۱۳۹۲ تیر ۲, یکشنبه

اطاعت کردن از قرآن اطاعت کردن از رسول است

اطاعت کردن از قرآن اطاعت کردن از رسول است
رسول برای ما فقط یک کتاب آورد و آن هم قرآن است اطاعت از قرآن اطاعت از رسول است اطاعت از فرامینی که رسول توسط وحی در یافت کرد و آن را به مومنین ابلاغ کرد و اگر کسی مقابل حکم الله در قرآن حکم دیگری را باور کند مشرک به خداست آیا حدیثی از ابراهیم یا نوح یا عیسی و موسی و صالح و هود و...... دارید ؟
وَمُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَلِأُحِلَّ لَكُم بَعْضَ الَّذِي حُرِّمَ عَلَيْكُمْ وَجِئْتُكُم بِآيَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَأَطِيعُونِ [آل عمران : 50] و تصديق كننده اي به آنچه در حضور من است از تورات تا حلال كنم بعضي از آنچه را كه بر شما حرام شده بود و برای شما آيه ای از پروردگارتان آوردم پس حدود خدا را رعایت کنید و ازمن اطاعت كنيد 50
وَلَمَّا جَاء عِيسَى بِالْبَيِّنَاتِ قَالَ قَدْ جِئْتُكُم بِالْحِكْمَةِ وَلِأُبَيِّنَ لَكُم بَعْضَ الَّذِي تَخْتَلِفُونَ فِيهِ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ [الزخرف : 63] و وقتی که عیسی با دلایل روشن آمد گفت : البته برای شما حکمت را آوردم و برای اینکه بعضی از چیز هایی که درآن اختلاف دارید را برای شما بیان کنم پس حدود خدا را رعایت کنید و از من اطاعت کنید
أإِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ نُوحٌ أَلَا تَتَّقُونَ [الشعراء : 106] إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ [الشعراء : 107] فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ [الشعراء : 108] وقتی که برادرشان نوح گفت آیا حدود خدا را رعایت نمی کنید ؟ 106 البته من برای شما رسولی امین هستم 107 پس حدود خدا را رعایت کنید و از من اطاعت کنید 108
إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ هُودٌ أَلَا تَتَّقُونَ [الشعراء : 124] إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ [الشعراء : 125] فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ [الشعراء : 126] وقتی که برادرشان هود به آنها گفت چرا حدود خدا را رعایت نمی کنید 124 من برا ی شما پیامبری امین هستم 125 پس حدود خدا را رعایت کنید و از من اطاعت کنید 126
إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ صَالِحٌ أَلَا تَتَّقُونَ [الشعراء : 142] إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ [الشعراء : 143] فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ [الشعراء : 144] وقتی که برادرشان صالح به آنها گفت آیا حدود خدا را رعایت نمی کنید ؟ 142 البته من فرستاده ای امین برای شما هستم 143 پس حدود خدا را رعایت کنید و من را اطاعت کنید 144
إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ [الشعراء : 161] إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ [الشعراء : 162] فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ [الشعراء : 163] وقتی که برادرشان لوط به آنها گفت : چرا حدود خدا را رعایت نمی کنید ؟ 161 البته من برای شما پیامبری امین هستم 163 پس حدود خدا را رعایت کنید و من را اطاعت کنید 163
إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَيْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ [الشعراء : 177] إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ [الشعراء : 178] فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ [الشعراء : 179] وقتی که شعیب به آنها گفت چرا حدود خدا را رعایت نمی کنید 177 قطعآ من برای شما فرستاده ای امین هستم 178 پس حدود خدا را رعایت کنید و من را اطاعت کنید 179
در تمام آیات فوق پیامبران مختلف می گویند که از من اطاعت کنید منظور آنها اطاعت از اوامر و دستورات خداوند است که بوسیله ی کتاب بر پیامبر داده میشد و نه اینکه پیامبران بتوانند دخل و تصرفی در حکم خدا کنند حال اگر عده ای گمان میکنند که اطاعت از رسولان اطاعت از احادیث است لطفآ احادیث این پیامبران را که ما به همه ی آنها طبق آیات قرآن ایمان داریم برایمان منتشر کنید تا مشخص گردد که چقدر به راه باطل میروید زیرا احادیث سیصد سال بعد از رسول نوشته شده اند و هیچ سندیتی ندارند http://www.quranmoslems.blogspot.com/2010/01/300_30.html
اما قران در زمان رسول نگاشته شده http://www.quranmoslems.blogspot.com/2010/01/blog-post_30.html

  • ‏‎Rasool Sadeghi‎‏ و ‏‎Amatallah Fatima Ibraheemi‎‏ از این خوششان آمده.
  • Karim Eslami أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا [محمد : 24]
  • Karim Eslami ....كَذَلِكَ نُفَصِّلُ الآيَاتِ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ [يونس : 24]
  • Karim Eslami أَوَلَمْ يَكْفِهِمْ أَنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ يُتْلَى عَلَيْهِمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَرَحْمَةً وَذِكْرَى لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ [العنكبوت : 51]
  • Karim Eslami أَفَغَيْرَ اللّهِ أَبْتَغِي حَكَماً وَهُوَ الَّذِي أَنَزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّلاً وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْلَمُونَ أَنَّهُ مُنَزَّلٌ مِّن رَّبِّكَ بِالْحَقِّ فَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ [الأنعام : 114]
  • Karim Eslami وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ [القمر : 17]
  • Abdollbaset Mohamadpoor پیامبر ص هرگز چیز از خودش و بدن اذن واراده الله نمی گفت (در باب دین) که شما میخواهید به اثبات برسانید که حکم از آن الله میباشد!
    وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ-إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ.
    مگر میشود بدون اتکا و اعتماد به نبی اکرم ص دین را تبیین نمود؟ مگر رسول الله رابط بین ناس و الله نبوده؟
  • Abdollbaset Mohamadpoor اینکه باب جعل در احادیث باز بوده و نمی توان به تمام آنها اعتماد کرد حقیقتیست انکار ناشدندی اما به هیچ عنوان دلیل خوبی برای انکار حدیث نیست!
    فرض را بر این بگذارید که شما هیچ چیزی راجع به نماز و زکات نشنیده اید و یا .... آیا میتوانید با اتکای محض به قرآن
    ...دیدن بیش‌تر
  • Abdollbaset Mohamadpoor قرآن به تنهایی برای رستگاری کافیست اما به هیچ عنوان تشریح تمام جزئیات احکامش در آن ذکر نشده!
  • Karim Eslami http://quranmoslems.blogspot.com/2010/01/blog-post_23.html
    quranmoslems.blogspot.com
    بنام خدای بخشاینده بخشنده (1) حمد و سپاس فقط مخصوص خدا پروردگار جهانها میباشد( 2...ادامه ...
  • Karim Eslami Abdollbaset Mohamadpoor پیامبر ص هرگز چیز از خودش و بدن اذن واراده الله نمی گفت (در باب دین) که شما میخواهید به اثبات برسانید که حکم از آن الله میباشد! )))) ((((( این را قران به اثبات میرساند که احکام دین فقط مخصوص خداست و احدی در آن شرکت ندارد من جهت یاد آوری چند آیه از آیات قران را اینجا نوشتم
  • Amatallah Fatima Ibraheemi برادر عبدالباسط مثل من برويد تمام روايتهاى مربوط به نماز را مراجعه كنيد ببينيد چه مسلمانی الآن برای ادای نماز عصر اول 3 رکعت ادا میکند بعد از خروج از خانه و صحبت کردن با افراد خانه و کوچه باز گشته و یک رکعت دیگر ادا می کند تا بشود 4!؟ روایات حتی در صیغ...دیدن بیش‌تر
  • Abdollbaset Mohamadpoor پس شما لطفا برایمان طبق آیات قرآنی و بدون پیش زمنیه ذهنی از شکل نماز، آنرا را برایمان تبیین کنید؟
    و یا تعداد دفعات طواف بدور کعبه و یا کمیت ذکات را لطفا برایمان توضیح بدهید!
  • Hiwa Kurdistani خواهر امةالله بارها عرض کرده ام خدمتتون،حدیث بخشی از سنت است،احادیثی قابل قبول هستند که در تبیین قرآن باشند و معارض نباشند،حال اگر شما احادیث خلاف دیدد باید آن را دراین باب قرار دهید نه زمینه حمله به منابع اهل سنت،نمی توانید منکر سنت شوید ولی می توانید به روایت های دروغین و معارض با قرآن بپردازید
  • Abdollbaset Mohamadpoor موضع شما عزیزان نسبت به قرآن کاملا مانند موضع کثیری از کفار در قبال اسلام است!
    آنان (تصور تروریستی که از مسلمین دارند) باعث نفرتشان از اسلام شده و شما نیز (احادیث جعلی که گاها متن کوبنده و غیر عقلانی دارند) باعث نفرتتان از حدیث شده.
    آیا اوسطی وجود ندارد؟
  • Reza Asgharzadeh آقای محمد پور یک بحث مهم دیگر هم هست که در محافل روشنفکری جریان دارد و آن این است که تعریف " سنت " چیست؟ آیا آن پیروی از عین سنت در عصر پیامبر و صحابه است یا پیروی از موازین و الگوها ؟ من معتقد به دومی هستم زیرا نمی توان در دنیای پیچیدۀ امروز تماما از مصادیق سنت پیروی کرد بلکه اجتهاد بر اساس عقل و وجدان و نیازهای زمان لازم است.
  • Abdollbaset Mohamadpoor دقیقا همین طور است پیروی از مقاصد شارع!
    اما به نظر بنده از آنجاییکه مصلحت احاکم تعبدی از جمله مصلحت های خفیه میباشند به هیچ عنوان آنان را نمیتوان مشمول این حکم کرد اما احکام اجتماعی که مصلحتشان هویداست را میتوان طبق آن قاعده تغییر داد و به عین نتیجه و مقصد رسد.
  • Karim Eslami نماز قبل از رسول بوده و موحدان نماز می خواندند و محمد رسول الله نیز مامور به اقامه ی نماز با مومنین شده
  • Karim Eslami مسلمانها 300 سال بعد از پیامبر بدون اینکه هیچ کتاب حدیثی باشد نماز میخواندند بدون اینکه نیازی به کتابهای حدیث باشد
  • Karim Eslami دستور خدا به رسول برای اقامه ی نماز با مومنان روشن است و نیازی به توضیح ندارد >>> وَإِذَا كُنتَ فِيهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلاَةَ فَلْتَقُمْ طَآئِفَةٌ مِّنْهُم مَّعَكَ وَلْيَأْخُذُواْ أَسْلِحَتَهُمْ فَإِذَا سَجَدُواْ فَلْيَكُونُواْ مِن وَرَآئِكُمْ وَلْتَأْتِ طَآئِفَةٌ أُخْرَى لَمْ يُصَلُّواْ فَلْيُصَلُّواْ مَعَكَ و نساء 102
  • Karim Eslami برای دانستن کیفیت و مقدار زکات برای من تنها یک آیه کفایت میکند >>> لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَيْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِيمٌ [آل عمران : 92]
  • Karim Eslami در طواف کعبه تعداد دورها برایم مهم نیست زیرا قران چیزی نگفته اما طواف را گفته شما هر چند بار انجام دهی صحیح است و نیازی به ملا و ماموستا و امام ندارم زیرا خدا پیامش را برایم بروشنی بیان کرده
  • Karim Eslami اما برادر عبدالباسط و برادر کردستانی برای فهم مطالب قرآن باید دین را برای خدا خالص کردانیم تا مفاهیم قران را مس کنیم اول باید خود را از سالوس و آلودگی ها پالایش کنیم تا مطهر گردیم سپس قرآن را مس میکنیم و مفاهیم آن را در می یابیم
  • Karim Eslami فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ [الواقعة : 75]وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ [الواقعة : 76]إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ [الواقعة : 77]فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ [الواقعة : 78]لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ [الواقعة : 79]تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ [الواقعة : 80]أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ [الواقعة : 81]
  • Abdollbaset Mohamadpoor حالا شما بفرمائید که این شیوه نماز خواندن که قبل از پیامبر ص نیز صورت می گرفته چطور بوده؟
    طبق کدام سند؟
  • Abdollbaset Mohamadpoor منظورم سند شیوه نماز خواند است!
  • Abdollbaset Mohamadpoor و نیز بفرمائید که آیه (فإسئلوا أهل الذكر إن كنتم لا تعلمون) به چه معنایی میباشد؟
    و اولی الامر به چه کسانی میگویند و کاربردشان چیست؟
    و اینکه چرا در آیه ذکر گردیده که از الله و رسولش پیروی کنید؟ و به تنهایی نامی از الله ذکر نگردیده؟
    اگر حدیث مصداق خارجی و قرآنی ندارد چرا در اکثر آیات در کنار نام الله نام رسول ذکر شده؟ اصلا چه لزومی به ذکر نام رسول بوده؟
  • Reza Asgharzadeh احسنت ! اما خب جناب محمدی آنها خواهند گفت که رسول فقط بلندگوی کلام خداست!!
  • Karim Eslami اهل ذکر = اهل قرآن هستند که فقط به کلام خدا ایمان دارند واز کلام خدا پیروی می کنند و با کلام خدا هدایت می یابند <<< وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ إِلاَّ رِجَالاً نُّوحِي إِلَيْهِمْ فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ [النحل : 43]
  • Karim Eslami وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ إِلاَّ رِجَالاً نُّوحِي إِلَيْهِمْ فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ [الأنبياء : 7]
  • Karim Eslami اولی الامر متخصصان در کارها هستند کسانی که در کارها صاحب نظرند و آماتور نیستند حرفه ای های در یک کار را اولی الامر میگویند که میتوانند استنباط کنند
  • Karim Eslami برادر عبدالباسط پیروی از قرآن پیروی از رسول و پیروی از خداست خودتان را گول نزنید قرآن میگوید میان خدا و رسول را جدا نکنید پیروی ازبخاری و محدثین دیگر پیروی از رسول نیست
  • Karim Eslami وَالَّذِينَ آمَنُواْ بِاللّهِ وَرُسُلِهِ وَلَمْ يُفَرِّقُواْ بَيْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ أُوْلَـئِكَ سَوْفَ يُؤْتِيهِمْ أُجُورَهُمْ وَكَانَ اللّهُ غَفُوراً رَّحِيماً [النساء : 152]
  • Karim Eslami چرا اکثرآ نام الله و رسول ذکر شده زیرا خدا پیامش را توسط رسول به ما میدهد و رسول کلام خدا را در قرآن به ما می دهد و اسراییلیات کتب حدیث کلام رسول نیستند
  • Karim Eslami در باره ی خواندن و چگونگی خواندن نماز هم در کامنتهای بالا براتون توضیح نوشتم که نیازی به احادیث نیست و رسول به مومنین آموخته و 300 سال بعد از مرگ رسول مومنین بدون کتاب بخاری و دیگر کتابهای حدیث نماز می خواندند
  • Karim Eslami إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَن يُفَرِّقُواْ بَيْنَ اللّهِ وَرُسُلِهِ وَيقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَن يَتَّخِذُواْ بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلاً [النساء : 150]
  • Abdollbaset Mohamadpoor تا آن جاییکه بنده مطلع هستم تدوین احادیث از زمان عمر بن عبدالعزیز آغاز شده نه 300 سالی که شما میگویید!
  • Mahdy Azizi نزدیک سال 130 تا 150 نوشته شد.
  • Abdollbaset Mohamadpoor این دیدگاه شما نسبت به مقوله وحی خود تبعات ناخوشایندی اجتماعی را در بر خواهد داشت!
    بنابر اعتقاد شما (آنطور که من برداشت کرده ام) وقتی حکم از آن خداست و قرآن هم به شیوه لفظی بر محمد ص نازل شده پس دیگر تمام احکام باید بدون در نظر داشت مقاصد و مکان و زمان اجرا گردند.
    یعنی نمیتوان جایگزینی برای آنها که هدف و مقصد و رضایت شارع را در پی داشته باشد تبیین نمود.
  • Abdollbaset Mohamadpoor و از جهتی هم احساس میکنم دغدغه شما همانا خلط دولت و دین است!
    لطفا این نکته را در نظر داشته باشید مادامیکه فقط چند نفر محدود خود را صاحب نظر میدانستند به تبع از آنان ملت واحد اسلام به ملتی پراکنده و شاخه شاخه تبدیل گردید، حال شما این اصل را تعمیم دهید
    ...دیدن بیش‌تر
  • Abdollbaset Mohamadpoor خوب دوست گرامی شما نیز سخن بنده را صحه میگذارد مگر اصحاب و یاران نبی اکرم شیوه نماز خواندن را از چه کسی آموختند؟ شخصی غیر از محمد ص؟
    و بر سر اینکه نماز یکی ز احکام امضائی بوده و در آیین پیشین نیز رواج داشته هیچ بحثی نیست! همانطور که قربانی کردن نیز بود
    ...دیدن بیش‌تر
  • Abdollbaset Mohamadpoor در قرآن به قطع دست سارق اشاره شده شما لطفا برایمان تبیین بفرمائید که این حکم چه زمانی قابل اجراست و چه زمانی نیست و در قبال چه میزانی باید اجرا گردد و چطور؟
    آیا دست از آرنج قطع میگردد یا انگشتان؟
    آیا این حکم قابل تعلیق است یا خیر؟
  • Abdollbaset Mohamadpoor به شما پیشنهاد میکنم مبحث وحی را از منظر دکتر عبداکریم سروش و نصر ابو حامد زید مورد مداقه و مطالعه قرار دهید.
  • Abdollbaset Mohamadpoor گاهی احساس میکنم عداوت شما بابت حدیث نیست بلکه بابت شخصیت هاییست که احادیث را جمع آوری کرده اند!
  • Abdollbaset Mohamadpoor بهتر است بجای انکار حدیث به نقد و بررسی آن بپردازید!
  • Abdollbaset Mohamadpoor واقعا این 300 سال را بر چه اساسی میگویید؟
  • Karim Eslami اولآ من سروش را انسان دو رو و منافقی میدانم که گاهی برای ثبت موقعیتش در ایران راست راست میشود و در مقابل قتل عام و زندانی کردن آزادی خواهان خاموش است و گاهی برای خوشامد غرب چرندیاتی را بلغور میکند تا خود را روشنفکر جلوه دهد و از اسلام مایه می گذارد
  • Karim Eslami کار من از روی عداوت نیست و قتی تحقیقاتم مسایل را برایم تبیین میکند وقتی ما قرآن را از منابع دیگر مانند حدیث برسی کنیم نتیجه همین است برادر که شما بریدن دست را از من می خواهید در حالیکه حکم سارق در قرآن بریدن دست نیست
  • Karim Eslami http://quranmoslems.blogspot.com/2010/01/blog-post_6247.html
    quranmoslems.blogspot.com
    بنام خدای بخشاینده بخشنده (1) حمد و سپاس فقط مخصوص خدا پروردگار جهانها میباشد( 2...ادامه ...
  • Karim Eslami اولین کاتب حدیث محمد بخاری جعفی متولد 195 و متوفای 256 هجری است برای بررسی بیشتر محدثین و نوع کتابت انها لطفآ مطالبم را در وبلاگ زیر بخوانید
  • Karim Eslami http://quranmoslems.blogspot.com/2010/01/300_30.html
    quranmoslems.blogspot.com
    بنام خدای بخشاینده بخشنده (1) حمد و سپاس فقط مخصوص خدا پروردگار جهانها میباشد( 2...ادامه ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر