نگه داشته بودند مگر جهنميانِ آنان كه دستور داده بودند آنها را به جهنم برند. همچنين كنار دروازة جهنم ايستادم و ديدم كه بيشترين كساني كه وارد آن مي شوند، زنان هستند»
پسندیدم · · Unfollow Post · · در تاریخ ‏ژوئن 3‏ و ساعت ‏11:29‏

  • ‏‎Mahdy Azizi‎‏ و ‏‏3‏ نفر دیگر‏ این را دوست دارند.
  • عبدالله مؤحد اين ايت مباركه را هم توجيه بفرمائيد الله متعال ميفرمايد زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ‌ الْمُقَنطَرَ‌ةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْ‌ثِ ۗ ذَٰلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَاللَّـهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ ﴿١٤﴾ العمران
  • Ali Kh سلام؛من نظر خودم را بیان میکنم! اولا آیه ی نخستی که ذکر کرده اید به بخشی از زنان و فرزندان تخصیص دارد و عام نیست چنانچه الله سبحان میفرماید:ان من ازواجکم و اولادکم..برخلاف آن حدیث که تمام زنان را فتنه دانسته است!
    اما آیه دوم فتنه در قرآن به معنای آزما
    ...دیدن بیش‌تر
  • Karim Eslami آیه نمی گوید زنها فتنه هستند میگوید اموال و اولاد و ازواج شما فتنه هستند >> وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلاَدُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ [الأنفال : 28]اما احادیث زن ستیز برتری جنسیتی قایل هستند مثلآ دنده ی چپ که از اسراییلیات است دقیقآ زن را موجودی نادرست میداند و بیشتر جهنمی ها زنها هستند اینها موهوماتی است که با افتراء برسول برای تخریب شخصیت ایشان نگاشته شده
  • عبدالله مؤحد وعليكم سلام جناب علي خا : ايا شما از پيامبر مكرم اسلام صلواة الله وسلامه عليه بيشتر قران را ميفهميد شما فتنه در قران را به ازمايش توجيه فرمودى پس چرا فتنه كه در حديث ذكر شده را هم به ازمايش توجيه نميكنيد چرا نميگوئيد كه هدف پيامبر هم از فتنه اين است كه الله متعال شمارا توسط( فتنه )زنان ازمايش ميكند .
  • عبدالله مؤحد جناب اسلامى عزيز در اين ايه مباركه الله متعال زنانرا دشمن مردان معرفى فرموده ايا الله متعال هم زن ستيز بوده اعوذ باالله ؟ لله متعال ميفرمايد
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَأَوْلَادِكُمْ عَدُوًّا لَّكُمْ فَاحْذَرُ‌وهُمْ وَإِن تَعْفُوا وَتَصْفَحُوا وَتَغْفِرُ‌وا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ‌ رَّ‌حِيمٌ ﴿التغابن: ١٤﴾
  • Karim Eslami برادر موحد عزیز زوج در قرآن به معنی همسر است و نه به معنی زن و شمولیت عام ندارد آیه خطاب به مومنین است خواه زن باشد ویا مرد در مورد همسرانشان به آنها تذکر میدهد خواه منظور از همسر فرعون باشد یا زن لوط و یا نوح
  • Karim Eslami خطاب قرآن تمام مومنین هستند خواه زن باشد یا مرد فرقی نمی کند و منظور از زوج تنها زنها نیستند و مردان را هم شامل میشود همانگونه که منظور از اولاد فقط دختران نیستند و پسران را هم شامل میشود اگر قصد این بود مینوشت يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ نسائکم وَ بناتکم عَدُوًّا لَّكُمْ سبحان الهه تحریف کردم آیه را برای روشن شدن مطلب نوشتم
  • Karim Eslami برای فهم بهتر که زوج هم به مرد و هم به زن اطلاق میشود به آیه ی زیر توجه کنید >>> يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيراً وَنِسَاء وَاتَّقُواْ اللّهَ الَّذِي تَسَاءلُونَ بِهِ وَالأَرْحَامَ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيباً [النساء : 1]
  • Karim Eslami هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلاً خَفِيفاً فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحاً لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ [الأعراف : 189]
  • Karim Eslami خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَكُم مِّنْ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ يَخْلُقُكُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقاً مِن بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ [الزمر : 6] و ازواج در این آیات شامل مونث و مذکر هر دو است و زوج جنسیت ندارد
  • Karim Eslami أَوْ يُزَوِّجُهُمْ ذُكْرَاناً وَإِنَاثاً وَيَجْعَلُ مَن يَشَاءُ عَقِيماً إِنَّهُ عَلِيمٌ قَدِيرٌ [الشورى : 50]
  • Karim Eslami برادر خیری ازواج زنها نیستند و شامل مردها هم میشود لطفآ شما هم توجه کنید
  • Ali Kh سلام دوباره! متاسفانه شما هنوز هم دارید آیه ی قرآن را با حدیث مقایسه میکنید! اولا اگر معنای فتنه در حدیث را طبق نظرتان به آزمایش بگیریم چند تناقض پیش می آید اولا آزمایش هیچگاه بر مومن زیانبار نیست بلکه عین رحمت است برخلاف ادعای حدیث! دوما این آزمایش فق...دیدن بیش‌تر
  • Ali Kh در قرآن کریم زن و مرد بطور یکسان مورد "فتنه=آزمایش"قرار میگیرند برخلاف حدیث شما که اگر هم بر فرض محال آنرا آزمایش بگیریم تنها زنان را مشمول دانسته است,به آیه ی زیر توجه کنید:و لا تمدن عینیک الی ما متعنا به ازواجا منهم زهره الحیاه الدنیا لنفتنهم فیه و رزق ربک خیرا و ابقی (طه 131) با همین آیه حدیث مذکوره رد میشود!
  • Ali Kh مسأله بعد بازهم تکرار باید کنم که ازواج و اولاد انسان در آیه ی نخست مذکوره تان عام نیست! ان من ازواجکم و اموالکم عدوا لکم.."من" در اینجا موصول استثناء است! یعنی بخشی از ازواج و اموالتان نه همه آنان!

    نکته بعد سیره انبیاء است که معنای فتنه در آیه ی دوم
    ...دیدن بیش‌تر
  • Ali Kh تشکر برادر فاضلم اسلامی ! از تذکر بجا و درستتان! حق با شماست!
  • عبدالله مؤحد جناب اسلامى عزيز درست كه معانى عام دارد شامل مرد وزن است ولى با اين توجيه كه ارائه فرموديد نميتوانيد معاني ايات را عوض كنيد بايد سبب نزول ايت وتوجيه پيامبر اكرم را در شان نزول ايت در نظر بگيريد در اكثر تفاسير اهل سنت ( مِنْ أَزْوَاجِكُمْ )شامل زنان ميش...دیدن بیش‌تر
  • عبدالله مؤحد به اين دو ايات توجه بفرمائيد الله متعال حكم زن زناكار را قبل از مرد زناكار ومرد دزد را قبل از زن دزد بيان فرموده است پس از اين ايات استنباط ميشود كه عده از زنان باعث فتنه مردان ميشوند (الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِا...دیدن بیش‌تر
  • Amatallah Fatima Ibraheemi آقا عبدالله موحد از کجای حکم اول بودن را استنباط کردید؟ از اینکه مثلا گفته الزانیه و الزانی و نگفته الزانی و الزانیه!؟ این توجیه خیلی پوچ است حکم الهی زن و مرد ندارد بر هر کسی که مستحق است اجرا شدنی ست
  • Karim Eslami اگر این گونه است مجازات الهی برای مردان چرا با زنان برابر است ؟ آیا این عدالت است ؟ مگر خدا نمیگوید لا یکلف الله نفسآ الا وسعها ؟ چرا مرد که برتر آفریده شده به پندار شما باید با زنی که پست تر آفریده شده یکسان مجازات شوند؟
  • Karim Eslami در قرآن میخوانیم >> وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالأَنفَ بِالأَنفِ وَالأُذُنَ بِالأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ [المائدة : 45]
  • Amatallah Fatima Ibraheemi آره به خدا! یادم اومد میگن زنان ناقصات عقل هستن! پس چجوری با مرد که کامل العقله یه حکم بگیره!!؟
  • Karim Eslami این نفس مرد است یا زن؟ آیا اگر نفس و چشم و بینی و گوش و دندان زن و مرد اگر به پندار شما برابر نیست من اگر بخواهم به حکم خدا عمل کنم برای مردی که زنی را کشته چه کنم و یا اگر زنی مردی را کشت باید دو زن اعدام کنم ؟ و همین مطلب را در قصاص چشم و بینی و گوش و دندان هم دارم؟
  • Karim Eslami برادر عزیز انسانها در پیشگاه خدا برابر آفریده شده اند این حکم خدا در قرآن است که با حکم حدیث متضاد است و باور مندان حدیث باید حکم خدا را عمل کنند اما باورهایشان مانع و صد راه انها میشود
  • عبدالله مؤحد شما متوجه كمنت من نشدين اين دو ايات توجه بفرمائيد الله متعال حكم زن زناكار را قبل از مرد زناكار ومرد دزد را قبل از زن دزد بيان فرموده است پس از اين ايات استنباط ميشود كه عده از زنان باعث فتنه مردان ميشوند (الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَا...دیدن بیش‌تر
  • Karim Eslami اما استدلال شما را با آیه ای از قرآن رد میکنم اگر مردان بر زنان تفوق دارند همانگونه که ذکر کردید به همین دلیل میگویم استغفروالله زنها بر مردها توفق دارند طبق این آیه که ابتدا نام زنها آمده و بعد مرد>> أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَى نِسَآئِكُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ ...... [البقرة : 187]
  • عبدالله مؤحد دوست عزيز در مورد زنا ابتدا از زن (الزانيه ) زن زنا كار ( والزانى ) مرد زناكار ذكر شده است اما در مورد دزد ابتدا (وَالسَّارِ‌قُ) مرد دزد ( وَالسَّارِ‌قَةُ ) زن دزد ذكر شده علت ذكر زن زناكار قبل از مرد زناكار اين است كه سبب اكثر فساد در جامعه عده از زنان ميباشند اما علت ذكرمرد دزد قبل از زن دزد اين است كه اكثر دزدى در جامعه توسط مردان است چون مرد مسئوليت خرچ زن وفرزندان را دارد
  • Karim Eslami استنباط شما از دید من مورد قبول نیست
  • Mohammad Khonji "يا ايها الذين آمنوا إذا اقمتم إلى الصلوة فاغسلوا وجوهكم و أيديكم إلى المرافق وامسحوا برؤوسكم و أرجُلَكم إلى الكعبين"(1)
    الان استنباط برادرمان مورد قبول شد برايتان
  • Reza Asgharzadeh آقای موحد اولا طبیعت فعل زنا کار با دزدی فرق می کند . زنا امری دو طرفه میان مرد و زن است! و ثانیا این تصور که فحشا و زنا زائیدۀ فتنۀ زنان است ادعای کذبی است که هیچ دلیل علمی و واقعیت عینی ندارد.
  • Karim Eslami محمد خنجی منظورتان از آیه را متوجه نشدم لطفآ توضیح دهید
  • عبدالله مؤحد جناب اسلامى عزيز ميشه اين دو ايه مباركه را روشن بسازيد؟
    چرا الله متعال زن زناكار را قبل از مرد زناكار ذكر كرده است؟
    چرا مرد دزد را قبل از زن دزد ذكر كرده است ؟
    سبب وعلت ذكر زن زنا كار قبل از مرد زناكار ومرد دزد قبل از زن دزد در چيست ؟
    ...دیدن بیش‌تر
  • Mohammad Khonji و چرا وجوهكم قبل از ايديكم امده
  • Reza Asgharzadeh ترتیب وضوست!؟ اما استدلال آقای موحد بیهوده است زیرا آن را کسی جز خود خدا بطور قطعی نمی داند . فقط حدس و گمان است .
  • عبدالله مؤحد جناب اسلامى عزيز
    چرا الله متعال زن زناكار را قبل از مرد زناكار ذكر كرده است؟
    چرا مرد دزد را قبل از زن دزد ذكر كرده است ؟
    سبب وعلت ذكر زن زنا كار قبل از مرد زناكار ومرد دزد قبل از زن دزد در چيست ؟
    ...دیدن بیش‌تر
  • Qais Nejat ﺁﻗﺎﻱ ﻣﻮﺣﺪ ﭘﻴﺶ و ﭘﺲ ﻧﺪاﺭﻩ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﻣﻴﺸﺪ......اﮔﺮ ﺟﺎﺵ ﻫﻢ ﻋﻮﺽ ﻣﻴﻜﺮﺩ ﻣﻂﻤﻌﻦ ﺑﺎﺵ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﭼﺮا ﻣﻴﭙﺮﺳﻴﺪﻳﺪ.......
    ﻣﻦ ﺑﺎ ﺁﻗﺎﻱ ﻛﺮﻳﻤﻲ ﻣﻮاﻓﻖ ﻫﺴﺘﻢ, ﭘﻴﺶ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﺯﻥ و ﻣﺮﺩ ﻣﻂﺮﺡ .....اﮔﺮ ﺩاﺳﺘﺎﻥ ﺁﺩﻡ و ﺯﻭﺟﺶ ﺭا ﺑﺨﻮﻧﻴﺪ, ﻫﺮ ﺣﺮﻓﻲ ﻛﻪ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺷﺎﻥ ﺳﺨ
    ...دیدن بیش‌تر
  • Karim Eslami محمد خنجی ترتیب در آداب وضو
  • Karim Eslami عبدالله موحد عزیز چرا خدا چشم انسان را کف پایش قرار نداده چرا دستهای من 50 انگشت ندارد چرا گردن من 360 درجه نمی چرخد سوال شما اینگونه سوالیست که اگر به اطراف خود نگاه کنید برادر بسیار میتوانید سوال کنید
  • عبدالله مؤحد جناب كريم اسلامى قران كريم جامع الكلام و معجزه است اياتش با معانى واضح وروشن وعلمى بيان شده است شما كه خودرا قرانى ميناميد بايد به قران وارد باشيد اين نميشه كه سوال قرانى را با تمسخر جواب بديد الله متعال انسان را افريده است وميداند كه در نفسش چه ميگذر...دیدن بیش‌تر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر