-
Masood Adeliآیا آیه زیر اجازه ازدواج دادن بانوان را به مردان می دهد:
{وَلَا تَنكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتَّىٰ يُؤْمِنَّ ۚ وَلَأَمَةٌ مُّؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ ۗ وَلَا تُنكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّىٰ يُؤْمِنُوا ۚ وَلَعَبْدٌ مُّؤْمِنٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ ۗ أُولَـٰئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ ۖ وَاللَّـهُ يَدْعُو إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ ۖ وَيُبَيِّنُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ} ﴿2:221﴾
چون زمان صحبت برای آقایان از فعل "تَنكِحُوا" که در حالت صحیح فعل است استفاده میشود ولی برای بانوان، از فعل "تُنكِحُوا" که حالت مجهول است استفاده می کند.
این آیه خود به عنوان دلیلی بر حتمی بودن اجازه پدر برای ازدواج دختران استفاده می شود.
اما این محدودیت را برای آقایان اعمال نمی کند.پسندیدم · · Unfollow Post · پنجشنبه، 10:48 نزدیک Tehran, Iran- Amatallah Fatima Ibraheemi این را میپسندد.
Amatallah Fatima Ibraheemi این آیه اتفاقا خطاب به شکل دیگری ست یعنی برعکس اونچی تصور کردید! سخن از این است که مرد آزادی ندارد با زن مشرک ازدواج کند و مردان مشرک هم در ازدواج با زنان مومن مورد تایید نیستند یعنی اصل در اینجا تحدید ازدواج مردان است و ربطی به شهود یا سرپرستی یا ولی امر نیستپنجشنبه، 11:08 از راه همراه · نمیپسندم · 3Masood Adeli خوب یعنی اینکه اینجا اجازه ازدواج را با بانوان مشرک به آقایان نداده ولی مجری این قانون را خود آقایان معرفی کرده ولی بلعکس برای زنان، اجرای این قانون رو دوباره بر عهده مردان گذاشتهAmatallah Fatima Ibraheemi در خطاب دوم که سخن از نکاح مردان مشرک است خطاب مجهول اومده البته در زبان همیشه خطاب جمع مذکر به معنای جنسیت نیست بلکه به معنای عمومیت و جامعه می باشدپنجشنبه، 11:17 از راه همراه · نمیپسندم · 2Masood Adeli خانم ابراهیمی خیلی خوب می شد اگر یکبار ترجمه کامل این آیه را برایم می گذاشتیدAmatallah Fatima Ibraheemi وَلَا تَنْكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتَّىٰ يُؤْمِنَّ ۚ وَلَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ ۗ وَلَا تُنْكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّىٰ يُؤْمِنُوا ۚ وَلَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ ۗ أُولَٰئِكَ يَدْ...دیدن بیشترپنجشنبه، 11:59 از راه همراه · ویرایش شده · پسندیدمKarim Eslami نکح هم بصورت لازم آمده که معنی آن ازدواج کنید و هم بصورت فعل متعدی آمده که به معنی ازدواج بدهید ودر این آیه اگر آن را به معنی لازم بگیریم با اینکه فعل مجهول است میشود ازدواج کرده شود و اگر تعدی را اصل بگیریم میشودازدواج داده شودMasood Adeli خوب پس خانم ابراهیمی، شما هم بصورت مجهول "و (زنان خود را) به ازدواج مردان مشرک در نیاورید" ترجمه کردید، پس در اینجا زن حق انتخاب ندارد و مردان دور و برش باید این انتخاب را انجام بدهند!Karim Eslami اما اجازه ی خانواده را می توان از آیات دیگر استنباط کرد>.........َفانكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ فَإِذَا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَلِكَMasood Adeli پس بانوان برای ازدواج نیازمند به اجازه هستند، ولی آیا این برای آقایان هم هست؟ آیااین تبیعیضی در حقوق زن نیست؟Karim Eslami ترجمه قابل فهم تر را در www.qurantarjome.blogspot.com ببينيدqurantarjome.blogspot.comاقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ(3)الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ(4)عَلَّمَ الْإِنسَان...ادامه ...Amatallah Fatima Ibraheemi نه اجازه از هیچکس گرفته نمیشه جز الله اصل اذن یعنی اطلاع و آگهی نه اجازه گرفتن یا دادنپنجشنبه، 13:56 از راه همراه · پسندیدم · 1Amatallah Fatima Ibraheemi اتفاقا ازدواج به دست زن است نه مرد! **** و لقد اخذن منکم میثاقا غلیظا خداوند بوضوع بیان می دارد که زنان میثاق غلیظ یعنی تعهد سنگین از مردان می گیرند درحالیکه نیامده مردان نیز از زنان میثاق غلیظ می گیرند -اصل ازدواج با موافقت زن است و اجازه یعنی شریعت الهی که اساس شرعیت ازدواج ایمان و قبول احکام الهی ستپنجشنبه، 13:59 از راه همراه · پسندیدم · 1Amatallah Fatima Ibraheemi اما اذن اهل یعنی اطلاع دادن به کسانی که در ارتباط با زن هستند و معلومیت و آشکاری ازدواج زن برای حفظ حقوق زن و نسبت فرزند به پدر است یعنی اگر زنی در هرجای عالم خود اعلام کند فلان مرد همسرش هست این همان اذن یا اطلاع عمومی ست و مهم نیست دیگران از این اذن خوششان آید و پایکوبی کنند یا داد و بیداد!پنجشنبه، 14:03 از راه همراه · نمیپسندم · 2Amatallah Fatima Ibraheemi در ضمن آقا مسعود من ترجمه ی آماده ی د حسین گلداری آوردم و متاسفانه دست کاری نکرده بودم!!پنجشنبه، 14:11 از راه همراه · ویرایش شده · نمیپسندم · 2Amatallah Fatima Ibraheemi اجازه ی پدر یا ولی امر بدعتی ست که احبار مذاهب بوجود آورده اند تا بتوانند دختر بچه ی نابالغ را از پدرش بخرند! و دختران آنچنان بی اراده و ذلیل باشند که میلی به تحقیق و دانش در خود نیابند و جامعه در کنترل مردان بماند البته مردانی که غرق افکار شهوانی و حیوانی شده و اوج فکری شان در بطون کتابهای توضیح المسائل مفتيان و مراجع به نمايش گذاشته میشود!!پنجشنبه، 14:10 از راه همراه · نمیپسندم · 2Jila Movahed ضمن تشکر از توضیحات خانم ابراهیمی و آقای اسلامی، اضافه می کنم که " بهتر است فرزندان(چه پسر و چه دختر )،در امور مهم بخصوص ازدواج به علت تجربیات بیشتر والدین با آنها مشورت کنند.Masood Adeli خانم موحد سوال بنده بر سر مشورت کردن یا نکردن نیست، سوالم درباره این است که آیا این حکم برای بانوان گفته شده و برای آقایان گفته نشده و آیا این یک تبیعیض است؟!Karim Eslami تنکحو امشرکین دقیقآ به معنی اینست که ای زنها به ازدواج مشرکین در نیاییدKarim Eslami یعنی اگر مشرکین از شما درخواست ازدواج کردند به آنها جواب رد بدهید مخاطبش خانمها هستندKarim Eslami اما آیا این یک تبعیض است به نظرم خیر همانطور که گفتم شرط ازدواج ابتدا توافق و رضایت طرفین است همانگونه که در طلاق همینطور است اما در ازدواج مرد متحمل هزینه است و خواستگاری توسط مرد انجام میگیرد و خانم فقط باید قبول کند و یا نکندKarim Eslami با زنان مشرک ازدواج نکنید تا وقتی ایمان بیاورند و البته زنی خدمتکار و مومن بهتر است از زنی مشرک و اگر چه (زن مشرک) شما را به تعجب وا دارد و با مردان مشرک ازدواج نکنید تا وقتی ایمان بیاورند و البته مرد خدمتکار مومن از مردی مشرک بهتر است و اگرچه شما را به تعجب وا دارد آنها هستند که بسوی آتش دعوت می کنند و خدا دعوت میکند بسوی بهشت و آمرزش با اجازه او و نشانه هایش را برای مردم بیان می کند شاید آنها پند گیرند ﴿۲۲۱﴾23 ساعت پیش · پسندیدم · 1Amatallah Fatima Ibraheemi خوب دقت کنیم در قرآن کلمه ی اذن و اذان به معنای اطلاع عمومی ست نه اجازه گیری20 ساعت پیش از راه همراه · نمیپسندم · 1Amatallah Fatima Ibraheemi فَلَمَّا جَهَّزَهُمْ بِجَهَازِهِمْ جَعَلَ السِّقَايَةَ فِي رَحْلِ أَخِيهِ ثُمَّ أَذَّنَ مُؤَذِّنٌ أَيَّتُهَا الْعِيرُ إِنَّكُمْ لَسَارِقُونَ پس هنگامی که بارهای آنها مهیا کرد ، جام (آبخوری پادشاه) را در بار برادرش گذاشت، سپس ندا دهنده ی ندا داد :«ای کاروانیان ، بدون شک شما دزد هستید». سورة يوسف20 ساعت پیش از راه همراه · نمیپسندم · 2Amatallah Fatima Ibraheemi وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَىٰ كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ و در (میان) مردم به حج ندا بده، تا پیاده و (سوار) بر هر (مرکب و) شتر لاغری از هر راه دوری به سوی تو بیایند. سورة الحج20 ساعت پیش از راه همراه · نمیپسندم · 2Amatallah Fatima Ibraheemi در واقع ازدواج دختر باید با اعلان و اطلاع اهلش باشد تا اهلش به دیگران بگویند دخترانشان ازدواج کرده و نام و عنوان همسرش را بدانند ، زیرا در آیات طلاق و طلب مشورت و صلح سخن از جمع دو خانواده ی زن و مرد است پس در واقع اهل مرد نیز باید اطلاع و آگاهی یابند تا در جریانات زندگی بتوانند سهمی در رفع مشکلات داشته باشند18 ساعت پیش از راه همراه · ویرایش شده · نمیپسندم · 1Karim Eslami آفرین دکتر زذی به خال
۱۳۹۲ تیر ۳, دوشنبه
آیا آیه زیر اجازه ازدواج دادن بانوان را به مردان می دهد
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر